Home Cinema 5.1 set Argon + Sony

Pagina: 1
Acties:
  • 2.180 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390599

Topicstarter
TLDR: Validatie topic :)

Ben van plan om een nieuwe set te kopen. De Argon speakers moet ik nog gaan beluisteren maar ze zien er goed uit en hebben voldoende WAF. Er wordt hier thuis vooralsnog vooral Kinderen voor Kinderen en allerhande andere meuk geluisterd met de stereo (yeeh kinderen) ergo High Fidelity :F :F :F . Het surround gedeelte gaat (sporadisch) worden gebruikt om films mee te kijken.

Argon 6350 (fronts) https://www.hifiklubben.n...350-compacte-luidspreker/
Argon 6344C (center) https://www.hifiklubben.n...luidsprekers/argon-6344c/
Argon 840 Sub https://www.hifiklubben.n.../subwoofers/argon-sub840/
Rears? zie vraag 2..

en dit alles aan te sluiten op een:

Sony STR-DN1050 https://hificorner.nl/hif...NCB46aT1MICFWfkwgodj7wAmA

Motivatie: Sony Fanboy, zware versterker met veel aansluitingsmogelijkheden = toekomstproof?

Vragen:

1. Op het forum draait vrijwel niemand met Sony receivers heb ik het idee. Zijn ze in vergelijking met de concurrentie zoveel minder dat ik mijn Sony-fanboy-schap moet opgeven?

Ik heb een Sony Bravia TV, Sony Blu-Ray speler , UPC-mediabox en een Chromecast die ik erop wil aansluiten...

2. Als rears heb ik geen plek voor deze Argon speakers. Rear speakers kunnen maximaal 16 cm diep zijn. Kan ik hier gewoon tweedehands speakertjes voor opsnorren? Bijvoorbeeld 2de hands bose melkpakjes of om het even andere kleine speakers.. (onopvallend ivm WAF).
Was geheel onwetend een HIFI-winkel binnengelopen en heb deze vraag gesteld en kreeg een oekaze over me heen over het inregelen van het surround-systeem. Een receiver zou zich aanpassen aan de zwakste schakel? Ergo als ik achterin kleine speakertjes zou neerzetten die niet best presteren dan zou de receiver de overige speakers inregelen met die kleine speakers als maatstaf? Dus het gehele geluidsbeeld zou naar beneden worden bijgesteld?

Alle overige opmerkingen/tips zijn natuurlijk ook welkom.

P.S. De bovenstaande nieuwe set vervangt overigens een Sony str de305 icm B&W DM 630. (17 jaar in bezit gehad). Ik ben me bewust van de beperkingen van kleinere speakers maar vloerstaanders gaan niet meer passen ivm interieurwijziging..

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 390599 op 20-12-2014 09:22 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:18

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

In hoeverre is de diepte van de rearspeaker een probleem? De 6340 is inclusief speakerdoek 16,5cm diep maar daar kan je gerust 8mm van afhalen wanneer je geen speakerdoek gebruikt. Mocht het een probleem worden, dan kan je natuurlijk andere rearspeakers gebruiken: de frontspeakers en met name de center zijn het belangrijkst in een surround-opstelling.

Voor wat betreft de Sony-receivers, daar maak je een goede keuze mee. Tot aan korte tijd geleden was ik geen groots fan van Sony maar de nieuwe serie kan mij bekoren maar de 50-serie kan je geen buil aan laten vallen. Het nadeel is wel - en alle receivers hebben dat - is dat hij niet over HDCP 2.2 beschikt. Wat het nadeel daar van is kan je hier meer over lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 390599 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 09:22:
1. Op het forum draait vrijwel niemand met Sony receivers heb ik het idee. Zijn ze in vergelijking met de concurrentie zoveel minder dat ik mijn Sony-fanboy-schap moet opgeven?
Er is een Sony-topic op GoT met gebruikers, daar kan je altijd even in kijken. Mijn persoonlijke ervaring met Sony is dat ze vroeger goed bezig waren en daarna een flinke stap minder zijn gaan leveren. Op diverse sites kwam dit ook terug in de tests: Sony leverde nog wel leuke spullen, maar kwalitatief was er beter te krijgen. Waar wel meteen bij moet worden vermeld is dat de Sony STR-DN1050 op diverse sites die ik zeer hoog heb staan (en dus geen sites als WhatHifi) deze Sony er zeer goed uit komt. AreaDVD maakte er zelfs iets van dat Sony met deze STR-DN1050 weer terug is.

