Document iconen zijn 'wit blaadje'

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 629264

Topicstarter
Hey!

Ik heb gister een nieuwe MacBook in gebruik genomen en al mijn premiere, indesign, illustrator, photoshop etc bestanden over gezet. Het enige rare is dat al deze bestanden nu een 'wit leeg blaadje' als miniatuur icoon hebben in plaats van de standaard adobe programma icoontjes... De adobe programma's zijn wel gewoon opnieuw op deze mac geïnstalleerd en zelfs als ik een heel nieuw document creëer en opsla, heeft deze als icoon dat witte blaadje. Weet iemand misschien hoe ik mijn standaard iconen terug krijg? Ik weet hoe ik het handmatig kan veranderen naar een ander icoon maar ik wil gewoon dat al mijn bestanden en de bestanden die ik nog ga maken een normaal icoon krijgen als ze worden opgeslagen.

Alvast bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debom
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 14:28
Kan het zijn dat je de Viewing optie "show icon Preview" uitgevinkt hebt. Deze vind je onder de view optie van de finder.

Anders is je .DS_store file corrupt. Download Onyx en delete all .DS_store files, reboot. Daarna zullen de icons opnieuw opgebouwd worden.

[ Voor 44% gewijzigd door debom op 19-12-2014 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Die optie staat wel gewoon aan, want met mijn pdf en word bestanden heb ik dit probleem niet. Echt enkel en alleen met mn adobe programma's en bestanden daarvan. Heb alle .DS_store files verwijderd via Onyx en ge 'rebuild' alleen het haalt niks uit.. nog steeds hetzelfde probleem. Is er misschien nog iets wat ik kan doen? Dit is gewoon echt zo'n irritant probleem.. Kan het misschien liggen aan dat er een bestand ontbreekt in de contents van de adobe programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:57
Je bent niet de enige.
Where have my MS icons gone in Yosemite?
Dit gaat voornamelijk over MS icoontjes maar er staan ook reacties tussen waarbij Adobe icoontjes verdwenen zijn.
Er zijn op het internet diverse gevallen te vinden over witte icoontjes, maar het is niet specifiek aan één software pakket toe te wijzen.
Waarschijnlijk is het een Yosemite bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reactie! Ik ga dit forum wel even goed afspeuren.. Wel raar want mijn oude macbook draaide ook op Yosemite en die had er geen last van. Maar ja, niet alle bugs zijn op alle macs van toepassing natuurlijk.

Thanks anyway!

Edit:

Sonderpa, door het forum wat jij linkte in je reactie de oplossing gevonden! Met de applicatie 'CleanMyMac2' een schoonmaak gedaan en daardoor zijn bepaalde cache's verwijderd, en alle icons doen het weer! Bedankt d:)b

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 629264 op 20-12-2014 20:15 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 724895

Ik heb eindelijk de oplossing gevonden na veel forums afgezocht te hebben en het niet uit kunnen staan dat mijn word icoontjes wit bleven ben ik blijven proberen.
Als je voorvertoning uit zet krijgen de icoontjes hun oorspronkelijke afbeelding terug alleen dan zie je helaas bij je afbeeldingen ook geen voorvertoning meer dat vond ik niet echt de oplossing.
Maar als je in finder naar programma's gaat en toon weergaveopties kiest moet je voorvertoning uitzetten en als standaard opslaan kiezen. vervolgens komen als je word icoontjes weer terug ipv witte icoontjes.
_ :) :)
Pagina: 1