Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-04-2024
Ik heb een tijdje geleden een nieuw moederbord, nieuwe processor en nieuw RAM geheugen gekocht, maar nu start hij niet op. Mijn beeldscherm geeft letterlijk zwart scherm en krijgt geen signaal binnen.
Na op google gekeken te hebben denk ik dat mijn moederbord geen BIOS ofzoiets heeft. De harde schijf, voeding en koeling werken wel gewoon goed (die hoor ik tenminste en werkte eerst ook) en de processor is ook nieuw. De kans in eveneens vrijwel 0 dat het aan het RAM geheugen ligt. Weet iemand hoe ik een BIOS kan installeren (of een goede link?)

Ik heb zelf al geprobeerd om stapje voor stapje te kijken wat er aan de hand is, maar dat gaat een beetje lastig als het beeldscherm totaal geen input krijgt.

ik heb een asrock H61M-HVS met een i3 processor

mvg. René

edit: hier zijn de exacte componenten:
Moederbord: asrock H61M-HVS http://tweakers.net/pricewatch/289455/asrock-h61m-hvs.html
Processor: Intel core i3-350m http://ark.intel.com/nl/p...ocessor-3M-Cache-2_26-GHz
Ram: 2X crucial 2gb ddr-3 http://tweakers.net/price...5672ba1067/specificaties/
harde schijf: 160 gb Seagate Barracuda 7200.7 http://tweakers.net/price...07-st3160023as-160gb.html
voeding: dell n305P-00 (305 W)

ik heb er verder zo min mogelijk op gezet dus geen behuizing omheen of andere dingen (alleen 1 keer een videokaart maar dat de oplossing ook niet)

[ Voor 31% gewijzigd door rkeetje op 20-12-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
elk mobo heeft een bios

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

De bios wordt geleverd bij het moederbord, dus die hoef je niet apart er op te zetten.
Je zet de computer dus aan en wat gebeurt er precies? Lampjes? Ventilatoren? Hoor je de cd-rom speler en harde schijf geluid maken?

[ Voor 12% gewijzigd door Onbekend op 19-12-2014 22:39 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thof
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 19:01

thof

FP ProMod
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat een van de componenten gewoon defect is. Hierbij doel ik op het moederbord en de CPU.

Zijn alle power stekkers goed aangesloten? Ook die voor CPU Power?

Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SantaMuerte
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:41
Doe je oude processor er weer in en kijk eens of je dan wel beeld krijgt?
Misschien dat je alleen je bios hoeft te updaten.

http://www.asrock.com/mb/Intel/H61M-HVS/?cat=CPU

Hmmm, niet goed gelezen :+ ... Staat de cpu wel op de lijst in de link?

[ Voor 17% gewijzigd door SantaMuerte op 19-12-2014 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik wil niet vervelend doen, maar waarom beginnen met het in elkaar zetten van een pc als je geen verstand hebt van een computers. Dit hoeft natuurlijk geen probleem te zijn al je je hier in verdiept hebt. Maar als je denkt dat je een bios kan installeren mis je gewoon wat kennis. Als ik jou was zou ik de pc in elkaar laten zetten door een bedrijf die de kennis daar voor heeft.

Maar goed aangezien je nu het probleem hebt. Heb je toevallig ook een aparte videokaart? Kans is groot dat je je monitor even aan de interne videokaart moet hangen om beeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 22:42
Niet waar, wat je bedoelt: elk moederboard heeft Firmware bij oudere mobo's is dit firmware volgens de BIOS specificaties. Bij nieuwere volgens die van UEFI 8)
Zie ook: https://www.happyassassin...-that-actually-work-then/

