Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imaxus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 11:14
Hoi!
Ik hoop dat ik het juiste thread heb uitgekozen! Ik ben zeer benieuwd of iemand mijn vraag kan beantwoorden!
Stel, ik wil beeld en geluid over een vrij|(of gebruikt) frequentieblok uitzenden op mijn eigen kabel binnenshuis, puur om bijvoorbeeld beneden een pc iets uit te laten zenden wat ik op zolder wil kunnen bekijken. Het is dus niet de bedoeling dat de buren of iemand anders dit ook kan ontvangen.

In hoeverre is dit mogelijk, legaal en welke software heb ik hier dan voor nodig?

Reacties worden op prijs gesteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-07 14:33

Hoicks

Techno!

Volgens mij is het legaal om op je eigen kabel eigen broadcasts te plaatsen. Je moet dan wel achter een filter zitten, zodat je niet retour gaat zenden.

Vroeger kon je ook via de coax uitgang van je videorecorder op een bepaalde frequentie bijvoorbeeld op je slaapkamer een film kijken.

[ Voor 31% gewijzigd door Hoicks op 19-12-2014 12:23 ]

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Zo'n kastje zocht ik ook, maar ze zijn volgens mij erg duur.

Ik wilde destijds namelijk een aantal zenders die op de decoder binnen komen via coax doorsturen naar verschillende televisies in huis. Een kastje dat signalen op verschillende coax frequenties kan zetten dus, zodat je niet per televisie twee afstandsbedieningen en een extra kastje nodig hebt.

Vroeger had je VHS recorders die gewoon het signaal op de coax zetten, maar die deden dat met slechts één signaal. Kastjes die een input op de coax zetten voor slechts één zender zijn wel goedkoop en kun je bij sommige elektronicazaken kopen. Je kunt de frequentie dan op het kastje instellen, er gaat een tulp naar binnen en het wordt voor je op de coax gezet, zodat je je televisie alleen maar hoeft af te stemmen op de juiste frequentie.

[ Voor 47% gewijzigd door Trommelrem op 19-12-2014 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:06

FreakNL

Well do ya punk?

Heb ik vroeger weleens gedaan (PC op zolder, TV op slaapkamer eronder). Ging prima, weet alleen niet meer hoe, volgens mij had ik een scart -> coax omzetter ofzo. Hoe ik van PC naar scart ging weet ik niet meer, maar het was vrij goedkoop in mij beleving, heb er toen niet veel voor betaald iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Onderzoek voordat je iets gaat aanschaffen eerst of je kabel provider nog steeds een kanaal/frequentieruimte vrij houdt op de kabel voor een gemoduleerd eigen TV signaal. Steeds meer kabelbedrijven doen dat namelijk niet meer en dan interfereert je eigen gemoduleerde signaal dus met het door het kabelbedrijf aangeboden signaal op de gebruikte frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Is de default VHS frequentie niet gereserveerd door vrijwel alle kabelbedrijven?

Thanks voor het woord "modulator." Wat TS inderdaad zoekt is een RF modulator.
Hier nog meer RF modulators.

