Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop met beste GPU voor € 600,-

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers ,

Ik ben op zoek naar een laptop voor max € 600 ,- met de beste GPU verkrijgbaar in dit budget. Zover als ik nu zelf heb gezocht zal het een GT840M gaan worden. Maar hoe staat deze tegenover de onboard chip HD4600?

Want heb namelijk ook nog een laptop met een HD4600 liggen.

Liefst zou ik een 17,3 inch scherm willen , maar hoeft geen full HD te zijn. SSD monteer ik later , dus hiermee hoef ik geen rekening te houden met het huidige budget.

De voorkeur gaat uit naar een Intel CPU en een GT gpu , maar mochten jullie een advies hebben voor bijvoorbeeld een A serie cpu en een HD gpu , hou je eigen dan vooral niet in.

Bouwkwaliteit moet wel redelijk zijn , accu duur is geen belangrijk punt.

Er zal af en toe eens een spelletje League of Legends op gedaan worden en een potje COD. Verder niks speciaals.

Laptop word ook niet vaak meegenomen , en als dit wel gebeurt ligt ie in de auto!

Ben niet echt merk gebonden , maar hoor en lees niet vaak veel goeds over bv acer??

Ik ben benieuwd naar jullie reactie's en optie's.

Mvg ,

Daniel

PS Ben zelf al een beetje aan het kijken naar de Dell inspiron 5000 reeks. Iemand hier ervaring mee?

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
Deze is al meerdere malen in de andere topics genoemd:
Heel iets boven je budget, maar wel alles erop en eraan!

pricewatch: HP Pavilion 15-p035nd

[ Voor 14% gewijzigd door NL_Scratch op 19-12-2014 10:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
NL_Scratch schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:43:
Deze is al meerdere malen in de andere topics genoemd:
Heel iets boven je budget, maar wel alles erop en eraan!

pricewatch: HP Pavilion 15-p035nd
thanks , maar dan zou ik wel de overweging moeten gaan maken naar een 15,6 inch.... De rest ziet er overigens prima uit qua specs.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 25-11 10:54
in het 17 inch segment is deze wel leuk

http://www.redcoon.nl/B552716-Asus-R751LN-T4022H_Laptops

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad ook een leuke optie. had zelf deze nog gevonden maar die heeft geen Full HD ,

http://store.hp.com/Nethe...DLE_4785387&opt=&sel=PCNB

De Asus heeft dit wel maar die is weer voorzien van 6GB RAM , maar dit zou ik uietraard later nog kunnen aanpassen.

Verwijderd

Groot nadeel in dit segment vind ik de Low-voltage (U) cpu's.
In hoeverre is dit nadelig voor gaming?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:23:
Groot nadeel in dit segment vind ik de Low-voltage (U) cpu's.
In hoeverre is dit nadelig voor gaming?
Denk dat dat wel mee valt. Heb ook nog een laptop met een i3 4100m en die staat gelijk aan de i5 4200u , en met de 4100m heb ik eigenlijk geen problemen. Alleen de HD4600 die erachter zit laat wel eens op zich wachten.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

U processoren zijn inderdaad niet bijster snel, maar voor normaal gebruik kan het prima. Heb zelf een i5 4210u, en die gebruik ik ook nog wel eens voor gewone fotobewerking en muziekproductie, en hij geeft geen kik. De i3 4xxxU processoren zijn niet extreem snel, maar met i5 of i7 moet je echt vooruit kunnen.

Wat laptops betreft, Jumpman's suggestie ziet er érg goed uit, vind die 15" HP ook niet mis, al moet je wel even kijken of je 15" niet te klein vindt. Voordeel is wel dat een 15" laptop nog wel in de meeste tassen past, 17" niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ook beide errrug strak zeg. En i7 is ook altijd mooi. Alleen wel allebei ook weer 15,6 inch. Denk dat de keuze tussen 15 en 17 inch moeilijker word dan ik dacht.

