Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-04 18:27
Beste tweakers,
Vandaag kom ik deze mediaspeler tegen met deze Specs:

CPU: Quad Core ARM Cortex A17, klokt 1.8 GHz
GPU: ARM Mali-T764 GPU 16 Core video processor
HDMI: 2.0 voor Ultra HD signalen; 4K ondersteuning (3840×2160) H.265
OS: Android 4.4 (KitKat) met SUN UI media launcher en de originele Android launcher
Intern geheugen: 16GB (min 4 GB na de installatie van Android)
RAM: 2 GB DDR3
Netwerk: Wifi 802.11 b/g/n 2.4ghz; Gigabit LAN; Bluetooth 4.0
Aansluitingen: 3x USB (1x OTG), 1x Optical audio, 1x AV, 1x HDMI 2.0, 1x Gigabit LAN, 1x AC power

In de doos: 1x ZEUS RK3288 Android BOX, 1x ZEUSS geoptimaliseerde multimedia afstandsbediening, 1x 1.2m HDMI kabel, 1x AC adapter, 1x snelstartgids

Dit lijkt mij wel een interessante aanbieding voor €99,95

Graag jullie mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal073
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Ik zag hem net op Ibood verschijnen ja, ik ga hem direct bestellen.
Lijkt me een prachtig apparaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04:01

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik heb een paar dagen geleden net een Minix Neo X8-H plus besteld. Iets andere specificaties, maar het lijkt me wel dat ze elkaar niet zoveel zullen ontlopen, als ik het goed inschat.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-06-2024
pascal073 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:51:
Ik zag hem net op Ibood verschijnen ja, ik ga hem direct bestellen.
Lijkt me een prachtig apparaat!
Ik verzoek mensen even goed na te denken over aanschaffen bij iBood, ze hebben hun organisatie op dit moment niet in orde (wellicht slachtoffer van hun eigen success...)

https://www.trustpilot.nl/review/ibood.nl

Die QNAP Nas komt ipv 15 december nu pas begin januari, die Zeus heeft een richtdatum van 24 januari geloof ik, hier komt dus nog wat tijd bij.

Iedere week komt er weel een nieuw kastje uit, nog beter, dus als je 6-8 weken wilt wachten... Mijn advies, denk goed na voor je deze bij iBood besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-04 18:27
Dutchjoy schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:54:
[...]

Ik verzoek mensen even goed na te denken over aanschaffen bij iBood, ze hebben hun organisatie op dit moment niet in orde (wellicht slachtoffer van hun eigen success...)

Die QNAP Nas komt ipv 15 december nu pas begin januari, die Zeus heeft een richtdatum van 24 januari geloof ik, hier komt dus nog wat tijd bij.

Iedere week komt er weel een nieuw kastje uit, nog beter, dus als je 6-8 weken wilt wachten... Mijn advies, denk goed na voor je deze bij iBood besteld.
Ik lees net via jou link vooral negatieve reacties op ibood, gelukkig heb ik nog niks besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascal073
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-11-2024
Dutchjoy schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 10:54:
[...]

Thnx voor de info! ik ben hem toevallig tegen gekomen om marktplaats en had hem daar voor €60 zgan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzilla
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-01-2021
Ik ben nu aan het twijfelen om een Chromecast of een Zeuss RK3288 4K mediaspeler te kopen. Zou iemand mij a.u.b. wat advies kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:25
Vinzilla schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:12:
Ik ben nu aan het twijfelen om een Chromecast of een Zeuss RK3288 4K mediaspeler te kopen. Zou iemand mij a.u.b. wat advies kunnen geven?
Is echt lastig en hangt helemaal af van je eigen voorkeur.

Ik heb zowel een android stick als een CC. Zelf prefereer ik de android stick, maar ik zie ook wel voordelen van de CC.

Gewoon wat vergelijkingssites bezoeken en dan een keuze maken. Deze mediaspeler lijkt me overigens wel heeeeeel interessant. Als ik nog geen mediaspelers / cc / android stick had zou ik deze gekocht hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinzilla
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-01-2021
Steefmeister schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 14:26:
[...]

Is echt lastig en hangt helemaal af van je eigen voorkeur.

Ik heb zowel een android stick als een CC. Zelf prefereer ik de android stick, maar ik zie ook wel voordelen van de CC.

