er worden mooie G-Tech speed studio XL raidsystemen verkocht. haalt een snelheid van 1350 MBs in RAID 0 , maar ze worden voorgeintsalleerd in rAID 5, wat is het snelheidsverlies?
Dat hangt compleet af van de raidcontroller en aantal disken,
Iets meer info/uitzoekwerk zou dus handig zijn.
Daarnaast moet je je ook afvragen wat je wilt doen, want max leessnelheid bij 1 stream is practisch nooit je bottleneck.
Iets meer info/uitzoekwerk zou dus handig zijn.
Daarnaast moet je je ook afvragen wat je wilt doen, want max leessnelheid bij 1 stream is practisch nooit je bottleneck.
[ Voor 4% gewijzigd door heuveltje op 19-12-2014 14:10 ]
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Theoretisch is de maximale snelheid van RAID5 gelijk aan de snelheid van een RAID0 setup met 1 disk minder. Bij het lezen en schrijven van/naar N disks in RAID5, worden er N-1 disks gebruikt voor data en 1 voor parity informatie. Er kan dus van N-1 disks parallel gelezen en geschreven worden.
In de praktijk zijn er veel extra factoren die meespelen, vooral de controller en de efficientie waarmee parity-berekeningen uitgevoerd worden.
In de praktijk zijn er veel extra factoren die meespelen, vooral de controller en de efficientie waarmee parity-berekeningen uitgevoerd worden.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Hoi lealain,
Welkom op GoT!
Op dit forum is het echter noodzakelijk dat uit je startpost blijkt dat je voldoende moeite hebt gedaan om eerst zelf een antwoord te vinden op je vraag. Uit jouw korte post kan ik die informatie niet ontlenen. Ook geef je bijzonder weinig informatie danwel links naar de systemen waar je op doelt. Bij elkaar genomen is dit de reden dat ik je topic helaas moet sluiten.
Wel kun je me een DM bericht sturen met het verzoek je topic te heropenen, met als voorwaarde dat je je startpost flink uitbreidt met relevante informatie. Lees ook de Policy eens door; zie de link hiervoor bij het openen van een topic. Daarin staat wat we van je verwachten, vooral als je een topic wilt openen op dit forum.
Vriendelijke groet,
CiPHER
Welkom op GoT!
Op dit forum is het echter noodzakelijk dat uit je startpost blijkt dat je voldoende moeite hebt gedaan om eerst zelf een antwoord te vinden op je vraag. Uit jouw korte post kan ik die informatie niet ontlenen. Ook geef je bijzonder weinig informatie danwel links naar de systemen waar je op doelt. Bij elkaar genomen is dit de reden dat ik je topic helaas moet sluiten.
Wel kun je me een DM bericht sturen met het verzoek je topic te heropenen, met als voorwaarde dat je je startpost flink uitbreidt met relevante informatie. Lees ook de Policy eens door; zie de link hiervoor bij het openen van een topic. Daarin staat wat we van je verwachten, vooral als je een topic wilt openen op dit forum.
Vriendelijke groet,
CiPHER
Dit topic is gesloten.
![]()