On topic: je Mobo heeft gewoon een BIOS of UEFI, je zoekt de fout in de verkeerde richting. Er is iets anders aan de hand waardoor het moederbord niet start. Leer jezelf eerst in voordat je een PC gaat bouwen. Er zijn zat handleidingen en Youtube filmpjes te vinden hierover.
Je zal niet de eerste zijn die een moederbord/CPU etc terugstuurt naar de winkel, winkel test en alles OK.
Stuurt alles weer terug, bij jou werkt het nog steeds niet. Blijkt dat je een voedingsaansluiting vergeten was.
Ik heb exact dat al eens meegemaakt bij een collega, ik kwam terug van vakantie, zag de open kast met stekkertje los, plaats stekkertje en probeer of ie het doet, je doet't. Naar collega: je PC doet't ! Wat ???
Tja, stekkertje los ! Ik = held ! >:)

[ Voor 50% gewijzigd door peterpv op 19-12-2014 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
Wanneer ik mijn pc aanzet gaan de ventilatoren het gewoon doen en de harde schijf hoor ik ook. Ik heb al op een videokaart geprobeerd om te kijken of er dan wel wat komt maar dat is niet zo. Het maakt ook geen verschil of ik hdmi of vga aansluit.

En het is voor mij inderdaad de eerste keer dat ik een pc in elkaar zet, maar ik had niet echt een idee wat het was omdat er simpelweg helemaal niets verscheen, niet eens een foutmelding ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Haal de videokaart er uit en sluit het scherm onboard aan.
Het scherm zou dan zeker een signaal moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
Onbekend schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 23:33:
Haal de videokaart er uit en sluit het scherm onboard aan.
Het scherm zou dan zeker een signaal moeten vinden.
nee dat werkt niet, zowel hdmi als vga krijgt geen signaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Werkt de monitor + kabel wel op een andere pc?

Wordt de processor wel warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decipher666
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 19:40
Heb je deze pc zojuist in elkaar gezet en heeft hij nooit gestart? Het kan namelijk een heel tal dingen zijn. Controleer zoals eerder gezegd of alle kabels zijn aangesloten, kijk of je ram geheugen echt GOED erin zit(gebeurd regelmatig dat hij niet helemaal contact maakt). Welke componenten heb je aangeschaft? Het kan namelijk ook zo maar zijn dat deze niet compatible zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09-2024
kan ook zijn dat je moederbord je processor (nog)niet ondersteunt, heb je gekeken of de processor wel compatible is met je moederbord?

wat ook nog kan, dat je geheugen niet compatible is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:42
Vertel eens eerst alle specs van je systeem dan komen we een stuk verder.

Nu is het voor ons ook gissen wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-08 11:19
Kun je een foto maken van hoe het nu geassembleerd is?

Ik krijg het gevoel dat je het kleine voedingsstekkertje bent vergeten die in de buurt van de processor socket zit.

Die witte 8-polige stekker net boven de geheugensloten, rechtsonderin

Afbeeldingslocatie: http://europe.asrock.com/mb/photo/H61M-GS%28m%29.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door arbraxas op 20-12-2014 12:18 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:00

ManiacsHouse

Scheisse!

Heb je een losse videokaart? Zo ja, zitten daar aparte 6 of 8 polige stekkerverbindingen op en heb je die aangesloten? Zoiets als http://www.pcinside.info/images/msi_n460gtx_hawk.jpg rechts op de foto.

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 20-12-2014 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thepriest1750
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 20:52
@rkeetje plaats even de volledige specificaties van je processor en de rest van je setup zodat we kunnen kijken of ie compatible is met de H61M-HVS en kunnen we eventueel kijken voor een bios update indien nodig.

Gezien hij onboard niet werkt met VGA/HDMI probeer eens een losse videokaart aan te sluiten en probeer het hier op!

Wat voor voeding heb je erin zitten en wat voor losse videokaart heb je?
Specificaties graag even plaatsen

Ik neem aan dat je geen piepjes hoort tijdens het opstarten dit geeft ook wat aan namelijk?

Zodat we meer relevante informatie hebben over je setup

Lijkt erop dat je gewoon geen input krijgt of iets is nog niet aangesloten.... kabels al keer aangedrukt?

