Goedkope behuizing gezocht waar veel disken in kunnen

Pagina: 1
Acties:

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 17:19
In het kader van een poor-man's-backup-solution ben ik opzoek naar een behuizing waar ik veel disken in kwijt kan. Ik zit aan minimaal 10 tot 12 disken te denken. De hoogte van de kast mag maximaal 48cm hoog zijn.

Waarom max 48cm? Ik heb een 19" rack waar ik die kast in wil leggen (op een legplankje), ik heb rondgekeken maar 19" behuizingen zijn behoorlijk duur, hot swap heb ik niet nodig, het is een backup machine die niet 24/7 online hoeft te zijn, daarom is een desktop ook prima, ik wil hem alleen echt in het rack kwijt kunnen.

Thanks!

ps. Ik ga er linux op draaien met software raid

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

pricewatch: Techsolo TS-S200

deze valt toch nog wel mee?

en anders dit;
pricewatch: Aerocool VS92BK

volgens de specs ruimte voor 9 * 3.5"

[ Voor 37% gewijzigd door Switchie op 19-12-2014 23:52 ]

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• sigilens
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05-2025
V&A aangeboden: Fractal Design Arc Mini

met brackets plaats voor 8 schijven
sorry moeten er minimaal 10 zijn zie ik :F

[ Voor 12% gewijzigd door sigilens op 19-12-2014 23:54 ]

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

En anders wellicht zelf iets in elkaar knutselen dmv donor-kasten.
Als het een poor-man's oplossing mag zijn, dan maken de looks ook niet zoveel uit dunkt mij?

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• nasdude
Switchie schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 23:51:
pricewatch: Techsolo TS-S200

deze valt toch nog wel mee?

en anders dit;
pricewatch: Aerocool VS92BK

volgens de specs ruimte voor 9 * 3.5"
djeez, dat had ik niet verwacht, die kast had ik nog niet gevonden.

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41%2Bwt%2B4J5IL.jpg

Behoorlijk wat ruimte intern, alhoewel ik op de ruimte voor de 3,5" disken volgensmij geen 10 disken kwijt kan.... dan wordt de warmte ontwikkeling behoorlijk hoog denk ik.

19" = 48,26cm breed
5.25 = 13,335cm breed

Ik gok dat je een cm of 5 verliest aan de kast dikte en schakelaars etc..

48,26 - 13,3 - 5 = 29,96 ... dus 30cm ruimte, 3cm ruimte per disk (incl airflow ruimte)

Ik heb een bergje ST2000DX001 seagate disken liggen die ik wil hergebruiken die zijn 2,017cm hoog, aan beide kanten heb je dan dus 0,5cm ruimte.

Maargoed, als ik er 1 of 2 disks minder in fabriek en gebruik maak van 5.25>3.5" conversie-ijzertjes dan moet dat volgensmij wel lukken.

Thanks voor die tip!!!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:36

br00ky

Moderator Harde Waren

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:31

Esumontere

Floep, banaan.

Waarom geen network storage?

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:56
b.t.w, wat zie je als "goedkoop" ?

• nasdude
Sorry, ik was even weg met de kerst dagen :)

Omdat ik meer wil doen (een linux install geeft mij behoorlijk wat vrijheid in de methode waarop ik de server kan accessen) met een storage unit dan er alleen files op storen en ik de meeste hardware al heb liggen.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

pricewatch: Codegen 4U-500

Lijkt heeel veel op die techsolo, maar nog een paar euro goedkoper. 73,nogwat bij afuture op voorraad. Ik heb deze zelf gehad in het verleden. Weegt een vermogen, is wel een beetje basic wat features betreft, maar een bak HDDs kan je er zeker in kwijt.

V&A aangeboden: Codegen 4U-500

kennelijk heeft iemand er 80 stuks gebruikt maar in nieuwstaat, jammer dat voor 8 euro verschil het niet echt de moeite is ;)

Of, en dit is wel storage-sex, productreview: Silverstone DS380 review door Foritain

8x 3.5" HDD, 4x 2.5" HDD, maar je zal wel een mITX bord met al die sata poorten moeten pakken, of een stevige raidcontroller moeten kopen. Mooi ding, maar kosten lopen wel wat op ivm duurdere vereiste hardware dan die codegen/techsolo kasten. Wel veel kleiner natuurlijk.
Pagina: 1