[news] Netscape 6.1 onderweg

Pagina: 1
Acties:
  • 82 views sinds 30-01-2008

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
Hopelijk dat dit ook meteen het laatste is wat we van Netscape horen IMHO maar ik lees net dat er binnenkort een Netscape 6.1 beta uit gaat komen. Hadden ze marketing technisch beter 7 kunnen noemen maar ach, tis toch de laatste.

Voor het complete artikel kun je terecht op Cnet News.com

Voorproefje:

Netscape Communications is preparing to release an upgrade to the latest version of its Web browser, a move that comes as it seeks to bolster other parts of its business in the face of evaporating market share.

Netscape, a unit of AOL Time Warner, is on the verge of releasing a test, or "beta," version of Netscape 6.1, according to sources familiar with the release. The new iteration will be the first since Netscape released Version 6.01, a minor upgrade of Version 6.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:01
Er zullen wel niet heel veel nieuwe features woren toegevoegd, en dat lijkt me ook wel verstandig, omdat het in dit geval weggegooid geld is (ze stoppen toch).

Maar hopelijk kunnen ze wel een flink aantal fouten fixen in NS6.

Verwijderd

Met weggegooid geld ben ik het niet helemaal eens. Netscape blijft nog wel bestaan, weliswaar niet als browser, maar wel als bedrijf (internetportal). Ze zijn het dan aan hun bezoekers/gebruikers 'verplicht' om de (vele :'() bugs uit NS6 te fixen, voor ze er totaal mee stoppen.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Helaas dat ze er zoveel "commerciele troep" aan vast knopen.
Want ik gebruik nu met plezier, regelmatig de Mozilla browser.

Verwijderd

OzBoz: Hopelijk dat dit ook meteen het laatste is wat we van Netscape horen IMHO maar ik lees net dat er binnenkort een Netscape 6.1 beta uit gaat komen.

Ben bang voor je dat je nog wel wat van Netscape gaat horen. En als browser is er minder en minder mis mee.

Hadden ze marketing technisch beter 7 kunnen noemen maar ach, tis toch de laatste.

7 was beter geweest maar ook ongeloofwaardiger. En het is niet de laatste. Hoe komt iedereen toch aan die onzin. |:(

Netscape Communications is preparing to release an upgrade to the latest version of its Web browser, a move that comes as it seeks to bolster other parts of its business in the face of evaporating market share.

"Latest" als in "most recent".

Verwijderd

dennisdotcom: (ze stoppen toch).

Met wat? :? Browsers maken? Dacht het niet.

Verwijderd

dannydud: Netscape blijft nog wel bestaan, weliswaar niet als browser, maar wel als bedrijf (internetportal).

Nog zo een... * Zucht

Als Albert Heijn morgen aankondigt dat je binnenkort bij het horen van hun naam niet meer aan hun kroonjuweel de supermarkt denkt en ze plannen bekend maken om X te gaan doen, knoop je daar dan de conclusie aan vast dat alle Appies dicht gaan? :?

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op woensdag 13 juni 2001 22:41 schreef Arien het volgende:
dennisdotcom: (ze stoppen toch).

Met wat? :? Browsers maken? Dacht het niet.
volgens mij wel, kzal ut eens opzoeken

Verwijderd

nelis: Volgens mij wel, kzal ut eens opzoeken
News of the release comes just as reports have circulated that Netscape is de-emphasizing its involvement in the browser business.

[...]

A representative at the AOL Time Warner unit said the company has no plans to abandon its browser but does plan to expand into other businesses.

"Netscape has evolved from more than just a browser company [...]
Uit het bovenstaande artikel.

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Heuj, die ga ik dus direct downloaden... ff een lijst maken met sites die NetSchaap niet ondersteund...
Nou... laat ook maar, dat krijg ik nooit af.

Mooi dat ze ermee stoppen, maar helaas blijven er dan wel veel mensen achter die die (over 4 jaar) oude browsers nog gebruiken. En dan moet je daar weer rekening mee houden. Aan de ene kant vervelend, aan de andere kant een voordeel omdat je websites maken anders wel heel makkelijk maakt.

* Blue-eagle <> voorstander van Netscape... of was dat al duidelijk?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
13-06-2001 Netscape 6.1 Preview Release (Software update)

De -turbo optie roeleert trouwens..

(gebruik trouwens liever Mozilla :))

Verwijderd

Blue-eagle: Effe een lijst maken met sites die NetSchaap niet ondersteunt. Nou, laat ook maar, dat krijg ik nooit af.