Ik neem aan dat het moederbord stroom krijgt als je hem aan zet via de knop? probeer hem anders aan te zetten via het moederbord, de nieuwere/duurdere moederborden hebben meestal een on/off knop er op zitten en anders moet je het via de jumpers doen en een tang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

joosthaarman schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:46:
Ik wil niet vervelend doen, maar waarom beginnen met het in elkaar zetten van een pc als je geen verstand hebt van een computers.
Je doet inderdaad vervelend :+
Geintje hoor, maar roepen dat hij beter het in elkaar zetten van pc's aan anderen over kan laten heeft hij nu niks aan. Ten tweede: altijd alles aan anderen over laten betekent dat hij zelf niks leert. :)
Maar goed aangezien je nu het probleem hebt. Heb je toevallig ook een aparte videokaart? Kans is groot dat je je monitor even aan de interne videokaart moet hangen om beeld te krijgen.
En dat is tenminste een tip waar hij iets mee kan!

@TS
Ik ga met de meerderheid mee: controleer goed of ALLE stekkertjes goed vast zitten.
Het feit dat de ene fan draait, wil niet zeggen dat daarmee je mobo ook goed is aangesloten: soms zijn het de kleine stekkertjes die naar de kast lopen. Had je die al gecontroleerd?

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Langerakpc
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
ik heb zelf de fout gemaakt dat ik er ecc ram in had gestopt.
dezelfde symptonen kreeg ik hierdoor.

even omgewisseld voor normale ram en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
ik heb de exacte componenten met link bovenin gezet, ook heb ik alle stekkertjes er uit en er weer in gestopt. die videokaart heb ik ook geprobeerd.

Waarschijnlijk heb je inderdaad gelijk dat ik niet genoeg kennis heb, maar dat is ook de reden dat ik niet al te duren componenten heb gekocht en de harde schijf en voeding van een oude computer het gehaald en ik moet zeggen dat ook werkt het niet, toch heb ik er al wel veel van geleerd dus helemaal voor niks is het sws niet. :)

Hier is mijn opstelling:
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/212bqzt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/211l8d3.jpg

Ook enorm bedankt voor de vele reacties _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door rkeetje op 20-12-2014 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31

Alaksandus

Vae puto deus fio

Je zegt dat je een setje Crucial CT2KIT25672BA1067 geheugen hebt. Toch zie ik twee verschillende dimm's. Kan je proberen op te starten met 1 dimm en als het nodig is vervolgens de andere?

En heb je nu een 4 pins connector op die 8 pins aansluiting gedaan? Dan ligt daar je probleem. Misschien toch gaan kijken naar een nieuwe voeding.

Je hebt ook de CPU FAN niet aangesloten op de CPU Fan connector op het moederbord. Dat kan ook nog een probleem zijn. Sommige systemen willen niet opstarten als ze merken dat niets aangesloten is op de CPU fan aansluiting op het moederbord.

[ Voor 54% gewijzigd door Alaksandus op 20-12-2014 17:25 ]

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle020
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:09
Het is een beetje lastig te zien op je fotos, maar ik denk dat het probleem is dat je voor je CPU voeding een vierpins connector erin hebt zitten waar er eigenlijk een 8 pins in moet(gezien de eerdere foto van arbraxas)

Edit:
@alaksandus, in mijn ervaring start de pc wel gewoon op zonder cpu fan, alleen blijft hij dan steken op een waarschuwingsscherm van het mb dat er geen fan in zit

[ Voor 28% gewijzigd door Blackeagle020 op 20-12-2014 17:30 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:31

Alaksandus

Vae puto deus fio

Blackeagle020 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:26:
Het is een beetje lastig te zien op je fotos, maar ik denk dat het probleem is dat je voor je CPU voeding een vierpins connector erin hebt zitten waar er eigenlijk een 8 pins in moet(gezien de eerdere foto van arbraxas)

Edit:
@alaksandus, in mijn ervaring start de pc wel gewoon op zonder cpu fan, alleen blijft hij dan steken op een waarschuwingsscherm van het mb dat er geen fan in zit
De foto van arbraxas is van een ander model. Het betreffende moederbord hier heeft een 4 pins connector. Dus ik zou even naar het geheugen kijken.