Verwijderd

Topicstarter
Raar eigenlijk dat (volgens CPUBOSS) de i3 4100m en de i7 4510u maar 0,3 punten met elkaar verschillen. Is de i3 4100m nou zo snel dan of de i7 4510u zo langzaam?

http://cpuboss.com/cpus/I...0U-vs-Intel-Core-i3-4100M

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2014 11:42 ]

Verwijderd

Ik vind persoonlijk een 17,3 een must voor het spelen van een shooter en zelfs dat is al klein.

Wat me verder opvalt is dat in het prijssegment 600-650 euro het gaat tot een GT840 maar alles met een U-cpu komt. Daarna maak je een sprongetje naar 900-1000 euro en dan is bijna alles ineens met een i7 en GT850. Ik vind het een lastige keuze..
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:42:
Raar eigenlijk dat (volgens CPUBOSS) de i3 4100m en de i7 4510u maar 0,3 punten met elkaar verschillen. Is de i3 4100m nou zo snel dan of de i7 4510u zo langzaam?

http://cpuboss.com/cpus/I...0U-vs-Intel-Core-i3-4100M
Een U-cpu is standaard (en dus ook turbo) een stuk lager geklokt. Soms wel tot 1 Ghz, dus ja, dat scheelt een berg.
Thomasx4 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:45:
Het grote verschil is dat de i7 4510u gewoonlijk meer dan 2 keer zo weinig stroom verbruikt als de i3.
Dat is dan weer het voordeel :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2014 11:47 ]

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Het grote verschil is dat de i7 4510u gewoonlijk meer dan 2 keer zo weinig stroom verbruikt als de i3.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16
Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:40:
[...]

Ook beide errrug strak zeg. En i7 is ook altijd mooi. Alleen wel allebei ook weer 15,6 inch. Denk dat de keuze tussen 15 en 17 inch moeilijker word dan ik dacht.
Het is dezelfde. Allen ik wilde laten zien dat er nu € 100,00 verschil inzit. :)

Als je enigszins wilt gamen voor +/- € 600,00. Dan is deze echt een nobrainer op dit moment. Een Intel Core i7 4510U en een nVidia GeForce 840M en Full HD. het enige issue, je moet 17" dan wel uit je hoofd zetten.

Ik heb hier een Core i5-4300U en had ook Core i7 2670QM. Voor 95% merk ik het verschil niet eens (en ja ik gebruik ook zware software). Net met iets groots analyseren/compilen of renderen merk je verschil. Maar ik zou niet meer terug willen, de U geeft veel minder warmte, maakt zoveel minder lawaai onder load en de accu duur is enorm veel beter!

En dan vergelijk ik nu een i5 U met een volwaardige i7. Een i7 U en een gewone i7 zou een eerlijkere vergelijking zijn.

Alles hangt natuurlijk samen met de gebruiker eisen, maar +/- € 600,00 moet je ergens concessies doen. Ik had het wel geweten.

[ Voor 33% gewijzigd door Jumpman op 19-12-2014 12:11 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Verwijderd

Topicstarter
Jullie maken het mij allemaal niet makkelijker haha. Maar ik denk dat ik toch voor een 17,3 inch ga , zeker omdat ik toch een volwaardige SSD ga monteren wat dan weer ten goede komt van de algehele snelheid. Dat ik dan voor een i5 u serie moet kiezen is dan de concessie die ik dan moet maken. Maar denk niet dat ik hier veel van ga merken voor het gene waar ik hem voor gebruik?

Verwijderd

Topicstarter
Dit lijkt mij trouwens ook wel een puik ding ,

http://www.msi.com/produc...F.html#hero-specification

Alleen kan nie vinden of deze ook in NL leverbaar is en wat deze kost...

• MessiW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-09 21:35
En wat dacht je van deze?

pricewatch: Asus R751LN-T4022H

Voldoet aan veel van je eisen
Pagina: 1