Nieuwe behuizing voor htpc in de woonkamer

Pagina: 1
Acties:

• Joris_vHien
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-02 10:50
Beste mensen,

ik ben opzoek naar een nieuwe computer kast voor in de woonkamer. Het betreft hier een HTPC waar af en toe gegamed op wordt. Deze staat naast de TV en is op het moment erg goed hoorbaar, hier wil ik dus verandering in brengen.

Ik zoek een?
Een nieuwe waar mijn componenten in kunnen. Nummer 1 prioriteit is geluid, hij moet stil zijn, nummer 2 prioriteit is air flow en nummer 3, hij moet er gewoon glad en strak uit zien van de voorkant

Wat is je budget?
MAX. 100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Momenteel ben ik zelf naar 2 kasten aan het kijken namelijk:
pricewatch: Nanoxia Deep Silence 4 (Anthracite)
en pricewatch: Fractal Design Define Mini

Deze twee kasten zien er bijna het zelfde uit met wat kleine verschillen. Zijn dit te twee beste kasten op dit gebied en welke zou dan het beste zijn? Ik weet dat veel mensen enthousiast zijn over de fractal cases maar ik lees ook zeer veel goede dingen over de nanoxia..

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hey systeem is een HTPC die in de woonkamer naast de TV staat. Aangezien hier vaak films op gekeken worden moet hij gewoon erg stil zijn. Zo nu en dan wordt er eens een simpel spelletje op gespeeld waarbij het prettig is als alles stil blijft.

Momenteel is dit de opstelling:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X4 860K Black Edition Boxed€ 65,95€ 65,95
1MSI A55M-E33€ 44,39€ 44,39
1KFA2 GeForce GTX 750 Ti 2GB OC€ 129,49€ 129,49
1Toshiba DT01ACA100, 1TB€ 46,50€ 46,50
1LC-Power LC-1410mi€ 35,65€ 35,65
1Crucial CT25664BA160B€ 19,70€ 19,70
1Crucial CT51264BA160BJ€ 31,95€ 31,95
1Chieftec Smart SFX-350BS€ 39,99€ 39,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 413,62

Met de upgrade van de kast wil ik gelijk het volgende ook vervangen:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Seasonic M12II Evo 620W€ 69,95€ 69,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 92,90

De voeding met het oog erop dat er later nog een andere videokaart in zal komen.

Welke kast denken jullie dat geschikt is?

• Joris_vHien
Niemand heeft enige ervaring met zulke kasten? : (

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:13
Helaas niet. Je kan eens kijken voor 1 uit de silverstone grandia serie. Zijn vrijwel allemaal goed en/of een fractal design node 605. Zijn eigenlijk gewoon platte tower modellen. Zullen denk ik wel iets minder stil zijn. Alleen de vraag is wel onderdeel zoveel geluid maakt. Want er zijn genoeg voedings die niet stil zijn. Misschien eens kijken ook voor een coolermaster v450/550 ligt er aan welke gpu er later in gaat(anders voldoet een goede 350 al.. Heb je al een review bekeken? Tevens zij. Er nog maximale maten waar de kast aan moeten voldoen?

http://www.anandtech.com/...define-mini-case-review/5

[ Voor 6% gewijzigd door loki504 op 21-12-2014 14:08 ]

• Joris_vHien
De node 605 gaat iets over mijn budget.. Echter ga ik ook liever voor een mini-tower aangezien hij naast het TV meubel komt te staan. ( Platte kast dan niet echt mooi ) Hierdoor valt de grandia ookal af.

De componenten die nu veel lawaai maken zijn beide de CPU en de GPU. De kast die ik nu heb ik zo klein dat na een klein poosje idle draaien het binnen in de kast al lekker warm is. CPU draait idle ongv. op 45-50 graden, waarbij je de stockcooler dus ookal flink gaat horen. Verder is de kast die ik nu heb net een gaten zee, nergens zit geen gat waardoor je dus elk geluidje uit de kast hoort.

Om de CPU sowieso stiller te krijgen wil ik met de kast upgrade dus ook gelijk voor een after market CPU cooler gaan, de tranquillo Rev. 2

Over de Fractal design Mini is echt veel te vinden en schijnt erg stil te zijn.
De nanoxia daarin tegen wordt in de zelfde fabriek gemaakt en wordt door veel mensen ook aangeprezen..

Verder draait het systeem nu op een sfx voeding van 350w, deze heeft gelukkig directe koude air intake waardoor deze bijna niet hoorbaar is. maar door de sfx vormfactor gaat dat in de nieuwe kast niet echt lekker passen en wil ik dus gelijk upgraden naar de Seasonic M12II Evo 620W.

De maximale maten voor de kast heb ik niet zo zeer. Het liefst zo laag mogelijk (mini tower, geen platte :P ) en vooral clean aan de voorkant.

[ Voor 5% gewijzigd door Joris_vHien op 21-12-2014 14:32 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Zo'n voeding is overkill voor jouw systeem. Een goede 350W-voeding is ruim voldoende.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Joris_vHien
Borromini schreef op zondag 21 december 2014 @ 14:34:
Zo'n voeding is overkill voor jouw systeem. Een goede 350W-voeding is ruim voldoende.
Met het oog op latere upgraden naar 280x is dit toch een perfecte voeding? Dat was namelijk mijn insteek :-)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik denk dat 450W dan zeker voldoende is. Maar dat laat ik aan de experts. Je kan es navragen in het grote voeding topic.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Joris_vHien
Het idee achter deze 620w dat alles waarmee ik straks wil upgraden gaat werken op deze voeding en ten tweede dacht ik als deze voeding onder zeer lage load draait dat die lekker stil is. Correct me if I'm wrong here.

die 3 tientjes geef ik liever dan nu uit dan dat ik later nog moet upgraden naar een andere voeding.
Pagina: 1