Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Kapot internetkastje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Tweakers!

Ik ga binnenkort verhuizen, maar er zijn nogal wat dingen die gefixt moeten worden in m'n nieuwe huisje. Één van die dingen is de internetaansluiting! Althans, ik vermoed dat dit kastje dat is:

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2dukx0w.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/f1w5cw.jpg

Van binnen zaten een paar binnenkomende draadjes los. Die heb ik weer vastgeschroefd op kleur, maar ik weet niet of dit klopt:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/263d3xt.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/200sg75.jpg

Ook hing er nog een half kastje aan de muur, maar daar past het bovenstaande doosje niet op:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2nroksl.jpg

Ik heb eergisteren een internetprovider uitgezocht, maar dus nog geen werkende verbinding om te kijken of de aansluiting nu is gefixt. Weet iemand of de aansluiting zo weer zou moeten werken en waar het langwerpige doosje voor is?

Alvast bedankt!

Joep

• EtHeO18
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-09 09:48
Hoi Joep,

Veel weet ik er niet van, maar ik kan je wel vertellen dat het eerste kastje simpelweg een aansluitpunt voor een RJ-45 is. Afhankelijk van waar de kabel heen gaat, vermoed ik dat dit het punt is waar je telefoonlijn binnenkomt.

Groet,

EtHeO18

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:13:
Hoi Tweakers!

Ik ga binnenkort verhuizen, maar er zijn nogal wat dingen die gefixt moeten worden in m'n nieuwe huisje. Één van die dingen is de internetaansluiting! Althans, ik vermoed dat dit kastje dat is:

[afbeelding]
[afbeelding]

Van binnen zaten een paar binnenkomende draadjes los. Die heb ik weer vastgeschroefd op kleur, maar ik weet niet of dit klopt:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ook hing er nog een half kastje aan de muur, maar daar past het bovenstaande doosje niet op:

[afbeelding]

Ik heb eergisteren een internetprovider uitgezocht, maar dus nog geen werkende verbinding om te kijken of de aansluiting nu is gefixt. Weet iemand of de aansluiting zo weer zou moeten werken en waar het langwerpige doosje voor is?

Alvast bedankt!

Joep
Dat langwerpige doosje is je IS/RA-punt. Dat is het punt waar de KPN-infrastructuur (IS) ophoudt en jouw randapparatuur (RA) begint. Daar komt, met andere woorden, je internetverbinding binnen.

(Dit alles mits daar iets op aangesloten is uiteraard.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:12

lordsnow

I know nothing

Even voor de duidelijkheid.. je hebt het over een Internetverbinding. Welke internetverbinding heb je dan? Glas, ADSL, Kabel?

• Maestro
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:50

Maestro

Verder met Jefferson vliegtuig

Is geen RJ45, maar een RJ11. Kan het niet goed zien eigenlijk, breedte lijkt inderdaad op een RJ45. Het zou dan ws. ISDN zijn geweest

Joep, waarschijnlijk wordt er met je nieuwe modem wat extra aansluitapparatuur meegeleverd, waaronder zo'n doosje als op de eerste foto's. Pak de kabel die je op de bovenste foto vast hebt en neem de groene en rode draad. Deze sluit je in het nieuwe kastje op dezelfde aansluitpunten aan. Als je de modem met het RJ11 kabeltje aansluit op het doosje, zou je er moeten zijn.

Het langwerpige doosje is idd een ISRA punt, maar ik zie zowel weinig infrastructuur als randapparatuur. Ik zou 'm dus lekker aan de kant leggen: Hij lijkt in deze situatie niet nodig..

[ Voor 8% gewijzigd door Maestro op 19-12-2014 14:23 ]

Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Overigens zullen die draadjes met een rede niet verbonden zijn, er worden in de RJ45 namelijk maar 2 paren aangesloten, dus vier snoertjes zullen loszitten, dat ze dezelfde kleur hebben zegt niets over hun gebruik en waar ze wel of niet aangesloten moeten zijn.

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Topicstarter
lordsnow schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:21:
Even voor de duidelijkheid.. je hebt het over een Internetverbinding. Welke internetverbinding heb je dan? Glas, ADSL, Kabel?
Toen ik een provider ging uitzoeken vond ik dat er op mijn adres nog geen glasvezel aangelegd is. Ik heb een abonnement uitgezocht van Tele2 met 40mbit snelheid, dus ik vermoed ADSL of kabel?
Maestro schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:21:
Is geen RJ45, maar een RJ11. Kan het niet goed zien eigenlijk, breedte lijkt inderdaad op een RJ45. Het zou dan ws. ISDN zijn geweest

Joep, waarschijnlijk wordt er met je nieuwe modem wat extra aansluitapparatuur meegeleverd, waaronder zo'n doosje als op de eerste foto's. Pak de kabel die je op de bovenste foto vast hebt en neem de groene en rode draad. Deze sluit je in het nieuwe kastje op dezelfde aansluitpunten aan. Als je de modem met het RJ11 kabeltje aansluit op het doosje, zou je er moeten zijn.

Het langwerpige doosje is idd een ISRA punt, maar ik zie zowel weinig infrastructuur als randapparatuur. Ik zou 'm dus lekker aan de kant leggen: Hij lijkt in deze situatie niet nodig..
Het onderdeel van het langwerpige doosje (ISRA punt dus) was inderdaad het enige wat er daar nog van hing. Verder kon ik nergens in huis een andere internetaansluiting vinden, dus ik denk dat ik het hiermee moet doen.

In ieder geval bedankt voor de snelle reacties :) ! Ik zal dan maar gewoon afwachten tot m'n welkomstpakket van Tele2 binnenkomt, maar dan moet het denk ik wel lukken! Iemand trouwens enig idee hoe lang het meestal duurt voordat de internetaansluiting rond is?

Verwijderd

Joeppioo, waar komt het signaal je huis binnen, aan het IS/RA te zien zeer waarschijnlijk de meterkast.
Aan de bekabeling te zien, is de verbinding doorgelust naar b.v. de woonkamer. Monteer de het langwerpige IS/RA weer terug waar de verbinding binnen komt, en lus door met cat5e bekabeling.

Rood/blauw op linkerverbinding afmonteren, wit/oranje op rechterverbinding afmonteren.

De kabel die nu wordt gebruikt, en afmontage ga je de 40Mbit van TELE2 niet mee redden.
Waar woon je in R'dam, dan kan ik er zelf misschien even naar kijken. (Ben in het verleden internetmonteur geweest).
Pagina: 1