Hi Tweakers,
Ik probeer de sorteringsvolgorde van een tabel te wijzigen door de kolom "locatie"op alfabetische volgorde te sorteren. De tabel bestaat uit 5 kolommen, Locatie, Plaats, Postcode, Totale aanneemsom en Totale kostprijs .
De kolom met header "locatie" begint bij cel A9.
De tabel roep ik aan middels ListObject collectie en gebruik daarin Property Databodyrange om de lengte van de kolom te bepalen en te sorteren.
het gekke is dat de code wel gevreten wordt maar er gebeurt niets in de tabel. wat doe ik verkeerd?
Ik werk overigens in de VB editor in Excel.
Ik probeer de sorteringsvolgorde van een tabel te wijzigen door de kolom "locatie"op alfabetische volgorde te sorteren. De tabel bestaat uit 5 kolommen, Locatie, Plaats, Postcode, Totale aanneemsom en Totale kostprijs .
De kolom met header "locatie" begint bij cel A9.
De tabel roep ik aan middels ListObject collectie en gebruik daarin Property Databodyrange om de lengte van de kolom te bepalen en te sorteren.
het gekke is dat de code wel gevreten wordt maar er gebeurt niets in de tabel. wat doe ik verkeerd?
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| Sub Refresh() Dim wb As Workbook Dim Plan As Worksheet Set wb = ActiveWorkbook Set Plan = wb.Worksheets(1) 'tabblad Planning With Plan.ListObjects(1) .QueryTable.Refresh BackgroundQuery:=False 'Haal meest recente data op uit databse 'voor nu even de beveiliging erop dat alle bedragen verwijderd worden. .ListColumns("Totale aanneemsom").DataBodyRange.Clear .ListColumns("Totale kostprijs").DataBodyRange.Clear 'Sorteer op kolom "locatie" .ListColumns("Locatie").DataBodyRange.Sort Key1:="Locatie", _ Order1:=xlAscending, Header:=xlYes '<---- HIER GEBEURD ER DUS NIETS end with end sub |
Ik werk overigens in de VB editor in Excel.
[ Voor 35% gewijzigd door Maddog McHare op 22-12-2014 08:46 ]
M@Dd09