Het wel en niet opstarten wist ik niet zeker, vroegah kwam ik dergelijke bordjes nog wel tegen.

Als een god in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
ik heb het ook met elke RAM module los op elk slot geprobeerd maar dat maakt niet veel uit. Wel is het zo dat als ik mijn usb hub er op aansluit dat het lampje daarvan gaat branden.(die cpu fan heb ik nu goed gezet en de power van de CPU is inderdaad wel goed met het aantal pinnen.

dit is mijn moederbord model (pagina 12)

ftp://66.226.78.21/manual/H61M-HVS.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grand8
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09-2021
Het probleem is dat je een CPU met een ondersteuning voor socket BGA1288, PGA988 (http://ark.intel.com/nl/products/43529/Intel-Core-i3-350M-Processor-3M-Cache-2_26-GHz) in een moederbord stopt die socket LGA1155 (http://www.asrock.com/mb/Intel/H61M-HVS/?cat=Specifications) ondersteunt.

Dit werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
ja ik zie het ik had hem hier gekocht en ging er min of meer van uit dat de specs zouden kloppen (dat doen ze grotendeels ook wel behalve de socket en dat is best belangrijk :)

http://www.dx.com/p/intel...-silver-304737#.VJWpIsANA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackeagle020
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 17:09
Ah dat verklaart veel. Ik facht dat het dezelfde waren(ze hadden beide een blauw thema)
Ik weet nu iig voor de volgende keer dat ik iets beter mijn best moet doen met kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

sidenote: Als je harde schijf je lief is zou ik die als de sodemieter van je voeding af halen (lees: er niet bovenop leggen)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:07
Sluit een PC speaker aan op het moederbord. De Firmware geeft via deze speaker piep signalen welke op te zoeken zijn in de handleiding (korte en lange piepjes). Probeer ook met zo min mogelijk compenten te werken. Het systeem zal een signaal moeten geven ook met alleen CPU+Koeler en geheugen.
Controleer ook goed of er geen pinnetjes krom zijn in de socket (afkeurpunt voor RMA overigens), dat de CPU goed om zit en contact kan maken en dat de geheugen modules goed om zitten (mochten deze fout hebben gezeten, is hoogst waarschijnlijk het geheugen nu kapot). Als er fans gaan draaien (en de harde schijf geluid maken) dan betekent dit dat de voeding 12v en 5v spanning levert en het moederbord succesvol een signaal naar de voeding kan sturen om aan te gaan.
Heb je test onderdelen beschikbaar, zoals een 2de voeding of ander reepje geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:42
grand8 schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 17:49:
Het probleem is dat je een CPU met een ondersteuning voor socket BGA1288, PGA988 (http://ark.intel.com/nl/products/43529/Intel-Core-i3-350M-Processor-3M-Cache-2_26-GHz) in een moederbord stopt die socket LGA1155 (http://www.asrock.com/mb/Intel/H61M-HVS/?cat=Specifications) ondersteunt.

Dit werkt dus niet.
Hoe heeft hij dat ding daar in gods naam dan ingekregen.
Bruut geweld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:17
Misschien toch maar de volgende keer dit laten doen door een zaak die weet wat die doet...

Mogelijk heb je door je 'geintjes' onderdelen kapot gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dat kan fysiek niet eens. BGA moet je solderen, een PGA heeft pinnetjes en een LGA heeft vlakjes (de pinnetjes zitten op het moederbord).

