Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 14:55
Beste mede-tweakers,

Ik ben van plan binnenkort een H100i te kopen en de originele fans in Push-Pull te zetten, maar zou dit gaan met mijn AF120's? Levert dit geen fluitend geluid op? Of zal ik dan toch voor 2 SP120's moeten gaan?

---
Stock H100i fans SP
H100i
AF120's
^^^^^^^^ (Luchtdoorstroom)
---

De airflow is in het "schema" hierboven te zien.

Alvast bedankt

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10:52

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar Cooling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22-07 20:13
Hey,

Ik had eerst een h80i en heb daarna een H100i gekocht, de oude fans van de h80i heb ik erbij gezet, waardoor ze in push-pull werken. Ik moet zeggen dat dit geen hinder oplevert, het scheelt gelukkig wel prestaties! zeker bij lage RPM koelt het setje beter.

Nu wil ik zelf overgaan naar een custom loop, omdat ik ook mijn GPU wil koelen, maar mijn 4770K doet het prima met 4,7 GHz op 1.35 volt. Idle rond de 25-30 graden en onder max load ( prime 95, max heat ) wordt het maar maximaal 85 graden.

Let er wel op dat de combinatie zo erg dik kan worden, en dat er dus veel gewicht komt te hangen aan de bovenste fans. Dus gebruik alle schroeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Zou geen AF koelers gebruiken op de H100i, die zijn niet geschikt voor statische druk (wat nodig is voor een radiator). De SP120 High Performance PWM zijn eigenlijk de luxere versie van de meegeleverde fans, die kan je er dus ook het beste opzetten. Vervolgens kan je ze met de ingebouwde Corsair Link terug regelen zodat ze geen straaljager effect maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannick97
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-09 14:55
Dank voor de reacties!

@Kaasbroodje Klopt, maar jij hebt het nu over 2 setjes SP fans, maar ik had het over 1 setje (meegeleverde) SP fans en 1 setje AF fans.

@AktieveHate Moet geen probleem zijn, heb een Air 540 dus geloof wel dat die het aankan en dat de ruimte er is :P

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/Inmho93.jpg

Gaming Rig | Race Rig [P1-X, Simucube 2 Pro, HE Sprint pedals, CSS SQ V1.5, HE HB, Seat: Sparco Pro 2000 II] | iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fungho
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-09 12:36
@Yannick:

Volgens mij begrijp je de reactie van AktiveHate niet helemaal. Hij zegt niets over ruimte in je kast, maar hij adviseert je om SP fans te gebruiken op een radiator ipv AF fans.

De reden is dat lucht door de radiator heen moet en hiervoor heb je dus een sterk geconcentreerde luchtstroom voor nodig. Een AF fan zorgt voor een zo groot mogelijke luchtstroom in een open ruimte, zodat je veel luchtverplaatsing krijgt.

Mijn advies: De H100i met stock fans installeren en kijken of de performance goed is. Push-Pull kan altijd nog, maar is denk ik niet nodig. Wat wil je bereiken?

De AF fans zijn in ieder geval niet geschikt voor toepassing op een radiator. Wel zijn ze goed als je veel lucht van de voorkant van je kast naar de achterkant van je kast wilt verplaatsen om zo airflow in je kast te creëren.

Good luck!

i7 4790k @ stock w. Scythe Mugen 3 PCGH edition // ASUS Sabertooth Z87 // Corsair Vengeance LP 16 GB ddr3 // Gigabyte Aorus RTX 2080 Super @ stock // Samsung 840 120GB // Seagate Barracuda 7.2k 3TB // Corsair TX750M // Corsair Carbide 500R

Pagina: 1