Tweede monitor, maar welke?

Pagina: 1
Acties:

• Jofairden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-02 12:24
Ik kom er niet uit wat voor 2e monitor ik wil kopen. De monitor zal gebruikt worden voor business zaken zoals browsen, applicaties e.d. en niet voor gaming.

Heb zelf een paar op het oog (moet 24 inch zijn)
pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart en pricewatch: BenQ RL2455HM Zwart

Maar zou ik niet veel beter gewoon geld kunnen besparen en zoiets kopen pricewatch: BenQ GL2450HE Zwart ??

Ben benieuwd, zoals ik al zei het gaat niet gebruikt worden voor gamen, zolang het maar 24inch is en goed werkt. Niks boven de 200 euro.

GIMJ

• kzin
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-02 16:43
Mijn ervaring is dat een tweede monitor van hetzelfde type als je eerste het beste werkt.
Met twee verschillende merken krijg je toch verschil in kleur. Dat kun je proberen met instellingen een beetje weg te werken, maar het blijft storend als je een document van het ene naar het andere scherm verplaatst, de kleur veranderd van zacht wit, naar fel wit. Verschil in resolutie is helemaal vervelend.

Als je huidige monitor niet al te oud is, zou je eens kunnen kijken of die nog te koop is.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

Gorateron schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:43:
Ik kom er niet uit wat voor 2e monitor ik wil kopen. De monitor zal gebruikt worden voor business zaken zoals browsen, applicaties e.d. en niet voor gaming.

Heb zelf een paar op het oog (moet 24 inch zijn)
pricewatch: Iiyama ProLite E2483HS-B1 Zwart en pricewatch: BenQ RL2455HM Zwart

Maar zou ik niet veel beter gewoon geld kunnen besparen en zoiets kopen pricewatch: BenQ GL2450HE Zwart ??

Ben benieuwd, zoals ik al zei het gaat niet gebruikt worden voor gamen, zolang het maar 24inch is en goed werkt. Niks boven de 200 euro.
Ik mis even iets, die "besparende" monitor kost net 2 tientjes minder dan de eerste. Dat is nu niet echt een wereld van verschil. Ik zou iig niet op basis daarvan een monitor uitzoeken, aangezien je er toch jaren gebruik van maakt over het algemeen.
Maar ze zullen inderdaad allemaal hun werk doen, net als de andere tig 24" monitoren die je niet genoemd hebt. Dus ik neem aan dat je al een aantal eisen hebt waar je op filterd ?

Ben het overigens niet eens met kzin. Ligt helemaal aan wat je er mee wilt doen.
Ikzelf heb een 24" breedbeeld monitor, met daarnaast een gekantelde 3:4 15" Meer verschillend kun je het niet hebben :)

Ik gebruik die om me chatwindows en spotify op te kwakken, of als ik snel iets moet overtikken. In dat geval maakt het echt niet uit dat het net niet kleurecht is.

[ Voor 12% gewijzigd door heuveltje op 19-12-2014 16:15 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dat ligt er ook maar een beetje aan hoe je de monitoren wilt gebruiken. Zelf draai ik op m'n ene systeem 2x 20" met dezelfde monitoren en resolutie. Op mijn andere 1x 20" en 1x 30", met logischerwijs verschillende resoluties, en op mijn werk weer met 27" en 24". Maar ik kan niet zeggen dat ik het ene echt heel veel fijner vind dat het andere. 2x 20" is leuk als je beide monitoren ziet als gelijkwaardige monitoren. Dan zijn dezelfde zeker prettig.
Maar de configs met de 30" en 27" is de grote monitor de hoofdmonitor en de andere monitor een extra scherm. En daarbij kan ik niet zeggen dat ik per se gelijke schermen hoef te hebben. Maar dat is dus heel persoonlijk, en afhankelijk van je gebruik.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:23

br00ky

Moderator Harde Waren
Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!), zou je toch inmiddels moeten weten :P.

Move naar CAA.

• Jofairden
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 20-02 12:24
:O Zat ook nog te twijfelen .. 8)7

Op het moment heb ik pricewatch: Acer S276HLtmjj Grijs maar dan een kleinere variant (24 inch), kan die niet vinden op Tweakers.
Een vriend van me heeft ook 2 verschillende beeldschermen maar ik stoor mij daar niet aan het verschil (ook al is dat verschil daar best groot )

[ Voor 39% gewijzigd door Jofairden op 19-12-2014 16:18 ]

GIMJ

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
kzin schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:56:
Mijn ervaring is dat een tweede monitor van hetzelfde type als je eerste het beste werkt.
Met twee verschillende merken krijg je toch verschil in kleur. Dat kun je proberen met instellingen een beetje weg te werken, maar het blijft storend als je een document van het ene naar het andere scherm verplaatst, de kleur veranderd van zacht wit, naar fel wit. Verschil in resolutie is helemaal vervelend.

Als je huidige monitor niet al te oud is, zou je eens kunnen kijken of die nog te koop is.
Hetzelfde scherm kopen betekend niet dat het paneel ook hetzelfde is. Zelfs al koop je 2 schermen op hetzelfde moment kan er nog verschil in zitten. Als je het 2e scherm later koopt word die kans alleen maar groter.
Pagina: 1