Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Pinnen over IP router

Pagina: 1
Acties:

• encryped
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-11 18:42
Ik heb een vraagje over Pinnen over IP. Momenteel heb ik een KPN experia box V8 waar het pinnen over ip gaat. Deze wil ik graag vervangen, nu is mijn vraag moet een router expliciet Pinnen over IP ondersteunen. Of gaat dit over het normale internet ? Momenteel hebben we zakelijk adsl van kpn, en betalen extra voor Pinnen over IP (http://www.kpn.com/zakeli...extra-diensten/pinnen.htm). Zoekend op het internet vind ik nergens staan dat de router expliciet iets moet ondersteunen voor Pinnen over IP. Kan iemand dit voor mij bevestigen ?

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Bel gewoon even met de klantenservice van KPN, dat lijkt me de kortste klap.

Het is een dienst die je nu bij hun afneemt, het lijkt mij dat zij dan ook de gewezen persoon zijn om je vraag over die dienst te beantwoorden.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 10:10
Korte antwoord, nee.

Er waren in de begin dagen van pinnen over IP een aantal 'regels' van kracht die door diverse providers verschillend werden opgevat, hierdoor had je nogal eens wat verschillen.
In het geval van KPN is het gewoon actief op heel je verbinding en elk modem wat internet kan leveren bij KPN werkt erop.

er is echter 1 uitzondering, KPN levert ook een variant met een UMTS usb stick, in dit geval zal bij uitval je pin over UMTS gerouteerd worden, hiervoor moet je wel een specifiek modem hebben.

Join the club

• encryped
@Powermage

Dank je wel voor de bevestiging, ik had al het vermoeden maar nu is het bevestigd.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken

@TopicStarter: Let je wel op je support vanuit KPN? Als ze het niet ondersteunen dan kan dat een probleem zijn.

Verder vraag ik me af waarom je het wilt veranderen!

• encryped
@Equator

Ik heb net dubbel geverifierd met een oude linksys WAG160N ADSL router. Pinnen werkt op deze router.

Heb probleem is dat ik momenteel een 5mbps/0,5mbps ADSL verbinding heb waar van alles opdraait.
De QoS performance van KPN experiabox V8 is ronduit slecht. Bijvoorbeeld een pagina openen heeft veel invloed op externe medewerkers die via RDP zijn ingelogd. Door een nieuwe router te nemen die een betere QoS performance heeft en waarvan de QoS rules ook handmatig instelbaar zijn, hoop ik de netwerkkwaliteit iets te verbeteren.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-11 10:10
5 om 0,5... ik zou een 2e lijn ernaast gaan aanleggen, dan kan je RDP (wat je upload voltrekt natuurlijk) gewoon over een eigen verbinding laten lopen...

edit:
overigens, voor je pin heb je niet perse een pinnen-over-ip verbinding meer nodig, je moet dan wel je pin automaat (laten) omzetten op een ander 'profiel'

[ Voor 35% gewijzigd door Powermage op 19-12-2014 12:51 ]

Join the club

Pagina: 1