Gewoon wat vergelijkingssites bezoeken en dan een keuze maken. Deze mediaspeler lijkt me overigens wel heeeeeel interessant. Als ik nog geen mediaspelers / cc / android stick had zou ik deze gekocht hebben.
Ik vind dit apperaat ook erg interessant, kan er alleen niet veel over vinden op het internet. Wat zijn de voordelen tegenover te CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:25
Troll?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:38

silverball

De wagen voor moderne mensen

Het is te hopen dat de stock firmware niet al te buggy is.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos sinds dec. 2024 | Vaillant AroTHERM 55/6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
Als je een Android toestel hebt met Android 4.4.2 of later kan je perfect screen mirroring doen met een Chromecast. Heb je dan echt nog zo'n kastje nodig?

[ Voor 7% gewijzigd door Dutchjoy op 19-12-2014 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Dutchjoy schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:18:
Als je een Android toestel hebt met Android 4.4.2 of later kan je perfect screen mirroring doen met een Chromecast. Heb je dan echt nog zo'n kastje nodig?
Is totaal niet te vergelijken. Een screencast biedt echt niet de gebruikerservaring van een stick. Daarnaast heb je geen mogelijkheden voor surround audio etc etc

Persoonlijk vind ik überhaupt niet dat je een Android stick met een Chromecast kan vergelijken. De Chromecast is inmiddels zo doorontwikkeld qua ondersteuning in apps, dat een Android stick vooral moet zorgen voor zaken waar een Chromecast niet voor geschikt is. Ik doel dan met name op gaming of een aantal belangrijke apps die nog geen chromecast(lees Spotify, Spoticast is een lapmiddel) ondersteunt

[ Voor 31% gewijzigd door mad-dog op 19-12-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23-09-2023
De problemen bij iBood zijn gerelateerd aan de ingebruikname van een nieuw systeem, hetgeen niet geheel soepeltjes verloopt.
Ze werken er hard aan om de problemen op te lossen en halen de achterstand al aardig in zo blijkt.
En tja, dat mensen zo klagen en mopperen op de iBood forum is nog geen referentie: de blije klanten hoor je immers nooit. (tevens posten de meeste klagers tien keer over hetzelfde probleem)

Ik heb de ZEUSS RK3288 ook besteld: gewoon een leuke duizendpoot voor o.a. streamen, emulatie en andere functies.

[ Voor 5% gewijzigd door Denus op 22-12-2014 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchjoy
Denus schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:10:
De problemen bij iBood zijn gerelateerd aan de ingebruikname van een nieuw systeem, hetgeen niet geheel soepeltjes verloopt.
Ze werken er hard aan om de problemen op te lossen en halen de achterstand al aardig in zo blijkt.
En tja, dat mensen zo klagen en mopperen op de iBood forum is nog geen referentie: de blije klanten hoor je immers nooit. (tevens posten de meeste klagers tien keer over hetzelfde probleem)

Ik heb de ZEUSS RK3288 ook besteld: gewoon een leuke duizendpoot voor o.a. streamen, emulatie en andere functies.
Ben al jaar en dag klant bij iBood, maar ze maken er een flink potje van. Het gaat hier om een groot percentage waar afspraken een voorgestelde data niet gehaald worden. In sommige gevallen weken vertraging. Als je ze mailt krijg je een autoresponder dat de reactietijd 5 dagen is in plaats van 2, nieuw systeem of niet, dit is belachelijk - zelfs terugstorten duurt 2 weken - je kan het wel binnen 2 minuten naar ze overmaken met iDeal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward5x5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-04 20:30
Weet iemand naar welk apparaat ik moet zoeken om een logitech universele afstandsbediening in te stellen voor deze Zeuss mediaspeler? Natuurlijk is de Zeuss zelf niet te vinden in de database maar meestal is werkt een generiek profiel van een andere populaire mediaplayer wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0s
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-04 14:06

n0s

Ward5x5 schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:07:
Weet iemand naar welk apparaat ik moet zoeken om een logitech universele afstandsbediening in te stellen voor deze Zeuss mediaspeler? Natuurlijk is de Zeuss zelf niet te vinden in de database maar meestal is werkt een generiek profiel van een andere populaire mediaplayer wel.
Tronsmart vega s89 zou moeten werken lees ik elders op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:31
Zijn er uiteindelijk tweakers die deze toen gekocht hebben op Ibood?

