Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Instabiel netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:05
Beste Tweakers,

Normaal gesproken kom ik er wel redelijk uit met mijn netwerk maar nu heb ik toch echt jullie hulp nodig denk ik.

Thuis heb ik een netwerk liggen dat er zo uit ziet: Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2epq99e.jpg
Ik hoop dat het plaatje duidelijk is (paint skils 8)7 ). Zoals te zien is het een bij elkaar geraapt zooit van producten die rondslingerden

De laatste tijd heb ik steeds vaker dat ik geen verbinding heb tussen Computer (de laatste in het rijtje) en de NAS. Tijdens het kijken van een filmpje via de NAS is de verbinding gewoon ineens weg. een (paar) minuten later doet alles het gewoon weer.

Gisteravond kwam ik er achter dat wanneer dit gebeurt het aan/uit Ledje van de laatste Router (D-link) niet blauw brand zoals die dat normaal doet maar ineens oranje is. Even later wordt hij gewoon weer blauw. Net alsof de router zichzelf opnieuw opstart ofzo. Is mijn router gewoon overleden of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 3% gewijzigd door Pindakaas op 19-12-2014 13:49 ]

don't mind me

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
En die computer, zit die draadloos of bedraad op de D-link 652?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:19
Staat verder op de D-Link en Netgear routers de DHCP-server wel uit ?
Heb je anders geen optie om de kabel van de PC (indien deze bekabeld is aangesloten) direct op de Konig switch aan te sluiten ?

• Pindakaas
Op alle routers staat de DHCP server uit behalve die van de KPN. Daarnaast is alles op het schema bedraad aangesloten. Via de wifi zitten er dan nog laptops of mobieltjes aangesloten.

De Flink router en König switch staan in een bijgebouw. Hier is ook wifi nodig vandaar dat de router daar ook staat. Helaas is het niet mogelijk om de computer rechtstreeks op de switch aan te sluiten.

don't mind me

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 30-11 00:29
Oranje LED = geen verbinding, volgens de handleiding.
Heb je de UTP kabel tussen de Konig switch en de 652 router zelf aangeknepen en naderhand getest ?
Misschien is dat de oorzaak.
-edit: blauw en oranje LED slaat op de WAN aansluiting. De handleiding meldt niet of die blauw/oranje ook op de LAN poorten van toepassing is.
In ieder geval moet de UTP kabel vanaf de Konig switch in een LAN poort op de 652 router aangesloten zitten.

[ Voor 40% gewijzigd door EverLast2002 op 19-12-2014 20:40 ]

• WPN
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-11 00:34

WPN

zoals je zei een bij elkaar geraapt zootje van producten....
Even op de gok zie ik niet zo snel de noodzaak voor meer dan 4 netwerk porten per switch en de routers gebruik je niet om aparte segmenten te maken.

Ik zou bij voorkeur een paar goedkope nieuwe switches neerzetten, je hebt het ook over een bijgebouw, de schuur of ?

bijvoorbeeld de Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3, deze is managed zodat je ook nog wat controle hebt. Als accesspoint kan je dan de Netgear AC750 plaatsen voor ac WiFi.

Heb je budget voor vervanging of wil je het houden zoals je nu hebt?

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11 15:35
Misschien is het energiebeheer van de netwerkkaart die de fout veroorzaakt.
Ga naar apparaatbeheer (Wintoets+pauze/break) > netwerkadapter > netwerkkaart > klik rechts > kies eigenschappen > energiebeheer, en schakel energiebeheer uit.
Zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/4495/netwrkadaptenergy.jpg

• Pindakaas
EverLast2002 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:36:
Oranje LED = geen verbinding, volgens de handleiding.
Heb je de UTP kabel tussen de Konig switch en de 652 router zelf aangeknepen en naderhand getest ?
Misschien is dat de oorzaak.
-edit: blauw en oranje LED slaat op de WAN aansluiting. De handleiding meldt niet of die blauw/oranje ook op de LAN poorten van toepassing is.
In ieder geval moet de UTP kabel vanaf de Konig switch in een LAN poort op de 652 router aangesloten zitten.
De connectors heb ik zelf aan de kabel geknepen. Deze kabel doet al 1,5 jaar prima zijn werk. De Dlink router wordt als access point gebruikt en dus wordt de WAN poort niet gebruikt. De netwerkkabels zitten allemaal in de normale LAN poorten.
WPN schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 22:53:
zoals je zei een bij elkaar geraapt zootje van producten....
Even op de gok zie ik niet zo snel de noodzaak voor meer dan 4 netwerk porten per switch en de routers gebruik je niet om aparte segmenten te maken.

Ik zou bij voorkeur een paar goedkope nieuwe switches neerzetten, je hebt het ook over een bijgebouw, de schuur of ?

bijvoorbeeld de Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3, deze is managed zodat je ook nog wat controle hebt. Als accesspoint kan je dan de Netgear AC750 plaatsen voor ac WiFi.

Heb je budget voor vervanging of wil je het houden zoals je nu hebt?
Helaas is er niet echt budget voor nieuwe apparatuur. Vroeger had ik op alle routers het wifi wel aan staan om een goede dekking te krijgen. Helaas gingen mobieltjes/tablets/laptops vaak een router pakken die niet het dichtste bij was. Daarna heb ik alleen nog maar de wifi functie aangezet op de linksys router en de Dlink.

Daarnaast liggen er zo veel routers/switches omdat het met de bekabeling erg lastig is in het huis. Wegwerken is erg lastig en er gewoon een extra splitsing tussen zetten is dan in de meeste gevallen veel makkelijker. (zal met mijn paintskills nog wel proberen een plattegrond te tekeken 8) )
Mastermind schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 00:00:
Misschien is het energiebeheer van de netwerkkaart die de fout veroorzaakt.
Ga naar apparaatbeheer (Wintoets+pauze/break) > netwerkadapter > netwerkkaart > klik rechts > kies eigenschappen > energiebeheer, en schakel energiebeheer uit.
Zoals hier:
[afbeelding]
Mijn schermpje ziet er iets anders uit omdat ik een Intel netwerk kaart heb maar er stond wel een soortgelijke functie tussen. Deze heb ik uitgezet. Wel apart dat de router dan flipt door mijn computer, dat kan toch helemaal niet?

EDIT: hier misschien een wat duidelijker overzicht.

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/yor9e.jpg

In het rechtergebouw staan allemaal stenen muren in huis. De vloer naar de zolder toe is van hout. De linksys router staat dus op de zolder eigenlijk maar recht boven de zithoek. De dekking van het wifi in het huis is redelijk maar doorvoersnelheid belabberd. (streamen vanaf de NAS bijvoorbeeld gaat neit altijd goed.)

In het linkergebouw is eigenlijk alleen de buitenmuur van steen, de rest is allemaal hout en Gips, Dekking is wel goed maar geeft nu dus problemen zoals hierboven al uitgelegd. (Restarten van de router)

Overigens heb ik de D-link router vannacht even van de stroom gehaald, teruggezet naar de fabriekstinstellingen en weer opnieuw ingesteld. Tot nu toe nog geen problemen ondervonden maar ook nog niet de tijd gehad om het uit te testen eigenlijk

[ Voor 13% gewijzigd door Pindakaas op 20-12-2014 17:47 ]

don't mind me

Pagina: 1