[ Voor 62% gewijzigd door Trommelrem op 19-12-2014 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Nee, dat is niet langer het geval. UPC heeft dat op een nette manier afgeschaft door eerst op die videorecorder frequentie met een still video aan te geven dat de frequentie ingezet ging worden voor digitale doeleinden. Ziggo heeft het gewoon afgeschaft zonder de klanten te informeren. Als je zoekt zijn er gerust nog wel ongebruikte frequenties, maar of die ook bruikbaar zijn door videorecorders is de vraag en vroeg of laat zullen die andere nog vrije frequenties ook ingezet gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Over wat voor beeld en geluid hebben we het hier dat dit niet via een netwerkverbinding zou kunnen gaan i.p.v. coax?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Ik heb nog wel een Megavideo 55 van Marmitek ter overname liggen die ik hiervoor gebruikte. Maar check eerst of er nog wel een vrij kanaal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
ArChie schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:42:
Nee, dat is niet langer het geval. UPC heeft dat op een nette manier afgeschaft door eerst op die videorecorder frequentie met een still video aan te geven dat de frequentie ingezet ging worden voor digitale doeleinden. Ziggo heeft het gewoon afgeschaft zonder de klanten te informeren. Als je zoekt zijn er gerust nog wel ongebruikte frequenties, maar of die ook bruikbaar zijn door videorecorders is de vraag en vroeg of laat zullen die andere nog vrije frequenties ook ingezet gaan worden.
Aha. Hoe moet je dan je Video2000, Betamax, VHS, Commodore64, MSX, NES of SNES aansluiten?
Prevaleert zo'n modulator niet boven het signaal van de provider? Of stoort het door elkaar heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Trommelrem schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:36:
Thanks voor het woord "modulator." Wat TS inderdaad zoekt is een RF modulator.
Deze Speaka Stereo RF-Modulator bijvoorbeeld geeft in de handleiding een tabel welke kanalen allemaal gekozen door deze modulator kunnen worden in EU mode:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rBX1DJ4.png

Op zich redelijk uitgebreid, maar als ik het frequentieplan voor Ziggo/West/Alkmaar er naast leg dan is het aantal ongebruikte kanalen dat gekozen kan worden toch behoorlijk beperkt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VYTDtSB.png

En in feite kan Ziggo alles aanwenden voor eigen diensten nu ze in hun gepubliceerde analoge frequentie overzicht niet langer een "video recorder" kanaal hebben opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-07 18:38

heuveltje

KoelkastFilosoof

hardware-lover schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:49:
Over wat voor beeld en geluid hebben we het hier dat dit niet via een netwerkverbinding zou kunnen gaan i.p.v. coax?
Wie zegt dat dit niet kan ?
Alleen als er al een coax kabel ligt naar een TV.
Dan is die veel simpeler bruikbaar dan 2 ipTV omzetters te kunnen kopen, en dan moet er ook nog een netwerk kabel liggen.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
Trommelrem schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 12:57:
Aha. Hoe moet je dan je Video2000, Betamax, VHS, Commodore64, MSX, NES of SNES aansluiten?
Via de SCART aansluiting. De modulator is ooit toegevoegd omdat niet iedere TV in die tijd beschikte over een SCART aansluiting.
Prevaleert zo'n modulator niet boven het signaal van de provider? Of stoort het door elkaar heen?
Nee, via ieder deel van de volledige frequentieband kan maar één signaal worden doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

heuveltje schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 13:08:
[...]
Wie zegt dat dit niet kan ?
Alleen als er al een coax kabel ligt naar een TV.
Dan is die veel simpeler bruikbaar dan 2 ipTV omzetters te kunnen kopen, en dan moet er ook nog een netwerk kabel liggen.
Ik zie nergens dat TS het over bekijken op TV heeft en hoewel er mogelijk geen netwerkkabel op de bekijk locatie ligt zijn ook daar redelijk simpele oplossingen voor. Het vrije analoge kanaal probleem kan eventueel uit de weg worden gegaan door gebruik te maken van plug uit en play. Enkel indien het niet om het weergeven van het TV beeld gaat wat van de provider zelf over de kabel het huis in stuurt, dan gaat laatste oplossing niet direct op.

Edit: in de jaren 80 deed ik dit regelmatig, beneden een videoband afspelen en via een apart aangemaakte coax kabel het signaal terug de kabel in en bekijken op de slaapkamer. Kwaliteit was dan al wat minder dan beneden op TV en dat zou bij een afstand naar de zolder ook nogal eens tegen kunnen vallen. Heeft veel zendvermogen kwam er niet uit een videorecoder destijds.

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 19-12-2014 13:19 ]

Testing, one, two ...

Pagina: 1