Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Wat voor aansluiting is dit?

Pagina: 1
Acties:

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 00:19
Beste forumleden,

Ik wilde het netwerkkaartje van een Toshiba C50-B-138 vervangen omdat Atheros naar mijn mening een matige fabrikant is. Tot mijn verbazing zag ik dat de aansluiting een stuk smaller is dan een normale Mini PCI-e poort. Ik heb van alles gegoogled, maar ik kom er niet aan uit wat voor aansluiting het dan wel is. Op de foto zit links het smalle kaartje dat nog niet eens de gehele poort in beslag neemt, ter vergelijking heb ik rechts even een normaal wifi-kaartje neergelegd. Weet iemand wat voor poort het is?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8otLQuFl.jpg

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

Het is geen Atheros maar een Realtek RTL8188E, De Atheros is voor de Vaste Ethernet (meen ik)

Het is gewoon PCI-E NIC volgens mij

Certified Google Teacher.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:54

NSG

Je weet niks!

M.2 aansluiting.

• Wortel-1991
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 29-11 20:56
Kijk ook even of Toshiba het wel toestaat om de netwerk kaart te vervangen, anders wordt de netwerkkaart niet herkend

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Wortel-1991 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 18:25:
Kijk ook even of Toshiba het wel toestaat om de netwerk kaart te vervangen, anders wordt de netwerkkaart niet herkend
Ik zie deze serie niet vermeld staan op de bekende bios-mod website, waarschijnlijk is whitelisting niet van toepassing.

edit: De netwerkkaart wordt dan wel herkend, maar de laptop start dan niet meer op. Ken ik helaas van Lenovo. Maar na bios laten modden is dat geen probleem meer :)

[ Voor 18% gewijzigd door Raven op 19-12-2014 19:13 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-11 15:48

eagle00789

Est. November 2005

Zie er inderdaad uit als een M.2 aansluiting (normaal gebruikt voor M.2 SSD Drive)

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

QR code gescand? Zelf even de naam van de NIC opgezocht?
Met dezelfde moeite als een topic starten, had je ook even kunnen googlen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Steen447
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-11 00:19
Bedankt voor de reacties, het is inderdaad de M.2. Helaas zijn de wifi kaartjes voor die aansluiting nog niet goed te verkrijgen, maar dat is weer een ander probleem.
Koffie schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:12:
QR code gescand? Zelf even de naam van de NIC opgezocht?
Met dezelfde moeite als een topic starten, had je ook even kunnen googlen.
Ik heb mezelf helemaal suf gegoogled, er is echt zeer weinig over te vinden. Het openen van het topic was mijn laatste redmiddel, en heeft me dus geholpen. Waarom probeer je me de les te lezen?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:11

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Omdat het mijn taak als moderator is het forum in goede banen te leiden.
Enkel een melding 'ik heb veel gegoogled' kan ik niet zoveel mee. Als ik dan vervolgens een QR code zie, in combinatie met het feit dat je op zijn minst een merk en type hebt,vraag ik me af wat de inzet is geweest.

Tijd voor een nieuwe sig..

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
LuckyLuQ schreef op zaterdag 20 december 2014 @ 13:44:
[...]

Ik heb mezelf helemaal suf gegoogled, er is echt zeer weinig over te vinden. Het openen van het topic was mijn laatste redmiddel, en heeft me dus geholpen. Waarom probeer je me de les te lezen?
Waarom zo vijandig... :-( er zijn de laatste tijd nou eenmaal veel nieuwe mensen die zomaar alle vragen op het forum blaffen, dus niet heel vreemd dat iedereen wat scherper is op eigen inzet :)
Pagina: 1