Er komt een brakwards compatabileits-aanduiding, zodat je kan zie of het aan de site of aan Netschaap ligt. (En IIRC kan je er voor kiezen om incorrecte HTML incorrect, ehmm... dus weer goed, weer te geven.)

Goede HTML, CSS en JavaScript worden goed verwerkt dus als het er niet uitziet moet je maar leren goede HTML etc te maken. (En hoe moeilijk is dat nou?)

Mooi dat ze ermee stoppen, maar helaas blijven er dan wel veel mensen achter die die (over 4 jaar) oude browsers nog gebruiken.

Kan je lezen? Ze stoppen niet. |:(

En er zullen altijd mensen zijn die een oudere browser gebruiken, dat geldt voor IE, Konquerer, Opera, lynx, etc ook.

En dan moet je daar weer rekening mee houden.

Dat kan goed door je site zo te maken dat je er nog wat mee kunt met een oudere browser en dat de site er optimaal uitziet met een nieuwe browser.

Aan de ene kant vervelend, aan de andere kant een voordeel omdat je websites maken anders wel heel makkelijk maakt.

Prachtig voordeel. :?

Dat was al duidelijk door je troll ja.

• 2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:40

2

Goed om te zien dat Arien zijn subtitle eer aan doet :)

Ik vind het jammer dat steeds meer mensen lijken te vergeten dat NS altijd het alternatief voor IE is geweest. Als iedereen (zeker bouwers) maar rustig gaan zweren bij een microsoft product, dan doe je dus precies wat zij hopen, en het lijkt me toch dat niemand van jullie echt blij is met de positie van dit bedrijf op dit moment. En lijkt me dat je daar zo min mogelijk in mee wilt werken omdat te bevorderen. Of in ieder geval nog iets van weerstand te bieden.

Als ze inderdaad de strijd helemaal opgeven dan is het einde zoek. Geen wedijver, geen innovatie.

Verwijderd

2: Goed om te zien dat Arien zijn subtitle eer aan doet :)

Je moet wat he? :P

Ik vind het jammer dat steeds meer mensen lijken te vergeten dat NS altijd het alternatief voor IE is geweest.

En er is natuurlijk Mozilla. </mozilla spam>

Volgens commentaar op MozillaZine valt het met de ad-bloat trouwens heel erg mee ivm 6.0.1 (deselecteer die dingen en weinig verschil met Mozilla). Nice. :)

/me Mozilla Spammer

Verwijderd

Verwijderd

Marius: Nelis zal dit: http://www.tweakers.net/nieuws/17185?highlight=netscape wel bedoeld hebben :?

Artikel is nogal |:( . Ze hebben alleen bekend gemaakt meer te gaan doen, ze hebben niet bekend gemaakt met de browser ("een kroon juweel") te stoppen.

Verwijderd

heb het net gedownload en ja hoor hij ondersteunt ineens geen transparante gifjes meer :?

De rest ga ik nu even checken.

Verwijderd

nou ben ik geen goede tester denk ik, maar hij lijkt een stuk sneller en is minder zwaar qua laden.

Wellicht dan toch een goede netscape ?

Verwijderd

Ik hoop van harte dat Mozilla eens de ExecCommand functies van MSIE kan gebruiken. Ik moet nog regelmatig applicaties maken, die in Netscape door een tekort aan functionaliteiten niet gemaakt kunnen worden.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:22
Op donderdag 14 juni 2001 04:16 schreef Arien het volgende:
Marius: Nelis zal dit: http://www.tweakers.net/nieuws/17185?highlight=netscape wel bedoeld hebben :?

Artikel is nogal |:( . Ze hebben alleen bekend gemaakt meer te gaan doen, ze hebben niet bekend gemaakt met de browser ("een kroon juweel") te stoppen.
Nou ik vind het nog lang geen kroonjuweel, maar er zijn al veel zaken verbeterd in vergelijking met NS 4.7x.
Het beroerdste aan 4.7x is nog altijd het brakke omgaan met maten van frames. Welke debiel dat berekenen met percentages van je browserwindow heeft uitgevonden vraag ik me nog steeds af :(
Allang blij dat het in 6 is verholpen. Nou de rest nog.

Verwijderd

Helemaal met Inzane eens. Voorlopig kan ik het nog geen volwaardig "kroon juweel" noemen. Ik zou het eerder een "double juweel met wat missende diamantjes" willen noemen.

