Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies aankoop laptop

Pagina: 1
Acties:

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09-11 13:38
Ik heb jullie advies nodig! Ik had een paar dagen een pricewatch: Toshiba Satellite S50-B-136

Deze had echter een scheef geplaatste touchpad dus kreeg ik mijn geld terug omdat zij hem niet meer hadden.

Nu is hij bij een webshop 10% goedkoper waardoor hij ongeveer evenduur is als deze pricewatch: HP Pavilion 15-p032nd

Ik twijfel een beetje omdat de hp meer (werk)geheugen heeft.

Ik wil de laptop voornamelijk thuis gebruiken en af en toe op medium settings gamen.

DaveD

• Goudstalen
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-11 16:31
Hm lastig.

Die HP heeft inderdaad veel meer werkgeheugen, wat eg handig kan zijn.
Ook heeft ie een APU i.c.m. een GPU, dus ik denk dat die hybride crossfire heeft? Dat zou ten goede komen in games. Maar de CPU kant van de APU is weer niet zo geweldig, dus dat houdt misschien performance tegen.

De Toshiba heeft weer een Intel processor, daar wordt je toch een stuk blijer van (sneller, zuiniger). Maar 4GB is wel weer vrij weinig...

Ze hebben dus allebei hun voor en nadelen. Thuisgebruik stelt niets voor, zullen ze allebei prima doen.
Lijkt me een goed idee als je testresultaten & reviews opzoekt van de modellen en die vergelijkt.

• DaveD1109
Had ik al gedaan en die maken het juist lastig. De Toshiba is wel heel mooi om te zien en heeft een langere batterijduur. De gpu is bij beiden hetzelfde volgens mij?

DaveD

• DaveD1109
De ram is overigens wel uit te breiden van de Toshiba. Ik had hem terug gestuurd en zag toen de hp. Die was een stuk goedkoper dus wilde hem eigenlijk bestellen totdat ik zag dat de toshiba ineens elders is afgeprijsd. Twijfel slaat toe!

DaveD

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
De GPU's zijn bijna hetzelfde, de HP heeft een AMD APU erbij, deze draait niet in hybride crossfire maar net als de Toshiba kan er geschakelt worden tussen die en de R7 M260 voor betere prestaties/betere accuduur.
De AMD A8-6410 van de HP zou ietsje sneller zijn dan de Intel in de Toshiba, verder is de APU wat sneller dus lijkt de HP een betere optie.

Fixing things to the breaking point...

• DaveD1109
Bedankt jongens!! Ga toch voor de hp! Is inderdaad denk een betere keuze en hij heeft ook een dvd/cd drive wat toch wel makkelijk is met cd's branden voor mijn dochtertje.

[ Voor 3% gewijzigd door DaveD1109 op 19-12-2014 10:03 ]

DaveD

• DaveD1109
Hmm voordat ik de hp wilde bestellen toch nog een paar test gelezen en nu twijfel!! Neig meer naar de Toshiba. Qua performes bijten zij elkaar denk niet en de toshiba heeft een langere accu tijd en garantie.

DaveD

• ridefire
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Om misschien te helpen bij het maken van de juiste keuze voor jou:

Of de een 10% sneller is dan de ander maakt in het dagelijks leven vrij weinig uit.
Wat wel wat uitmaakt is de vormgeving.
Welke laptop vind jij het mooist?
Welke laptop is het meest praktisch? (minder gewicht?)

Houd in je achterhoofd dat elke laptop wel zijn voor en nadelen zal hebben.

Misschien eens een fysieke computerwinkel bezoeken en daar beide laptops even met eigen ogen bekijken?

• DaveD1109
Nou heb de Toshiba inmiddels in huis staan. Was dit weekend bij wehkamp in de aanbieding. Echter is de accu defect en hadden ze hem niet meer op voorraad. Heb contact gehad met Toshiba en de nieuwe accu is al onderweg!

DaveD

Pagina: 1