Toon posts:

[Freesco] IRQ adressen van m'n NIC's

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb 2 NIC's in m'n P166 gateway zitten
1 van 3com die door FreeSCO wordt gevonden
en nog 1 van Unex die NE2000 Compattible is.

Die NIC van 3com werkt perfect als ik de standaard IRQ's geef bij de setup, alleen die Unex niet, nu is dus mijn vraag, hoe kom ik achter het IRQ adres van die Unex nic?
Op die bak staat alleen Dos en FreeSCO

heeft iemand een idee hoe ik daar achter kan komen, want voor vrijdag moet ik 't klaar hebben

grtz en alvast bedankt

virtual

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

ik ben via 't forum van freesco erachter gekomen dat je van de site van 3com een nic-setup utility moet halen en dan de pnp-optie van de kaart moet uitzetten. dan kan je ook opgeven wat de irq&dma van de kaart moet zijn...

misschien is er ook zo'n programma voor die andere kaart?

en ik zou als ik jou was ook ff kijken naar de settings van je 3com kaart... tis maar voor de zekerheid...

bytheway mijn freescoserver werkt tot nu toe nog steeds niet :( maar dit onderdeel heb ik (eindelijk) al gepasseerd :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik ken dat helaas,
ben al 2 maanden bezig met die gateway om m'n Inet en HD's te sharen maarja tervergeefs, maar ik zal er komen!

eerst Slackware installed,
NIC's had ik in 10 minuten aan de praat aangezien ik wel wat ervaring heb met linux maar 't Inet sharen lukte me echt niet

Dan maar ShareTheNet geprobeert maar die IRQ's huh,

toen maar FreeSCO en sja ... werkt nogsteeds niet, maar 't zal me lukken (ooit >:))

grtz

virtual

• ParoXysm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 18:48
Misschien handig erbij te vertellen of die kaart een PCI of ISA is.

Ik heb een 486 met 2 ISA kaarten als Freesco router ingericht, en om de instellingen van die kaart goed te zetten heb ik gewoon een oud dos-utility gebruikt dat ergens op een diskette stof lag te happen. Hij vond m'n kaarten in het begin ook niet omdat ik ze op jumperless ofzo moest zetten.

Wat je misschien ook nog kan proberen is met de eerste disk van MSDOS ff MSD (M$ Diagnostic) te draaien, misschien kom je er zo dan wel achter.

Suc6 iig...

Specs

Verwijderd

Topicstarter
Tnx, ik zal 't eens proberen

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 juni 2001 21:54 schreef jwbagger het volgende:
ik ben via 't forum van freesco erachter gekomen dat je van de site van 3com een nic-setup utility moet halen en dan de pnp-optie van de kaart moet uitzetten. dan kan je ook opgeven wat de irq&dma van de kaart moet zijn...

misschien is er ook zo'n programma voor die andere kaart?

en ik zou als ik jou was ook ff kijken naar de settings van je 3com kaart... tis maar voor de zekerheid...

bytheway mijn freescoserver werkt tot nu toe nog steeds niet :( maar dit onderdeel heb ik (eindelijk) al gepasseerd :)
Bij mij is het ook niet gelukt een router op te zetten met een 3com kaart. Pas toen ik em verving door een Realtech deed ie het. BTW: waar kan ik dat proggie halen om die 3com kaart te configgen? Wie weet gaat ie het dan toch nog doen.

ps: probeer in Freesce de 3com kaart eens als eth0 in te stellen(dus de kaart die inet deelt). Dit lukte bij mij niet, hoewel ie zei dat ie hem toch herkende. Hij werd gewoon naar eth1 gezet. Je ziet dit door "dmesg | grep eth" in te tikken.

Dit is wel ironisch: gisteren lukte het me zelf niet en nu ben ik iemand anders aan het helpen hoe een Freesco server op te zetten :).

Succes!!

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op donderdag 14 juni 2001 10:14 schreef wcduck het volgende:

[..]

