Toon posts:

nieuw beeldscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik ben op zoek naar een nieuw beeldscherm al vele websites en review gelezen en zie door de bomen het bos niet meer

als eerst mijn systeem is een behuizing Obsidian 750D, z87-g45 mobo. i5 4670 cpu, muis Corsair Vengeance M65, gtx 970 gpu. sli is een optie als het hierdoor beter wordt. mijn scherm is nu een samsung syncmaster 2494hs 5 a 6 oud

het mooiste is natuurlijk een pls/ips scherm maar die zijn met hogere met input lag en langzame respons tijd of maak het met deze hardware niks uit
finacieel kan ik tot max 700 euro gaan, maar een goeie van rondt de 300 vindt ik ook niet erg :)

ik game het meest met mijn pc met af en toe een mooie hd film of gewoon lekker browsen
games zijn bf4, metro last light, final fantsy XIII-2, how to survive en andere hoogwaardige grafische games het liefst zet ik alles op ultra

als er een zeer mooie tn scherm is die onder tussen ook mooie kleur weergave heeft
of een va scherm hoor ik dat ook graag
maar voor als nog ga ik voor een pls/ips scherm

alle tips zijn zeer welkom

dave (zweef)

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-02 00:34

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Kan me niet voorstellen dat geen enkel advies hebt gevonden online, er zijn volgens mij genoeg best buy guides.

Zorg in ieder geval dat je je eisen op orde hebt, dat maakt het zoeken makkelijker.
Kijk dus hoe groot het scherm voor jou moet zijn en op welke resolutie je wilt spelen. Wil je een 16:10 scherm of 16:9 scherm.

Kijk anders even rond op de volgende site:
http://www.tftcentral.co.uk/selector.htm

Dit kan je beter plaatsen in componenten aankoopadvies, dus laat het even overplaatsen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren

• deepvreezo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:21

deepvreezo

Redacteur
Als je toch wat meer te besteden hebt, zou ik voor een scherm met WQHD of 4K-resolutie gaan. Gamen op 4K vereist echter wel veel grafische kracht, dus misschien moet je je systeem dan upgraden. Daarnaast dus de vraag hoe groot het scherm moet worden? Er is de laatste tijd wat meer keuze in grotere beeldmaten en verhoudingen. Naast 27" 16:9 of 30" 16:10 is heb je nu bijvoorbeeld ook 32" 16:9 of 34" 21:9 monitoren (al ligt 30" of 34" waarschijnlijk buiten je budget).

Wat betreft verschillende paneeltypen, je zult toch een (persoonlijke) keuze moeten maken. Wil je perse het snelste scherm, dan zit je eigenlijk vast aan TN, terwijl je voor het beste contrast echt een VA-paneel moet nemen. IPS is op het gebied van kleur weer het beste. Maar ook als je eenmaal een paneeltype hebt gekozen, zijn er natuurlijk goede en slechte monitoren. Inputlag en responstijden verschillen, zelfs bij gebruik van hetzelfde paneel, tussen verschillende schermfabrikanten. Lees dus reviews en klantenbeoordelingen voor je tot aanschaf overgaat, bijvoorbeeld op Tftcentral of Prad. Mocht je een 27" WQHD-exemplaar overwegen, kijk hier dan voor een uitgebreide vergelijking.

Ook een optie is even wachten, op de CES begin januari worden er waarschijnlijk weer nieuwe schermen aangekondigd.

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

TN zou ik nog steeds niet nemen, techniek heeft een paar verbeteringen gehad bij de dure panelen, maar, vergeleken met AMVA en IPS ligt het imo nog mijlenver achter.

Met dit budget zou ik 1 van deze twee dingen doen:

Nu een leuk, niet al te duur schermpje kopen, zoals de erg goede
pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart en wachten totdat er nog leukere schermen uitkomen, zoals 4k AMVA of IPS panelen met een leuk prijsje

Of

Als je er ruimte voor hebt, een eyefinity opstelling van 3x pricewatch: BenQ GW2760HS Zwart vervelende is dat de enige AMVA is met vrij dunne randen, en het een 27" is, dus, te dichtbij en de scherpte zal tegenvallen.

People as things, that’s where it starts.

Verwijderd

Topicstarter
@ br00Ky
ik zie dat ik verplaatst ben dankje zal iets beter opletten volgende keer

@Sp3ci3s8472
lol mijn eisen zijn 1440p, 24 of 27 inch pls/ips bf4 zonder problemen
scherm 16:9. ik zie bij best buy ook zeker mooie schermen maar de vraag is moet ik mij zorgen maken over de gpu die ik heb en de lag die wordt aangegeven bij tftcentral daar heb ik zeker al meedere keren gekeken daar zie ik alleen schermen 1080 onder de 16ms of tn schermen
de vraag is nu met een gtx 970 kan ik dan naar een hogere ms lag gaan zonder er last van te hebben of maakt het niet veel uit welke gpu je hebt

@VasZaitsev
een tn panel is ook niet echt een optie
de Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart is zeker een leuke tussen oplossing

@deepvreezo
het liefst ga ik voor een wqhd scherm. zelfs gtx 970 sli zou nog moeite hebben met 4k ultra als ik het goed gelezen heb op het web ik zal CES afwachten ben zeer benieuwd

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2014 01:56 ]

Pagina: 1