[Water cooling] CPU temps te hoog bij idle?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcgloud
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 27-09 13:39
Hallo beste mensen,

Ondanks nieuwe pc bij elkaar gezocht en gebouwd.

Specs:
Intel Core i7 4790K
Mobo: Asus Maximus VII Hero
16GB Corsair Vengeance
750W Seasonic G series PSU
En misschien het belangrijkste
Een CM Nepton 240M voor de nodige CPU koeling.
Ik heb de eerste keer, naar mijn mening, TE veel (Arctic Silver 5) koelpasta op de CPU gespoten. Nadat ik deze weer had verwijderd en de CPU en het koelblok van de Nepton grondig had schoongemaakt met wat Bio Ethanol, en weer een druppel koelpasta op de CPU gespoten zoals ik terug zag op het internet. Dus of het daar aan kan liggen...

Wanneer ik in de BIOS kijk bij mijn CPU temperatuur, staat deze op 28-29-30 graden. Is dit niet een tikketje teveel voor een waterkoeler?

Ook als ik in Windows bij HWMonitor kijk is de minimale temperatuur bij idle 30-33 graden (bij value en min) en 45 graden bij max.

Is dit te veel of is dit normaal? Dit is mijn aller eerste waterkoelings set dus heb er vrijwel geen verstand van van wat de "basis" temperaturen zijn.
Hopelijk kan iemand me hier meer inzicht in geven.
En als dit normaal is...tja ben een beginneling qua watercooling :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Das net 8 graden warmer dan kamertemp. dat valt wel mee he. En load is helemaal netjes.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Temps zijn prima👌

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chollersin
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 01-10 13:04
Bedoelt u min 30-33 idle min en max 45 bij idle? Of bedoel je 30 bij idle en 45 bij max gebruik? Dan zijn de temps prima inderdaad.

Jack's Rig