Er moet nog erg veel aan gebeuren, en compatibiliteit is ondanks verbeterd, maar nog niet top imo.

Voordeel wat wel is opgelost, zijn de positive en relative problemen die het altijd had. Nu de rest nog.

• Blue-eagle
  • Niet online
[/vervelende zoveelste netscape-ie discussie]
Op donderdag 14 juni 2001 00:39 schreef Arien het volgende:
Blue-eagle: Effe een lijst maken met sites die NetSchaap niet ondersteunt. Nou, laat ook maar, dat krijg ik nooit af.

Er komt een brakwards compatabileits-aanduiding, zodat je kan zie of het aan de site of aan Netschaap ligt. (En IIRC kan je er voor kiezen om incorrecte HTML incorrect, ehmm... dus weer goed, weer te geven.)
ik doelde op het werk van netscape in het algemeen, denk aan de <div> layers waar netscape moeilijk mee doet. De iframe enzo.
Daarbij was het volgens mij ook zo dat de laatste netscape niet helemaal html4.0 compatible was.
Als ik het verkeerd heb, sorry. Maar dan bevalt de browser me gewoon niet omdat IE bijna alle sites wel goed weer kan geven.

Goede HTML, CSS en JavaScript worden goed verwerkt dus als het er niet uitziet moet je maar leren goede HTML etc te maken. (En hoe moeilijk is dat nou?)
Niet moeilijk, leuk zelfs.

Mooi dat ze ermee stoppen, maar helaas blijven er dan wel veel mensen achter die die (over 4 jaar) oude browsers nog gebruiken.

Kan je lezen? Ze stoppen niet. |:(
[Ozboz: Hadden ze marketing technisch beter 7 kunnen noemen maar ach, tis toch de laatste.]
Ik was ff in de wat geschopt door dat textje, je hebt gelijk, het is de upgrade van de laatste versie die ze hebben uitgebracht, het is dus niet de laatste versie (nog online? ;) )

En er zullen altijd mensen zijn die een oudere browser gebruiken, dat geldt voor IE, Konquerer, Opera, lynx, etc ook.

En dan moet je daar weer rekening mee houden.

Dat kan goed door je site zo te maken dat je er nog wat mee kunt met een oudere browser en dat de site er optimaal uitziet met een nieuwe browser.
Dus jij optimaliseerd je site voor browsers uit 1995? Voor die mensen die nooit upgraden? Sorry, ik doe alleen aan compatibility voor de browser die niet ouder is dan 2 jaar.
Als jij dat wel kunt en doet. Goedzo! Respect en complimenten! Ik kan het niet.

Aan de ene kant vervelend, aan de andere kant een voordeel omdat je websites maken anders wel heel makkelijk maakt.

Prachtig voordeel. :?
Eèn woord: newbies die webdesigner worden. Dat zijn lastige mensen als je bij een bedrijf komt die een website wil voor 200,- omdat hun neefje het wel voor minder wilt doen, en je krijgt dan zelfs java en flash op je site met mouse-trials!!
Sonde dus.

Dat was al duidelijk door je troll ja.
Nee hoor, tis mijn bescheiden mening dat Netscape niet echt leuk is om mee te surfen...
[/vervelende zoveelste netscape-ie discussie]

Als ik m`n pc geformatteerd heb download ik hem wel even. Je moet toch wel een beetje compatible zijn he? En aangezien Netscape vast beter is met bugfixes dan Microsoft, ben ik benieuwd naar de browser op zich.

• keesmo
  • Niet online
Had een keer een site gemaakt voor een klant die perse alt teksten wou hebben bij de menu knoppen (images). Pakt die stomme netscape 6.01 ze geen eens. Ik zeg kom op, alt teksten dat is toch niet zo moeilijk. Netscape 6.10 gaat dat ook niet doen. Heb net een nieuwe 'nightly build' gedownload vanaf mozilla.org en die doet het ook niet. Niet dat die alt teksten mij wat uitmaken maar wou alleen maar aangeven dat mozilla/netscape nog lang niet af is. versie 1.0 van mozilla wordt waarschijnlijk NS6.5

keesmo.nl 100% snowboarden

Verwijderd

keesmo: Had een keer een site gemaakt voor een klant die perse alt teksten wou hebben bij de menu knoppen (images). [...] Heb net een nieuwe 'nightly build' gedownload vanaf mozilla.org en die doet het ook niet.

