Spullen voor spuiten van toetsenbord

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19-08 22:29
Hallo mede tweakers,

Ik wil mijn toetsenbord een andere kleur spuiten. Ik wil alles zwart spuiten en bepaalden toetsen fel/gif groen. Het is ook direct de eerste keer dat ik iets ga spuiten mtb computer componenten. Zo wil ik later misschien nog een case mod doen en dan kan ik de informatie die ik hier extra op doe ook meenemen.

Wat ik nodig heb:
- Primer voor op kunststof
- Spuitbus fel/gif groen voor op kunststof ( RAL 6038 )
- Spuitbus zwart voor op kunststof
- Toetsenbord letter stickers

En misschien als optionele mod een verlichting erin bouwen. Hier heb ik het een en ander gevonden op het internet en ben uiteindelijk op glowwire uit gekomen.

Zouden jullie mij kunnen vertellen waar ik het beste spuitbussen kan gaan halen en waar ik op moet letten. En ook waar ik ergens deze stickers kan vinden.

Ik heb alles al geprobeerd te zoeken op internet maar dan kom ik op engelse flimpjes uit en daar zijn de spuitbussen anders dan in nederland. Dus hier raak ik een beetje in de war. Ook heb ik al veel site gevonden voor stickers alleen dan vind ik de site er totaal niet legit uit zien of hebben ze niet de stickers die ik nodig heb.

Alvast bedankt!!

P.S. Naar de admins, ik weet niet als ik deze topic in het goede subforum heb gezet.

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalekat
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 27-07 23:17
Gewoon Motip spuitbussen kopen bij de verfhandel? En anders kan je het ook gewoon met Action spuitbussen proberen.

Goed ontvetten en licht opschuren. Dit is belangrijk anders heb je dadelijk allemaal toetsen waar de verf niet netjes op zit. Je kan natuurlijk eerst oefen op een afgedankt toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
kalekat schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:20:
Gewoon Motip spuitbussen kopen bij de verfhandel? En anders kan je het ook gewoon met Action spuitbussen proberen.

Goed ontvetten en licht opschuren. Dit is belangrijk anders heb je dadelijk allemaal toetsen waar de verf niet netjes op zit. Je kan natuurlijk eerst oefen op een afgedankt toetsenbord.
Bedankt voor te tip! Als ik op de site van Motip kan ik de RAL code niet vinden die ik nodig heb. Ik ga wel naar de verfhandel hier in de beurt!

Kan ik de primer en de zwarte spuitbus bij action halen of heb ik hier een beter merk voor nodig?

PSN: daxcyy | XBL(WIN10): FataL Risky | AMD Ryzen 7 5800X / MSI RTX 2060 / 32GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb zelf wat keyboards gespoten, maar nooit primer gebruikt. Er zijn aantal spuitbussen speciaal voor kunstof, goed vetvrij en licht opschuren is dan al ruim voldoende.

Wel zou ik overwegen er nog een laklaag overheen te gooien, zodat je verf nog beetje beschermt is tegen vuil en vingers. (ik heb daar zo'n buitenlak voor gebruikt, blank). Spuit op voldoende afstand, liever aantal dunne lagen dan 1x volle bak en kans op flinke druipers.

Kan je btw dat keyboard wel makkelijk uit elkaar halen? Niet geheel onbelangrijk dat je overal goed bij kan komen maar het daarna ook weer in elkaar kan zetten :P

[ Voor 15% gewijzigd door SinergyX op 19-12-2014 16:42 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
SinergyX schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:40:
Ik heb zelf wat keyboards gespoten, maar nooit primer gebruikt. Er zijn aantal spuitbussen speciaal voor kunstof, goed vetvrij en licht opschuren is dan al ruim voldoende.

Wel zou ik overwegen er nog een laklaag overheen te gooien, zodat je verf nog beetje beschermt is tegen vuil en vingers. (ik heb daar zo'n buitenlak voor gebruikt, blank). Spuit op voldoende afstand, liever aantal dunne lagen dan 1x volle bak en kans op flinke druipers.

Kan je btw dat keyboard wel makkelijk uit elkaar halen? Niet geheel onbelangrijk dat je overal goed bij kan komen maar het daarna ook weer in elkaar kan zetten :P
Ontvetten komt goed, dit ga ik doen met alchohol doekjes en de toetsen gaan nog een keer de wasmachine in(ingewikkeld in een kussesloop).

Wat voor buitelak heb je dan gebruikt. En ik denk niet dat ik dit nodig heb aangezien ik hier nog stickers overheen plak waar de letters opstaan.

En ik weet niet als ik makkelijk gaat. De toetsen gaan er in ieder geval wel makkelijk af(logisch).
Edit: Schroefjes op de achterkant zijn gewoon normale kruiskop schroeven dus dit moet makkelijk gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door daxcy op 19-12-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik had van de Praxis een spuitbus, Sencys vernis.
https://www.praxis.nl/ver...transparant-400ml/5247782

Ik had aantal stickers op de kleurlaag geplakt en vervolgens die laag eroverheen gedaan.

