"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
Deels treft ook Github zelf blaam, met het verwarrende stukje:
Dat moet misschien in het artikel duidelijker beschreven worden, of weggelaten worden. Github zelf zegt dat voor hun reputatie, maar voor wat jan-en-alleman ermee moet is niet heel relevant.Because this is a client-side only vulnerability, github.com and GitHub Enterprise are not directly affected.
IMDB vote history | Next-gen OS, audio en video player, search engine en Movie DB
GitHub is zeker niet opensource, het maakt gebruik van het opensource systeem Git en heeft daarvoor een service gebouwd.In een blogpost schrijft de organisatie achter het opensourceplatform dat de bug met name ontwikkelaars met Windows en Mac treft.
Zoals uit de reacties blijkt denken mensen die bijvoorbeeld Bitbucket of Google Code (alternatieven voor GitHub) gebruiken dat zij niet getroffen zijn terwijl dat wel het geval is.
Github is een closed-source platform. Mijn professor Software Engineering heeft Github ook verward met git, waarschijnlijk omdat het platform erg bekend is. Dit is geen reden voor de schrijver om een vertaling van het bedrijf te plakken zonder de bronnen door te nemen.
Misschien is het ook handig om een zinnetje op te nemen wat git precies is.
[ Voor 0% gewijzigd door .Peter. op 21-12-2014 00:51 . Reden: typo ]
I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.
Dat zou een verklaring kunnen zijn, hoewel ik die benaming dan wel heel verwarrend vind. Daarnaast is het natuurlijk mogelijk om GitHub te gebruiken voor privé (closed source) code (en dat is waar ze hun geld vandaan halen), dus dan vertelt het maar de helft van het verhaal._David_ schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 12:26:
Met opensource platform bedoelen ze dat Github een platform is waar opensource code gehost wordt.
"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky
Los van hoe je het leest (code van het git-project, of code in de taal git?) is dit niet juist. Mag ik "Het populaire GitHub, waar ontwikkelaars code met het versiebeheersysteem delen [...]" voorstellen?Het populaire GitHub, waarop ontwikkelaars Git-code delen [...]
Dat is ook niet zo lekker geschreven. Het kan nu geïnterpreteerd worden dat een bug in Git ervoor zorgt dat je config bestanden van zowel Git als Mercurial kunt overschrijven en dat klopt niet. Het gaat om bugs die in zowel Git als Mercurial voorkomen en die hetzelfde tot gevolg hebben bij Git en Mercurial. We hebben het hier overigens ook over versiebeheersystemen, niet over programma's. Beter had er iets als het volgende kunnen staan:Door de bug kan een aanvaller het configuratiebestand van Git, maar ook van het soortgelijke programma Mercurial, overschrijven als hij een file wil klonen of controleren.
En ja, de titel is wel degelijk onjuist omdat deze bugs in 2 versiebeheersystemen voorkomen. Daar eentje van uitzonderen is absoluut niet netjes. Maar goed, het stond er al dan had je ook in de update kunnen vermelden dat Mercurial ook last heeft van deze bugs.Er zitten een aantal bugs in de populaire versiebeheersystemen Git en Mercurial die o.a. in staan zijn de configuratie te overschrijven.