Externe ssd Imac 27" medio 2011

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-06 13:10
Ik wil een ssd voor mijn Imac 27" medio 2011. In eerste instantie dacht ik aan inbouwen, maar dat is toch wel een hele klus, dus dacht ik aan een externe ssd.
Al het eea gelezen over een met Thunderbolt aansluiting, totdat ik dit las http://www.macworld.com/a...t-is-usb-3-0-really-.html
Aangezien een ext ssd met thunderbolt aanzienlijk duurder is dan een met usb 3.0,denk ik nu toch aan de laatset want die is niet zo heel veel langzamer.
Ik vraag nu wat advies:
-als het alleen voor besturingssysteem is en programmas, hoe groot moet ssd dan minimaal zijn?
-is het zo, dat als ik nog eens osx moet updaten of herinstalleren, hoef ik dan de interne hdd niet meer te backuppen, omdat osx dan op ext.ssd staat?
Graag jullie mening(of ervaringen)

O, ik bedenk me net dat mijn Imac geen usb 3.0 heeft(of mss verloop van usb 3.0 naar thunderbolt?)

[ Voor 6% gewijzigd door doggy1 op 20-12-2014 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Interfico
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:50
Ik heb dezelfde keuze moeten maken een paar jaar geleden. Zelf inbouwen is minder lastig dan je wellicht verwacht. Op iFixit staat een mooie guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Fixit heb ik gezien, maar dan moet je ook weer zo'n speciale set kopen om alles te demonteren en die kost ook al zo'n 50€.
Zie er wel tegen op, hoewel ik wel smartphones gedemonteerd heb en daar display moest verwijderen. Dit is toch wel wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-06 22:05
Als je de juiste schroevendraaiers hebt en een paar goedkope zuignappen ( bv. Blokker, marskramer) en een pincet dan ben je een heel stuk goedkoper uit dan €50 en als je de tijd er voor neemt en de juiste video gebruikt is het vrij makkelijk om een ssd in je imac te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

doggy1 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 10:12:
Fixit heb ik gezien, maar dan moet je ook weer zo'n speciale set kopen om alles te demonteren en die kost ook al zo'n 50€.
Het is de enige optie die je hebt naast Thunderbolt en USB2. Een Thunderbolt adapter kost je 100 euro meer dan die iFixit set. Als je het iemand anders laat doen dan komt dat met uurloon waarschijnlijk goedkoper uit.

[ Voor 24% gewijzigd door ppl op 20-12-2014 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik wilde m'n iMac 2011 ook met een Thunderbold SSd schijf upgraden. Maar het is gewoon best duur, en eindelijk niet zo'n mooie oplossing. Ik heb nu de SSD intern geplaatst mt behulp van de iFixIt set en ben er erg blij mee.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doggy1
Hoe groot moet ssd dan tenminste zijn en welke bevelen jullie aan?
Laat maar, al gevonden.

[ Voor 15% gewijzigd door doggy1 op 22-12-2014 12:11 ]

Pagina: 1