Alweer een teleurstelling bij Ibood moet ik zeggen:
1. Levering was te laat zonder enige communicatie van ibood
2. Ik geef na 2 dagen te laat door aan Ibood dat ik geen interesse meer heb en de order wil annuleren
3. Week lang geen reactie
4. Droog mailtje van ibood waar men leukweg komt melden dat de media player verstuurd is
|:( |:( |:(

Dan de player zelf:

* De uitleg gaf duidelijk aan dat deze niet rooted was, dit was bijzonder belangrijk voor mij aangezien ik graag de Yelo TV app van Telenet wil draaien en deze app zelf met een root cloacker problemen blijft geven.

-> realiteit: Hey wij hebben het toestel leuk vanuit de fabriek geroot, moet je het zelf niet meer doen |:( 8)7

Mailtje naar zeuss, waar ik wel onmiddellijk reactie kreeg (het mag gezegd worden, de persoon die de mails verwerkt in Nederland is echt wel een top kerel).
Reactie: Geen probleem, we sturen je wel effe de non-rooted firmware op

En inderdaad enkele dagen later kreeg ik de link naar de nieuwe firmware. Deze onmiddellijk geinstalleerd, alles geconfigureerd en dan maar de Yelo tv app opstarten.... no luck, sorry uw toestel is rooted! WTF... Verschillende malen alles herlopen, FW getest, geanalyseerd... pokkeding is inderdaad rooted, dev keys, ect...

Terug mailtje naar ZEUSS, reactie, sorry voor de vergissing, engineer in China is momenteel echter in verlof want het is chinees nieuwjaar, in 2 tot 3 weken zullen we u nieuwe firmware bezorgen, ondertussen openen wij een ticket voor u om u de kans te geven het toestel alsnog om te ruilen -> netjes.

Enkele weken later, vraagje naar Zeuss, krijg ik reactie dat ik het toestel misschien toch beter gewoon terug kan sturen om verdere teleurstellingen tegen te gaan 8)7 ...

Toestel terugsturen is sowieso niet echt iets wat ik wil overwegen aangezien Ibood momenteel slechter dan slecht is inzake support en ik vrees bij terugsturen het toestel en m'n venten kwijt te zijn.

Nog iemand met dergelijke ervaring? Zijn er mensen die deze gekocht hebben en wel de Yelo TV app aan de praat krijgen?

ps: Ook in xbmc geeft de firmware soms vervelende artifacten op het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TenaciousC
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:31
Custom firmware op de Zeuss geplaatst, ding werkt als een speer nu!
Het is dus zoals ik al dacht, super hardware met uber brakke firmware... vervang de firmware = winning :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-02-2024
TenaciousC schreef op donderdag 09 april 2015 @ 11:59:
Custom firmware op de Zeuss geplaatst, ding werkt als een speer nu!
Het is dus zoals ik al dacht, super hardware met uber brakke firmware... vervang de firmware = winning :)
Zou je kunnen aangeven welke custom firmware je geflasht hebt? Wasser toevallig en zo ja, welke versie?
Linkje zou op prijs gesteld worden. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368799

Ik moet zeggen dat ik zelf ook niets meer bij iBood bestel, de reden is een nare ervaring met post-sales, had een defect toestel, heb ze daar gedurende 1 maand bijna wekelijks voor gecontacteerd zonder resultaat, tot ik op het idee kwam om mijn klacht neer te schrijven op hun publiek forum. resultaat was dat ik de volgende dag ineens wel antwoord had. Maar ondertussen is mijn vertrouwen in ibood volledig weg, vooral omdat ik al van veel kennissen de zelfde klacht gehoord heb. Hun "x maal site van het jaar awards" zijn een lachertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtsfox
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-02 15:56
War kan ik de custom firmware Virden?
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoonZ_
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17-02 14:04
Vorige week dit apparaat gekocht via iBood en deze week netjes geleverd op de aangegeven datum. De Zeuss uitgepakt en viel me op dat hij er super degelijk uitziet/aanvoelt. Aangesloten en aangezet en tot nu toe goed te spreken over perfomance, geen hapering bij bijv. Popcorntime of Kodi zelf. Wel iets vreemds wat me opviel is dat de YouTube app uit het hoofdmenu haperde en dat als ik de YouTube app via Kodi/XBMC startte dit probleem niet aanwezig is. Op dit moment vind ik het zeker een aanrader (€ 85,- voor betaald)
Gr Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:21
TenaciousC, ik ben ook benieuwd welke custom firmware je geinstalleerd hebt. Kun je hier meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Voor diegenen die geinteresseerd zijn, ik ben gaan experimenteren met een nieuwe firmware nl. die van Wasser versie 2.0.9a , welke oorspronkelijk bedoeld is voor de Beelink R89, en het werkt prima. Enige wat niet werkt is de afstandsbediening. Maar die gebruikte ik toch zo goed als niet, gewoon een keyboard met geïntegreerde touchpad op aansluiten en het werkt perfect. Passthrough audio werkt met SPMC eindelijk zonder problemen, dus kan lekker films kijken met DD 5.1 of DTS geluid. Op de website freaktab.com kun je de genoemde firmware en ook andere versies vinden voor de Beelink R89, welke dus waarschijnlijk compatible zijn met se Zeuss.