Dat moet een fout zijn in het typenummer wat genoemd is. Welke Intel chip heb je nu echt?
Maak er eens een foto van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
Zo heel veel bruut geweld was het niet het paste eigenlijk prima er zaten ook pinnetjes op die prima op mn moederbord daarom vind ik het ook wel vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Maak eens een foto. Ik ben nu erg nieuwschierig.
Dit is namelijk een PGA http://www.drivestar.biz/...rd_tool/pga988-socket.jpg
En dit een LGA http://images.techtree.co...113696_socket-closeup.jpg
Dat gaat echt niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/p54xh.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/11gkqhi.jpg

kijk dit is de processor met daarachter het slotje voor de processor mijns inziens leek dit prima te passen bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:54
Je drukt pinnen in pinnen :) benieuwd of ze nog heel zijn, maar goed, in ieder geval zijn ze incompatible.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
De pinnen zien er op mn moederbord nog perfect uit. Op de processor zijn er een paar er minder goed aan toe.

In ieder geval enorm bedankt voor de hulp ik ga zo eerst contact opnemen met dx om te terug te sturen en daarna maar voor een processor kijken met wel een goede socket en die zoek ik denk ik maar in een normale winkel die wel de goede specs bij hun producten zet
7(8)7

Nogmaals enorm bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Waarom terugsturen naar DX? Een CPU met gebogen pinnetjes werkt niet echt lekker meer. Zonde van de verzend kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:09
Helaas. Je garantie is verspeeld. Ook wkoa gaat niet op. Jij hebt twee componenten die niet compatibel zijn (ook fysiek), met grof geweld in elkaar gedrukt. M.a.w, de boel is kapot. Is dan niet logisch dat de winkel het product terug neemt. In de handleiding en op de doos van de processor staan wel de juiste specs.

Dit is wat men noemt, leergeld.

[ Voor 12% gewijzigd door Lumics op 21-12-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bumpy_NL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-09 18:06
Heb je de handleiding van het moederbord bestudeerd alvorens de CPU te plaatsen? Stap 3 uit de handleiding is niet uit te voeren als ik naar jou CPU kijk. Het is een kwalijke zaak dat DX verkeerde informatie geeft, maar de toegepaste installatie wijze is onkunde en, mijn inziens, eigen verantwoordelijkheid. Mogelijk dat je de CPU nog kunt redden door de pennetjes voorzichtig terug te buigen. Verder sluit ik me aan bij het verhaal van mcsluis.
Lumics schreef op zondag 21 december 2014 @ 02:14:
Helaas. Je garantie is verspeeld. Ook wkoa gaat niet op. Jij hebt twee componenten die niet compatibel zijn (ook fysiek), met grof geweld in elkaar gedrukt. M.a.w, de boel is kapot. Is dan niet logisch dat de winkel het product neemt. In de handleiding en op de doos van de processor staan wel de juiste specs.

Dit is wat men noemt, leergeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nog even los van het verkeerde CPU-verhaal had de TS alsnóg de CPU-fan aangesloten op de header met "PWR_FAN1", oftewel, powerfan 1.

De aansluiting voor de CPU-fan zit vlak naast de 4-polige voedingsplug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:37
haarbal schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 22:50:
Je drukt pinnen in pinnen :) benieuwd of ze nog heel zijn, maar goed, in ieder geval zijn ze incompatible.
Dank voor de bevestiging, dacht al dat er iets met mijn ogen mis was.
Maar dit zie je toch als je de CPU op het MB plaatst? Pen op pen gaat niet de optimale verbinding geven. Naja, niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

rkeetje schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 23:05:
De pinnen zien er op mn moederbord nog perfect uit. Op de processor zijn er een paar er minder goed aan toe.

In ieder geval enorm bedankt voor de hulp ik ga zo eerst contact opnemen met dx om te terug te sturen en daarna maar voor een processor kijken met wel een goede socket en die zoek ik denk ik maar in een normale winkel die wel de goede specs bij hun producten zet
7(8)7

Nogmaals enorm bedankt d:)b
Als je met DX dealextreme bedoelt, dan is er ook weinig wkoa, en inderdaad, denk niet dat ze je retour accepteren met beschadigde pinnen. Mag zelfs hopen van niet, om te voorkomen dat het straks iemand anders' probleem is.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Dit is een grap he ? Ik heb hier gewoon geen woorden voor...

