Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Sony VAIO 'system disabled'

Pagina: 1
Acties:

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
Mijn VAIO SR49vn/h is voorzien van een vingerafdrukscanner en een BIOS wachtwoord die ik zelf heb verzonnen.
Nu wil ik een clean install doen omdat ik iemand anders de laptop zal gebruiken. Wanneer de laptop opstart veeg ik mijn vinger over de sensor, waarna windows wordt opgestart. Mocht het apparaat mijn vinger niet kunnen lezen, moet ik het BIOS wachtwoord invullen.

Om in de BIOS te komen, heb je het BIOS wachtwoord nodig. Vanochtend heb ik het BIOS wachtwoord in de BIOS verwijderd, omdat iemand anders hem gaat gebruiken. De op mijn vinger instelde vingerafdrukscanner had ik toen nog NIET verwijderd (dit kan o.a. in de BIOS).

Nu ik de laptop wil opstarten, vraagt hij zoals altijd naar mijn vingerafdruk, maar raadt eens.. Hij pakt mijn afdruk niet meer. Na 3 foute pogingen dien je het BIOS wachtwoord in te voeren (het wachtwoord dat ik heb verwijderd!),en of ik nou mijn oude wachtwoord of gewoon op enter druk, na 3 pogingen geeft het systeem aan dat ik een eenmalige password moet invullen, ook het oude BIOS wachtwoord werkt nu niet. Na 3 pogingen voor een 'one time password' geeft het systeem 'system disabled' aan.

Wat ik heb geprobeerd:

F2 tijdens opstart om in BIOS te komen (lukt niet, het BIOS wachtwoord die ik nota bene heb verwijderd)

F10 om een clean instal van Windows te installeren, lukt ook niet vanwege de niet herkennende vinger en het BIOS wachtwoord dat ik heb verwijderd.

Sony recovery disc's + F10 of F2, werkt ook niet om bovenstaande redenen.

Iemand een idee? :( .

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:37

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik zou bij sony het recovery pw opvragen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• SoundLab
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-03-2024
de mail is verstuurd, dacht alleen dat ze geen support meer bieden na verval van garantie..
Ik hou jullie op de hoogte.

Verwijderd

Zou wat zijn als je garantie is verlopen, dat zij helemaal geen services (betaald of onbetaald) meer leveren.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:06

auto660

1991 240 GL Brick

Als die sony laptop geen aparte security chip heeft of meerdere bios chips dan zou ik er een nieuwe bios voor je in kunnen flashen als de rest niet wil werken of sony weigert het wachtwoord te geven. PM maar als het ooit zo ver mocht komen.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Verwijderd

CMOS batterijtje loshalen, met wat geluk is die VAIO niet zo goed gebouwd als sommige Lenovo's en vergeet dan dat er een vingerafdruk nodig is.

Verwijderd schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 11:09:
Zou wat zijn als je garantie is verlopen, dat zij helemaal geen services (betaald of onbetaald) meer leveren.
Welkom bij HP.

Buiten de garantie mag je per support case apart dokken.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2014 11:35 ]

Pagina: 1