Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 17:49
Ik denk dat het moment daar is dat ik mijn 55VT60 toch ga verkopen en voor een beamer inclusief scherm ga. Ik heb weinig extra beschikbaar geld, dus wil (nadat ik ze zelf heb getest/bekeken) het geld van de tv gebruiken om een beamer + scherm te kopen.

Hierdoor heb ik een budget van € 1.700,- ongeveer. Dit kan ik rekken tot € 2.000,-. Maar meer echt niet.

Ik ben op het gebied van beamers en schermen best een leek, dus ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met beamers. Ik zou ongeveer 100" willen gaan projecten.

Zijn Epson en JVC HET beamermerk? Of kan Mitsubishi, Sony of BenQ ook een goed plaatje neerzetten?

Ik sta open (voorkeur zelfs) voor een tweede hands setje! Meer bang for buck!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-11 04:01
Ik heb zelf deze: http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr

En het is een bakbeest. Ik zou er alleen niet meer dan €600,- aan uitgeven, het is een wat ouder model. Ook moet je goed kijken waar je wilt gaan projecten, je huiskamer die goed kan worden verduisterd, of dat je toch nog redelijk wat lichtinval hebt. Ik vind het zelf bijv. wel belangrijk dat de projector stil is, daar hij boven mijn bed hangt nog geen anderhalve meter van m'n oor af.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

• StealthyPeanut
Het is een compleet verduisterbare HT op zolder. Met 0,0 lichtinval :).

Maar dat de beamer ouder is maakt me niet echt uit... 3d boeit me niet en als het beeld gewoon goed is, dan is het voor mij gewoon top.

Reviews zijn van die beamer wel erg lovend. Deze gaat mooi op m'n lijst :).

• thibautb
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15-07-2024
http://www.amazon.com/Eps...D-Projector/dp/B00F144HYA

Die is van hele goede kwaliteit, hij is wat aan de dure kant, maar kijken eens wat verder en dan zou je het wel wat goedkoper moeten vinden, als scherm weet ik ook niet direct wat ik voor je kan aanraden.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Even een schopje naar CEA.

• StealthyPeanut
Die Panasonic ziet er ook goed uit inderdaad.

Als ik voor tweedehands ga, Heb ik nu de volgende mogelijkheden-

Panasonic AE3000 €700,-

Epson TW9000 €1700,-

De verschillen tussen de beide beamers zullen er zeker zijn, maar rechtvaardigen de verschillen ook de 1000€ meerprijs?

Beide reviews zijn erg goed, maar de Pana is uit 2010 en de Epson uit 2013.

Als nieuwe optie houd ik de Epson 5030UB in mijn achterhoofd voor die 2300 dollar.

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-11 04:01
Tsja, tegenover die TW9000 zal de AE3000 niet op kunnen denk ik. De Epson is een stuk nieuwer en heeft vooral als positief pluspunt een hogere lichtopbrengst. Mijn Panasonic moet wel echt 's avonds afgespeeld worden wil het beeld goed tot zijn recht komen. Nu hangt het ding wel in de slaapkamer maar overdag moeten de gordijnen + rolgordijnen aan te pas komen anders valt de ervaring wel wat weg voor mij. Maar hier heb jij dus geen last van als je mogelijkheid hebt de kamer te verduisteren zoals je aangeeft.

Je geeft zelf al aan dat 3D je niet boeit, dus dan is het wel de vraag of de meerprijs zouiets zou rechtvaardigen. Mij boeit 3D ook niet echt maar als het er eenmaal op zit... :9~

Ik kan op de Panasonic verder geen nadelen bedenken. De kleurreproductie, beeldverwerking is voor mij dik in orde. Ik geniet er dagelijks van in elk geval. Mocht ik gaan upgraden, dan zou ik gaan voor een beamer met een hogere lichtopbrengst.

Let ook op de prijs van de beamerlamp. Een lamp gaat zo'n 2.000-3.000 uur mee en hoewel dat veel lijkt, kijk je binnen een paar maandjes toch al snel een paar honderd uur. Oudere modellen zullen oudere lampen nodig hebben welke schaars kunnen worden. Zo heb ik voor mijn laatste lamp €268,- betaald in een Duitse online shop. Dezelfde lamp zou in Nederland al snel €100,- duurder zijn.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Pagina: 1