ALT is alternatief dus ipv. Laad eens een pagina en stop met laden voordat de pics binnen zijn. Wat zie je dan? De alternatieve tekst. (Je kunt dit in IE ook zo instellen trouwens.)

Niet dat die alt teksten mij wat uitmaken maar wou alleen maar aangeven dat mozilla/netscape nog lang niet af is.

Verkeerde voorbeeld IMHO.

/me Mozilla Spammer

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-02 20:39
Of je gebruikt title..

Verwijderd

Jasper: Of je gebruikt title..

De klant wilde ALT... ;)

• chem
  • Laatst online: 12-02 10:41

chem

Reist de wereld rond

dan is de klant niet goed wijs... hij moet vragen om wat hij wil qua concept, en niet zeggen "ik wil alt"

zeker als de klant het niet snapt...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• Jasper
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-02 20:39
You go chem :P

• InZane
Iets stabieler mag ook nog wel..

Afbeeldingslocatie: http://www.nvplaza.f2s.com/images/foutje.gif

• keesmo
  • Niet online
voor de duidelijkheid nogmaals de klant wilde een geel tekstje als hij over de knopjes in het menu ging dus hij wilde een alt. Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen |:(

keesmo.nl 100% snowboarden

Verwijderd

keesmo: Voor de duidelijkheid nogmaals de klant wilde een geel tekstje als hij over de knopjes in het menu ging dus hij wilde een alt.

Ehm, niet om te zeiken ofzo maar waar zie je in de omschrijving van ALT zoiets staan? :? Ik zie wel het volgende:
Several non-textual elements (IMG, AREA, APPLET, and INPUT) let authors specify alternate text to serve as content when the element cannot be rendered normally. Specifying alternate text assists users without graphic display terminals, users whose browsers don't support forms, visually impaired users, those who use speech synthesizers, those who have configured their graphical user agents not to display images, etc.
In de omschrijving van TITLE kun je dit lezen:
Values of the title attribute may be rendered by user agents in a variety of ways. For instance, visual browsers frequently display the title as a "tool tip" (a short message that appears when the pointing device pauses over an object). Audio user agents may speak the title information in a similar context.
Dus: je klant wilde een tooltip (zo'n geel vakje) en daar zorgt TITLE voor (meestal, het is aan de browser maker om te bekijken hoe hij dit implementeert).

Geen bug dus...

• RM-rf
  • Laatst online: 08:49

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op Friday 15 June 2001 10:49 schreef keesmo het volgende:
voor de duidelijkheid nogmaals de klant wilde een geel tekstje als hij over de knopjes in het menu ging dus hij wilde een alt. Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen |:(
tja arien heeft toch echt gelijk, ALT is de alternatieve tekst die verschijnt wanneer images laden uitstaat (moet je eens doen, stuk sneller) of de ua geen images kan weergeven.

zeer van belang in kader van WAI en niet bedoeld als extra uitleg bij plaatjes, hiervoor is juist TITLE geschapen.

als je bij de LINK-button 'NIEUWS' als ALT 'allerelei tekstjes over de horrelvoet van Jan Paapjes' zet zal een voice-browser die gehele tekst opsommen, informatief, maar nogal onbruikbaar: zet dus voor juist gedrag in de ALT 'NIEUWS' en in de TITLE 'allerelei tekstjes over de horrelvoet van Jan Paapjes'

(overigens weer een voorbeeld waar mensen eigen inschattingsfouten nogal brutaal gaan kenschetsen als fouten en bugs van programmatuur, misschien heeft het zin om eens research te doen, kom je erachter dat degene die de meeste fouten maakt, altijd jezelf bent)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

De ALT code wordt inderdaad vaak verkeerd gebruikt. In Opera zie je ook de ALT-code niet als je met de muis over een plaatje gaat. Is niet eens zo erg.

Om ff weer ontopic te gaan: Ik heb nu ook NS6.1b1 gedowned en het ziet er best wel ok uit. Iig een stuk sneller dan NS6.01. NS had met deze browser eerder moeten komen.

Verwijderd

de mozilla crasht ook bij mij bij de start
netscape 6 draait daareentegen als een zonnetje

• InZane
Kom er net achter dat mozilla zelf wel goed draait, maar dat het bijbehorende mailprogramma altijd crashed bij het opstarten.
Dit alles op win2k.

