dell bios password

Pagina: 1
Acties:
  • 350 views

• jeffreygek1
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 30-12-2025
Ik heb een dell laptop liggen(inspirpn 17 3737)
Maar nadat ik hem aan iemand geleend had kwam hij terug met een password dat alles blokkeert en hij was dit wachtwoord dus vergeten

Dus nu de vraag hoe kan ik dit oplossen

Zelf heb ik de cmos batterij al vervangen maar het wachtwoord blijft erin staan
Dell wist ook geen oplossing

Graag wilt iemand mij helpen

Mvgr
Jeffrey

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Om te beginnen kan je die persoon waaraan je hem uitleent vragen waarom die wachtwoorden op het bios zet.........
Mogelijk zit er ergens nog een jumper hiervoor, even zoeken suggereert dat Dell een master password zou hebben wat je kan opvragen door ze te bellen en gegevens te overhandigen waaruit blijkt dat jij de rechtmatige eigenaar bent.

Fixing things to the breaking point...

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online

nWn

In Geocentric Orbit

Dit?: http://www.wikihow.com/Break-a-BIOS-Password (2e methode)

Mocht dat niet werken dan zou ik van die vriend van je eisen dat hij het regelt of anders voor vervanging zorgt.

[ Voor 6% gewijzigd door nWn op 19-12-2014 15:29 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Jawel hoor, maar wat had je zelf al gezocht en gevonden? Er zijn best wel tools te vinden die hier mee overweg kunnen. Ook standaard wachtwoorden zijn wel te vinden. Verder vond ik deze: http://www.tech-faq.com/reset-dell-bios-password.html
Dat suggereert dat er voro de Inspirons een tooltje zou zijn dat het master passs kan genereren obv de service tag.

Verder met mijn voorganger: als diegene waar je je laptop aan uitgeleend hebt het ww niet meer weet, heeft die effectief je laptop gesloopt. Dus mag die ook voor evt kosten opdraaien. Als je je huis uitleent en ik zet ineens een nieuw slot op de deur, dan weet je ook bij wie je moet aan kloppen toch? ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16:23

basdej

OutSystems Consultant

Jumpers eruit halen, cmos batterij eruit halen etcetera....

Beetje vaag verhaal wel... Als je je laptop "uitleent" aan iemand is het laatste wat deze persoon zal doen een bios password erop zetten....

Hoi.

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Bij een laptop is het meestal niet zo simpel 'ff jumper/batterij eruit'.

Heeft hij een wachtwoord op de schijf gezet?
Heeft hij een wachtwoord op de bios gezet?

Er is een programma (DOS) dat KillCMOS heet, dit heb ik vroeger wel eens gebruikt.
Als het op een AWARD bios gebasseerd is zou je 'AWARD_SW' kunnen proberen (zonder de ')

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• jeffreygek1
  • Laatst online: 30-12-2025
The Eagle schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:29:
Jawel hoor, maar wat had je zelf al gezocht en gevonden? Er zijn best wel tools te vinden die hier mee overweg kunnen. Ook standaard wachtwoorden zijn wel te vinden. Verder vond ik deze: http://www.tech-faq.com/reset-dell-bios-password.html
Dat suggereert dat er voro de Inspirons een tooltje zou zijn dat het master passs kan genereren obv de service tag.

Verder met mijn voorganger: als diegene waar je je laptop aan uitgeleend hebt het ww niet meer weet, heeft die effectief je laptop gesloopt. Dus mag die ook voor evt kosten opdraaien. Als je je huis uitleent en ik zet ineens een nieuw slot op de deur, dan weet je ook bij wie je moet aan kloppen toch? ;)
dit al geprobeert maar lijkt niet te werken
prutser001 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 15:35:
Bij een laptop is het meestal niet zo simpel 'ff jumper/batterij eruit'.

Heeft hij een wachtwoord op de schijf gezet?
Heeft hij een wachtwoord op de bios gezet?

Er is een programma (DOS) dat KillCMOS heet, dit heb ik vroeger wel eens gebruikt.
Als het op een AWARD bios gebasseerd is zou je 'AWARD_SW' kunnen proberen (zonder de ')
cd's kunnen niet opgestart worden en zullen dus niet werken en het is alleen een bios wachtwoord maar het blokkeert wel mijn Windows startup en alle andere functies

[ Voor 28% gewijzigd door jeffreygek1 op 19-12-2014 15:40 ]

• Belindo
  • Laatst online: 23:32

Belindo

▶ ─🔘─────── 15:02

Toen ik nog bij Dell werkte (tot 3 jaar terug)was er een tool die een masterpassword kon genereren. Hiervoor moet je wel kunnen aantonen dat jij degene bent waar de laptop op geregistreerd staat.

Gewoon even bellen dus, ze zijn er tot 17:00 :)

Coding in the cold; <brrrrr />

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Vaag verhaal. Wij kunnen op geen enkele manier nagaan of jij idd de rechtmatige eigenaar bent en dan is dit topic gewoon hulp bij het doorbreken van beveiligingen. Je zult het dus eerst moeten oplossen met de klojo die je laptop heeft gesloopt of dells procedure volgen die hierin voorziet.

[ Voor 10% gewijzigd door Lustucru op 19-12-2014 16:19 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.