Van Zeuss zelf kreeg ik bericht dat ze niet kunnen vertellen wanneer lollipop uitkomt omdat Rockchip het nog niet heeft ontwikkeld blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 856469

Hi-Sintar schreef op dinsdag 4 augustus 2015 @ 23:27:
Voor diegenen die geinteresseerd zijn, ik ben gaan experimenteren met een nieuwe firmware nl. die van Wasser versie 2.0.9a , welke oorspronkelijk bedoeld is voor de Beelink R89, en het werkt prima. Enige wat niet werkt is de afstandsbediening. Maar die gebruikte ik toch zo goed als niet, gewoon een keyboard met geïntegreerde touchpad op aansluiten en het werkt perfect. Passthrough audio werkt met SPMC eindelijk zonder problemen, dus kan lekker films kijken met DD 5.1 of DTS geluid. Op de website freaktab.com kun je de genoemde firmware en ook andere versies vinden voor de Beelink R89, welke dus waarschijnlijk compatible zijn met se Zeuss.

Van Zeuss zelf kreeg ik bericht dat ze niet kunnen vertellen wanneer lollipop uitkomt omdat Rockchip het nog niet heeft ontwikkeld blijkbaar.
Zou je misschien kunnen delen hoe je dat gedaan hebt? Via een nieuwe recovery ? Mocht je een stappenplan/link hebben graag! Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jackzonztyl
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-04 14:46
Uit eigen ervaring (7 bestellingen) ben ik erg tevreden met iBood ik heb 2 producten retour gedaan en netjes zonder poespas gelijk me aankoop bedrag terug gestort gekregen.

Maar ik kan natuurlijk niks zeggen over andere die misschien wel wat minder leuke ervaring hebben.
dbz1985 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 11:06:
[...]

Ik lees net via jou link vooral negatieve reacties op ibood, gelukkig heb ik nog niks besteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hi-Sintar
Anoniem: 856469 schreef op zondag 9 april 2017 @ 14:46:
[...]

Zou je misschien kunnen delen hoe je dat gedaan hebt? Via een nieuwe recovery ? Mocht je een stappenplan/link hebben graag! Dank je!
Owjeej, da's zo lang geleden... Gebruik het toestel ook lang niet meer, die passthrough problemen bleven toch terug komen wat veel frustratie opleverde. Maar heb toen volgens mij de genoemde firmware gedownload via freaktab, en vervolgens via de android update software op windows de nieuwe firmware geflasht. Volgens mij moet je de kabel op de OTG poort aansluiten en de toothpick-methode gebruiken om in de recovery te komen maar dat weet ik niet meer zeker.

Heb nu een apparaat met S905 chip gekocht via AliExpress voor een paar tientjes. Werkt perfect en kan LibreElec opstarten via sd-kaart zonder Android eraf te gooien. Ideaal voor Kodi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TankySpanky
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15-02 08:30
Ik heb via Lollipop5.1 gedownload, en voor de Rockchip 3288 en zal het eens testen/proberen

chinagadgetsreviews.com/download-android-lollipop-5-1-1-firmware-rockchip-rk3288-device.html

[ Voor 34% gewijzigd door TankySpanky op 14-10-2017 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-04 16:29

Solid Seal

3D Printer N00b

Deze ziet er leuk uit. Speelt deze ook de nieuwe H.265 af?

/edit :Leer lezen :D

[ Voor 18% gewijzigd door Solid Seal op 16-10-2017 17:25 ]

Pagina: 1