Maar grote kans dat er meer factoren mee spelen. Zo kon je Sony bij de lokale BCC halen en stapte je voor een Marantz/Denon/Yamaha een HiFi-winkel binnen. Dat wil niet zeggen dat de Sony daarom minder goed is, maar voor sommigen geeft het wel een stukje gevoel van exclusiviteit. De laatste jaren is er steeds meer overlap gekomen door de komst van internetwinkels en is die laatste grens wat vervaagd.
Anoniem: 390599 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 09:22:
Een receiver zou zich aanpassen aan de zwakste schakel? Ergo als ik achterin kleine speakertjes zou neerzetten die niet best presteren dan zou de receiver de overige speakers inregelen met die kleine speakers als maatstaf? Dus het gehele geluidsbeeld zou naar beneden worden bijgesteld?
Verschilt per inregelsysteem/software. Er zijn receivers die maar één crossover in kunnen stellen en dan worden alle speakers inderdaad op de speaker afgestemd die het minst presteert. Er zijn ook receivers die per speaker de crossover aan kunnen geven waardoor je dit probleem niet hebt. De beste man uit de winkel had dus deels gelijk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390599

Topicstarter
Beetje laat maar toch...

Argon Speakers aangeschaft icm de Sony STR DN 850. Past super in ons interieur en klinkt ook goed. Nu nog de instellingen eens een beetje nalopen en de kabels wegwerken en daarna plaatjes posten in het HomeCinema Topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 903333

Goedenavond Allen!

Ik heb 4 x de Argon 6340 als front/rear-speakers, de Argon 6344C als center en de SUB 840 als subwoofer aangestuurd met een Denon AVR X1300W.
De speakers heb ik tweedehands gekocht zonder handleiding e.d.
Het is voor mij de instap vanaf een standaard homecinema-setje dus weet nog niet al teveel over het maximaliseren van de geluidskwaliteit, excuus daarvoor. 8)7
Dus hier mijn prangende hulpvragen:

1. Alle componenten (desktop, mediaspeler, mediabox) aansluiten op de receiver via HDMI en dan de receiver aansluiten op de tv voor het beste resultaat via HDMI-ARC?
2. Hoe kan ik het beste de SUB 840 aansluiten?

-receiver -> speakerdraad -> frontspeakers
-receiver -> speakerdraad -> rearspeakers
-receiver -> speakerdraad -> centerspeaker
-receiver (sub out) -> Jackplug -> subwoofer ( ???-> speakerdraad -> frontspeakers???)

3. Ik heb een desktop aangesloten d.m.v. VGA naar mijn televisie (LG 42LE5300) en een Jack (vanaf desktop) aangesloten op mijn homecinema-setje (moet vervangen worden als mijn AV-receiver morgen binnenkomt *O* ) voor het geluid.
Kan ik nu het beste een verloopje VGA (desktop) -> HDMI (receiver) nemen, en zo ja welk verloop is het beste?

Hoor graag van jullie wat de beste way-to-go is...
Fijne avond Allemaal! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18

FeaR

In GoT we trust

Topics kapen is niet toegestaan. Open een eigen topic als je vragen hebt over je aankoop. Let wel dat we op GoT eigen inzet verwachten en veel van je vragen dat in deze vorm missen. Over de subwoofer aansluiten (high - of low level) is genoeg over te vinden, er is zelfs een apart subwoofer-topic op GoT.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.