Verwijderd

ik heb het mailprogje niet geinstalleerd maar toch crasht mozilla op win2000

Verwijderd

*zucht* wat een slecht vertaald nieuwsberichtje wel niet teweeg kan brengen. Waarom is er niet even een rectificatie geplaatst? nu denkt heel tweakers.net dat Netscape kapt:|

Verwijderd

Op vrijdag 15 juni 2001 16:41 schreef InZane het volgende:
Kom er net achter dat mozilla zelf wel goed draait, maar dat het bijbehorende mailprogramma altijd crashed bij het opstarten.
Dit alles op win2k.
Op vrijdag 15 juni 2001 17:05 schreef Mikedigi het volgende:
ik heb het mailprogje niet geinstalleerd maar toch crasht mozilla op win2000
Gebruik je Mozilla 0.91 wel? Met die release zou dit echt niet moeten gebeuren, hoor. Ook niet met mozilla-mail. Wanneer crasht ie precies?

• InZane
Op vrijdag 15 juni 2001 20:21 schreef Jaapf het volgende:

[..]

[..]

Gebruik je Mozilla 0.91 wel? Met die release zou dit echt niet moeten gebeuren, hoor. Ook niet met mozilla-mail. Wanneer crasht ie precies?
Jep da's zeker mozilla 0.9.1. Heb 'm net gisteren gedownload.
Ik krijg eerst het splash screen bij het opstarten. So far so good dus. Daarna als het mailbox venster verschijnt, komt er direct die program error.
Ik ga het zo hier thuis ook ff uitproberen voor de zekerheid. Gisteren was op de zaak.

• InZane
Hmm heel vreemd hoor. Ik draai hier thuis ook win2k en hier loopt ie dus niet vast.
Nog wel wat foutjes gevonden, maar het mailproggie werkt verder goed.

• BikkelZ
  • Laatst online: 29-12-2025

BikkelZ

CMD+Z

Die crash van jou klinkt als een corrupt profiel. Gooi eerst je profiel weg onder c:\windows\application data\mozilla.

Probeer dan de laatste Nightly te downloaden en die dan te installeren.

iOS developer

• InZane
Op zaterdag 16 juni 2001 11:36 schreef BikkelZ het volgende:
Die crash van jou klinkt als een corrupt profiel. Gooi eerst je profiel weg onder c:\windows\application data\mozilla.

Probeer dan de laatste Nightly te downloaden en die dan te installeren.
Die directory die jij noemt heb ik niet. (misschien omdat ik win2k heb??)
Ennuh ik had trouwens geen profiel aangemaakt voor mozilla.

Verwijderd

Die crashes had ik dus ook met 0.9.1 (ik had eerst 0.9 op mijn systeem staan). Nadat ik helemaal gek werd van die crash bij het opstarten heb ik 0.9 helemaal verwijderd van mijn systeem, incl. regedit en via de search alle verwijzingen weggegooid. Toen weer 0.9.1 geinstalleerd. Wat bleek... hij crashte weer!!!!

Ik geef niet snel op dus;
Ingelogd als administrator en toe lukte het wel!!! :7 misschien moet je dat maar proberen. Op Win98SE heb ik dit probleem niet en daar draait Mozilla toch wel wat stabieler.

Het komt uiteindelijk allemaal wel goed met versie 1.0 ik denk dat ze dan een fantastische browser hebben.

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

inzane:
die staat dan in je:
"[windowsschijf]\documents and settings\[username]\application data\Mozilla"
(application data is een hidden dir)

• InZane
Op zaterdag 16 juni 2001 14:16 schreef ACM het volgende:
inzane:
die staat dan in je:
"[windowsschijf]\documents and settings\[username]\application data\Mozilla"
(application data is een hidden dir)
Goh bedankt. Je hebt gelijk. :)
Ik heb trouwens dat crash probleem alleen maar op m'n werk en daar moet ik toch outlook 2000 gebruiken om diverse redenen.

• cazzie
  • Laatst online: 05:49
Op woensdag 13 juni 2001 21:29 schreef OzBoz het volgende:
Hopelijk dat dit ook meteen het laatste is wat we van Netscape horen IMHO maar ik lees net dat er binnenkort een Netscape 6.1 beta uit gaat komen. Hadden ze marketing technisch beter 7 kunnen noemen maar ach, tis toch de laatste.

Voor het complete artikel kun je terecht op Cnet News.com
of anders Netscape 6.2 >:)

ftp://ftp.netscape.com/pub/netscape6/english/6.2/windows/win32/N6Setup.exe

control alt oeps deleted

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Topicstarter
cazzie, geen oude koeien/topics omhoogschoppen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.