Ik sta op het punt een game laptop aan te schaffen. Het gaat tussen de MSI GT72 en de ASUS ROG751, beide met GTX980m. Uit de reviews blijkt dat de MSI GT72 de mogelijkheid heeft om de GPU te upgraden. De ASUS heeft dit niet. Mijn vraag is of het nut heeft om een GTX980m te vervangen over bv 3 jaar voor een nieuwe GPU. Ik vrees dat de CPU dan de bottleneck wordt. Wat is wijsheid?
Lijkt me het niet waard daar naar te kijken, je zal dan een model moeten vinden welke compatibel is met je laptop, kwa koeling en dergelijke past en dan heb je het over prijzen die zo idioot hoog zijn dat je net zo goed de CPU mee kan upgraden door een hele nieuwe laptop te kopen.
Fixing things to the breaking point...
Zou gewoon kijken welke laptop je het beste lijkt, upgraden in een laptop (op opslag en werkgeheugen na) is gewoon onbegonnen werk, helaas. Zou vooral even kijken naar de koelprestaties van beide laptops, ik lees dat veel huidige MSI modellen een stuk warmer worden dan Asus modellen, weet niet of het hier ook zo is, maar wel iets om naar te kijken.