Bij mij is het ook niet gelukt een router op te zetten met een 3com kaart. Pas toen ik em verving door een Realtech deed ie het. BTW: waar kan ik dat proggie halen om die 3com kaart te configgen? Wie weet gaat ie het dan toch nog doen.
Ik heb 'm gewoon van de site van 3com gehaald... als je het niet kan vinden, stuur me dan ff een meeltje dan zoek ik die diskette wel op en mail ik het je wel
ps: probeer in Freesce de 3com kaart eens als eth0 in te stellen(dus de kaart die inet deelt). Dit lukte bij mij niet, hoewel ie zei dat ie hem toch herkende. Hij werd gewoon naar eth1 gezet. Je ziet dit door "dmesg | grep eth" in te tikken.
in freesco is het wel mogelijk om op te geven welke kaart je primaire netwerkkaart (die naar inet dus) wordt, en welke naar je netwerk gaat... het maakt niet uit welke eth0 en welke eth1 is... bij de settings moet je namelijk opgeven welke (eth0 of eth1) gebruikt moet worden voor internet / netwerk...
Dit is wel ironisch: gisteren lukte het me zelf niet en nu ben ik iemand anders aan het helpen hoe een Freesco server op te zetten :).
same to me ;( ik probeer ook al weken dat rotding aan de praat te krijgen... nóg niet gelukt....
Succes!!
jij ook ;)

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 18 juni 2001 18:51 schreef jwbagger het volgende:

Ik heb 'm gewoon van de site van 3com gehaald... als je het niet kan vinden, stuur me dan ff een meeltje dan zoek ik die diskette wel op en mail ik het je wel
Het zou heel mooi zijn als je dat proggie zou mailen. Weet je alleen zeker dat het voor een PCI kaart is?
in freesco is het wel mogelijk om op te geven welke kaart je primaire netwerkkaart (die naar inet dus) wordt, en welke naar je netwerk gaat... het maakt niet uit welke eth0 en welke eth1 is... bij de settings moet je namelijk opgeven welke (eth0 of eth1) gebruikt moet worden voor internet / netwerk...
Volgens mij kan je het niet opgeven als het 2 PCI kaarten zijn(die ik dus heb). PCI kaarten hebben namelijk nooit een vast IRQ(misschien wel met dat proggie van jou).

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Freesco is in principe heel makkelijk te installen. Je moet alleen weten hoe je hardware is ingesteld dus.

Ik heb een freesco router en dat ding draait veel beter dan mn vorige NT server.
Ik heb het dus zo ingesteld dat ik een PCI kaart en een ISA kaart met 0x300 en irq 3 heb. Ik had nog een ISAkaartje liggen met de config utility erbij :) Vervolgens instellen en gaan met die bak...

hij is nog nooit down geweest sinds de eerste keer dat ie geconfigged werd.. Hoelang is al online is? Uhm, een week :) :) :)

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op maandag 18 juni 2001 22:02 schreef wcduck het volgende:

[..]

Het zou heel mooi zijn als je dat proggie zou mailen. Weet je alleen zeker dat het voor een PCI kaart is?
[..]

Volgens mij kan je het niet opgeven als het 2 PCI kaarten zijn(die ik dus heb). PCI kaarten hebben namelijk nooit een vast IRQ(misschien wel met dat proggie van jou).
sorry dat ik zo laat reply.... ik zat ff nog wat te kijken in topics die ik had gereplied en toen zag ik dit pas |:(
maar mijn proggie werkt alleen voor isa-kaarten, dus ik geloof niet dat je daar wat aan hebt...

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Op donderdag 21 juni 2001 19:58 schreef jwbagger het volgende:

[..]

sorry dat ik zo laat reply.... ik zat ff nog wat te kijken in topics die ik had gereplied en toen zag ik dit pas |:(
maar mijn proggie werkt alleen voor isa-kaarten, dus ik geloof niet dat je daar wat aan hebt...
En naar dat proggie ben ik op zoek :)

Zou je het willen mailen of is het erg groot ?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op dinsdag 26 juni 2001 21:04 schreef Pizzaman het volgende:

[..]

En naar dat proggie ben ik op zoek :)

Zou je het willen mailen of is het erg groot ?
ok, ik zal 't opzoeken en melen... past makkelijk op één diskette, dus valt mee...

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 18:18
ik wil niet veel zeggen, maar er is nog meer soortgelijks als freesco te vinden wat wellicht wel makkelijk aan de pruttel is te krijgen....zie mijn sig voor meer info (hint hint 8-) )

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op woensdag 27 juni 2001 10:22 schreef jwbagger het volgende:

[..]

ok, ik zal 't opzoeken en melen... past makkelijk op één diskette, dus valt mee...
heb nu m'n hele kamer overhoop gehad maar ben hem kwijt :( sorry... zoek anders ff 't forum van freesco af, daar staat een handleiding hoe je twee 3com kaarten aan de praat krijgt (3c509B ofzo) .... daar staat een link naar de bestanden die ik bedoel
Pagina: 1