Ik heb zelf alle toetsen los gehaald, zodat ik niet per ongeluk in de mechanica zou spuiten, waardoor mogelijk toetsen wat stroever zouden gaan werken.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 19-12-2014 16:58 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
SinergyX schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:57:
Ik had van de Praxis een spuitbus, Sencys vernis.
https://www.praxis.nl/ver...transparant-400ml/5247782

Ik had aantal stickers op de kleurlaag geplakt en vervolgens die laag eroverheen gedaan.

Ik heb zelf alle toetsen los gehaald, zodat ik niet per ongeluk in de mechanica zou spuiten, waardoor mogelijk toetsen wat stroever zouden gaan werken.
Ow, Dus spuiten(kleur)-sticker plakken-vernis erop?

En bedankt voor de link! Deze heb ik opgeslagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mijn eerste model dacht ik ook bovenop stickers te doen, maar die laten gewoon een keertje los. met zo'n toplaag (licht gewoon 2x spuiten) blijft het netjes zitten en iets beter bestand tegen slijtage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is in een vaatwasser niet handiger als een wasmachine? Is kapot als hij uit de wasmachine komt denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
SinergyX schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:15:
Mijn eerste model dacht ik ook bovenop stickers te doen, maar die laten gewoon een keertje los. met zo'n toplaag (licht gewoon 2x spuiten) blijft het netjes zitten en iets beter bestand tegen slijtage.
Oke, bedankt voor de tip! Dit ga ik zeker doen haha.
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:46:
Is in een vaatwasser niet handiger als een wasmachine? Is kapot als hij uit de wasmachine komt denk ik.
Het gaat om de toetsen, niet het hele toetsenbord.. Dit gaat dat in wasmachine bij de oude handdoeken zodat er sws niks verkeerd kan gaan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Wellicht doe je er goed aan modelbouw transfers te gebruiken voor de stickers. En daarna blanke lak er over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxcy
_ferry_ schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 11:04:
Wellicht doe je er goed aan modelbouw transfers te gebruiken voor de stickers. En daarna blanke lak er over.
Dat is toch deels het zelfde als ik bedoel? Maar wat voor stickers zou ik dan moeten hebben voor dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

http://www.nproject.org/n...of-decals-zelf-maken.html
Dit zeg maar. Doorzichtig, dun, zelf af te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt er ook voor kiezen om de toetsen eerst te spuiten in de kleur die je de letters wil geven. En de kleur die de toets moet krijgen daarna met plakletters op de toetsen. Daarna voorzichtig peuteren met een hobby-mesje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07 15:50
Ik ben ook met zoiets bezig, en zag dat de gamma stickers heeft dit waarschijnlijk wel passen.
https://lh6.googleusercon...o/IMG_20141229_202955.jpg
Dit zijn silhouet stickers, dus zonder achtergrond. Verkrijgbaar in zowel wit als zwart.
Aangezien deze stickers de vorm van de letters en cijfers hebben, kun je deze ook in een kleur naar wens spuiten denk ik. Ik weet nog niet wat ik precies ga doen, maar ik weet wel dat ik kleuren wil die niet uit mijn printer komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreazzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06-2020

Andreazzz

You owe me a buck

Nog iets dat ik geleerd heb van het spuiten van mijn case: als het in een keer niet dekt, (dus als je nog witte stukken toets ziet) gewoon laten drogen, dat komt met een verdere laag wel. En zorg dat je niet te koud gaat schilderen, het is wel goed dat de verf langzaam droogt, maar ik zou toch een ondergrens van 15 graden aanhouden (wacht anders minimaal een dag voor de nieuwe laag

Keep me posted! Foto's van voor en na misschien, mits je tijd hebt?(:

Nog iets: die stickers van SiC123 kan je natuurlijk nemen, je toetsenbord een grondlaagje geven, die stickers erop plakken en vervolgens de uiteindelijke kleur spuiten en die stickers weer eraf halen...

[ Voor 26% gewijzigd door Andreazzz op 30-12-2014 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07 15:50
Andreazzz schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:42:
je toetsenbord een grondlaagje geven, die stickers erop plakken en vervolgens de uiteindelijke kleur spuiten en die stickers weer eraf halen...
Daar had ik nog niet aan gedacht. Moet je dan de stickers weghalen als de verf nat is, of pas als de verf droog is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreazzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-06-2020

Andreazzz

You owe me a buck

Ik zou ze er pas afhalen als de verf droog is, je moet dan wel zien te voorkomen dat de verf te zeer aan de sticker hecht (en de sticker aan de toets). Misschien bespuiten met siliconenspray of invetten met vaseline of iets dergelijks.
Pagina: 1