Hoe heb je in godsnaam het voor mekaar gekregen ! Als je een moederbord kiest kijk je toch eerst om welk socket het gaat en dan kies je een CPU van die generatie die compatibel is met je chipset.

Het moederbord kan nog goed zijn als de pinnen geen schade hebben opgelopen. De CPU daarentegen...

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordy2811
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 20:07
Dat was inderdaad een duur lesje troubleshooting! Overigens hebben we in het begin waarschijnlijk allemaal weleens zo'n soort 'domme' fout gemaakt.

Wel vind ik dat in tegenstelling tot sommige andere topicstarters deze starter netjes info blijft geven en gegeven advies opvolgt!

@rkeetje: welke processor ben je nu van plan te kopen? Dan checken wij nog even voor je of die compatible is ;).

Highscreen 486 DX2-66 - Matrixprinter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch knap. Zie dat op DX wel de juiste socket staat om omgeschreven bij die cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkeetje
@soulaiman dat had ik ook gedaan. Op dx staat ook dat het de goede socket is. Ik had het alleen even moeten controleren, dan had ik het direct gezien en een andere processor gekocht. Jammer van het geld nu, maar ik had ook expres niet al te dure componenten gekocht, omdat het voor mij de eerste keer was en ik al bang was voor zoiets.

Deze ga ik naar alle waarschijnlijkheid nu kopen:

pricewatch: Intel Core i3 2120 Boxed

Dan kan ik hem altijd nog upgraden als ik een werkend systeem heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:57

auto660

1991 240 GL Brick

Tip: Op de website van de fabrikant van het moederbord staat vaak een cpu support list voor je moederbord. Koop alleen cpu's die op die lijst staan, dan heb je er altijd eentje die goed past en goed werkt. In tegenstelling tot de qvl voor het ram is de cpu support list altijd wel helemaal af en staan (bijna) alle cpu's er in die er in kunnen werken. ;)

Maar ik snap best dat je die processor hebt gehaald, er staat bij dat hij de goede socket is. Je bent dus misleid. Maar bij het monteren gingen er geen belletjes rinkelen? >:)

EDIT:

Ik zou voor deze processor gaan:
pricewatch: Intel Pentium G2020 Boxed
Deze is hetzelfde als de I3 alleen zonder hyperthreading (wat toch geen merkbare performance boost geeft) en heeft 400mhz minder. Maar om voor 400mhz €40 te betalen.... ;)

[ Voor 24% gewijzigd door auto660 op 21-12-2014 12:18 ]

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Het is stom maar iedereen maakt in het begin idd wel eens fouten en ik ben blij dat we TS toch een beetje de goede kant op hebben kunnen helpen.

Tip voor de toekomst: je kan op het forum een aankooptopic plaatsen met daarin een virtueel boodschappenlijstje. Je kan in zo'n topic advies krijgen over de gebruikte componenten, waar je het systeem voor wil gebruiken en meer. Over het algemeen wordt in deze topics met goede kennis en het nodige fanatisme gereageerd. Misschien dat iemand het betreffende forum even kan linken (zit op mn tel).

edit:
Hier bijv.: Desktop Aankoopadvies
of hier: Componenten Aankoopadvies

[ Voor 9% gewijzigd door temp00 op 21-12-2014 21:32 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:54

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:25

rdejongjr

Gnome

Wil je niet heel erg teleur stellen, maar jouw moederbord is ook afgeschreven.

Bekijk die 2 foto' s nog eens goed.
Zelfs zonder goede macro shots is er te zien dat er diverse pinnen missen en bijna alle pinnen verbogen zijn.

Mag ik je vragen voor alle sysadmin gore een aantal macro foto' s te plaatsen van de cpu en socket pins?

Geen enkele webshop zal dit retour accepteren.

Dure les en wellicht tijd voor een bril :+
Pagina: 1