Actieve converter voor Mini DisplayPort naar Thunderbolt?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Ik heb een Apple Thunderbolt Display gekocht voor mijn MacBook. Daarnaast heb ik een Lenovo met Mini DisplayPort. Uiteraard wist ik van tevoren dat ik die niet kan aansluiten op de ATD, maar ik ben wel benieuwd of er inmiddels actieve converters zijn die het Mini DisplayPort-signaal kunnen omvormen naar Thunderbolt.
Het gaat mij alleen om beeld. Audio, USB, PCIe, netwerk en FW hoeven niet meegenomen te worden.

De informatie die in een Mini DisplayPort-signaal beschikbaar is, zou in theorie voldoende moeten zijn voor beeld over Thunderbolt, toch?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Die converters bestaan (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:55

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

In theorie heb je gelijk want in principe wordt alleen het displayport gedeelte gebruikt. In de praktijk is het niet mogelijk om het ATD aan te sluiten op welke andere poort ook dan een Thunderbolt poort. Gezien er geen mini-dp naar thunderbolt adaptors bestaan ben ik bang dat je het niet aan de praat gaat krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gleighton
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Mini-dp is alleen video, thunderbolt is video (displayport) + datasignaal (afaik een PCI-e bus). Dus die kun je er niet bij toveren. Daarom is er geen converter voor beschikbaar. Maar kun je niet een mini-dp kabel gebruiken om je scherm aan te sluiten? Of is die thunderbolt aansluiting op het scherm een andere connector?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
Een cinema display (thunderbolt) vereist een thunderbolt connectie (alleen display-port is niet genoeg).
Asus had ooit een moederboard met een extra thunderbolt 2 breakout board optie, was 1 van de weinige manieren om het voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Nouja, op sommige zakelijke laptops zit in plaats van (mini) DisplayPort tegenwoordig ook wel Thunderbolt, maar op die van mij dan toevallig weer niet.

Ik verwacht ook niet dat het signaal met een simpel kabeltje omgezet kan worden, waar ik op hoopte is een actieve converter die simpel gezegd een leeg PCIe-signaal kan toevoegen en dus uit Mini DisplayPort-informatie een Thunderbolt-signaal kan genereren. Het mag best een apparaat ("kastje") zijn en de prijs is ook niet heel belangrijk.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Intel lijkt dit niet te willen ondersteunen. Asus had inderdaad zoiets zodat mensen nadien hun moederbord nog naar Thunderbolt konden upgraden maar dat is een oplossing waarbij Thunderbolt al half op het moederbord aanwezig was.
Pagina: 1