Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Opstartprobleem AsRock 970 Extreme3 (icm Phenom 960T BE)

Pagina: 1
Acties:

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Al geruime tijd heb ik opstart problemen met mijn systeem:

-ASRock 970 Extreme3
-AMD Phenom 960T Black Edition

Wat gebeurt er?
-Systeem start soms op(zonder gekke dingen)
maar
-Systeem start soms niet, dan hoor ik wel de fans draaien, maar totaal geen beeld

Heel soms heeft het systeem 4 snelle piepjes, maar na een onderzoek samen met de heer google kwam ik erachter dat ik niet de enige ben met opstart problemen. Heb verder dus ook geen zin om aan de gang te gaan met een andere voeding/ram/videokaart.

Wat wil ik gaan doen?
-Een andere compatibel moederbord kopen waar mijn Phenom 960T BE op kan draaien (goedkoopste oplossing denk ik)

Weet alleen niet of ik voor AM3 of voor AM3+ moet gaan 8)7 of maakt dat niet uit? Wat is een OK moederbord? Onboard video maakt niet veel uit..

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• styx1
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
In de tussentijd heb ik een nieuwe moederbord gekocht: ASUS M5A78L-M/USB3, socket AM3+

Alles aangesloten.. maar totaal geen beeld, no signal melding op 2 verschillende monitors, 1 direct met dvi andere direct met hdmi.

Vervolgens power off, cpu cooler losgekoppeld en weer power aan: resultaat cpu wordt niet warm, ook niet een beetje. Beetje heel erg jammer natuurlijk. Ik ga er vanuit dat mijn cpu dood is, had liever een FM2 socket cpu gekocht maar goed, nu maar een AM3+ cpu halen. By the way power switch lijkt ook niet te werken, 10 seconden ingedrukt zonder enige actie, weet bijna zeker dat ik de kabels goed heb aangesloten, any idea?

Waarschijnlijk ga ik nu voor de AMD FX-4300.

Suggesties tips zijn welkom :-)

Debian -- The Universal Operating System OF "Ubuntu: Linux for human beings"

• Iwan97
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-11 13:56
Heey styx1,

Wat jammer nou dat je cpu dood is :{
Maar voor wat wil je pc voor gebruiken?
En die FX-4300 is opzich een goede allround keuze.