Ik zoek een?
Ik heb onlangs een pricewatch: NZXT Kraken X61 aangeschaft bij Azerty.
De pomp bleek echter kapot dus deze ging RMA. Helaas is de levertijd van een vervangend exemplaar 5 weken (30 jan 2015) waardoor ik geneigd ben voor een alternatief te gaan. Advies is welkom!
Wat is je budget?
Er is al reeds € 132,89 voldaan aan Azerty. Idealiter kom ik weer op 132 euro uit voor een nieuwe waterkoeler; wellicht inclusief 2 aftermarket fans. Maar het budget is niet relevant of van invloed verder.
Ik heb nog twee pricewatch: Noctua NF-A14 PWM, 140mm liggen voor een eventuele 280mm radiator, maar twijfel of ik deze retour stuur. Ze zijn toch wel erg prijzig.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren uiteraard. Verder een goede balans tussen looks, koeling en relatief weinig lawaai!
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER
pricewatch: Corsair Graphite Graphite 730T
(In deze kast past elke mogelijke radiator, van 240 tot 280 tot 360mm.)
De opties
1. Wachten op een vervangend NZXT Kraken X61 exemplaar. Ik was verder wel zeer tevreden over de looks, software en performance.
2. Een alternatieve watercooler bestellen die wel voorradig is bij Azerty:
pricewatch: Corsair Hydro H100i
pricewatch: Enermax TwisterPressure UCTP12P, 120mm x2
pricewatch: Cooler Master Nepton 280L
pricewatch: Corsair Hydro H110
Uiteraard is dit aankoopadvies redelijk subjectief, vooral qua design van de AIO waterkoeler, maar ik heb nogal moeite met een keuze maken. De waterkoelingtest van Tweakers vond ik niet geheel nuttig, aangezien aftermarket fans niet worden meegenomen in die test. Vooral de geluidstesten worden daardoor flink beïnvloed. Ideeën zijn welkom
Ik heb onlangs een pricewatch: NZXT Kraken X61 aangeschaft bij Azerty.
De pomp bleek echter kapot dus deze ging RMA. Helaas is de levertijd van een vervangend exemplaar 5 weken (30 jan 2015) waardoor ik geneigd ben voor een alternatief te gaan. Advies is welkom!
Wat is je budget?
Er is al reeds € 132,89 voldaan aan Azerty. Idealiter kom ik weer op 132 euro uit voor een nieuwe waterkoeler; wellicht inclusief 2 aftermarket fans. Maar het budget is niet relevant of van invloed verder.
Ik heb nog twee pricewatch: Noctua NF-A14 PWM, 140mm liggen voor een eventuele 280mm radiator, maar twijfel of ik deze retour stuur. Ze zijn toch wel erg prijzig.
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merk voorkeuren uiteraard. Verder een goede balans tussen looks, koeling en relatief weinig lawaai!
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
pricewatch: Intel Core i5-4690K Boxed
pricewatch: Asus Republic Of Gamers Z97 MAXIMUS VII RANGER
pricewatch: Corsair Graphite Graphite 730T
(In deze kast past elke mogelijke radiator, van 240 tot 280 tot 360mm.)
De opties
1. Wachten op een vervangend NZXT Kraken X61 exemplaar. Ik was verder wel zeer tevreden over de looks, software en performance.
2. Een alternatieve watercooler bestellen die wel voorradig is bij Azerty:
pricewatch: Corsair Hydro H100i
pricewatch: Enermax TwisterPressure UCTP12P, 120mm x2
pricewatch: Cooler Master Nepton 280L
pricewatch: Corsair Hydro H110
Uiteraard is dit aankoopadvies redelijk subjectief, vooral qua design van de AIO waterkoeler, maar ik heb nogal moeite met een keuze maken. De waterkoelingtest van Tweakers vond ik niet geheel nuttig, aangezien aftermarket fans niet worden meegenomen in die test. Vooral de geluidstesten worden daardoor flink beïnvloed. Ideeën zijn welkom