Windows voor SSD?

Pagina: 1
Acties:

• Bertha781
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 29-10-2020
Op mijn Asus N550JV wil ik mijn HD vervangen voor een SSD maar ik heb geen Windows 8 install cd/usb.
Kan iemand mij helpen aan deze cd/usb. Er is op het www wel veel 8.1 te vinden alleen zal deze niet geactieveerd worden door mijn Windows 8 key. (als ik het goed begrepen heb?) Ik vraag niets illegaals alleen een bruikleen cdtje!! 8)7

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:49
Is deze niet te downloaden via microsoft zelf met de licentiecode?

• Bertha781
Dat zou dikke prima zijn. Maar waar?

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je kunt toch ook een "illegale" schone versie gebruiken ? (zonder activatie rotzooi) Bij het installeren je eigen serial ingeven en je hebt een legale windows. (wel even opletten dat je exact dezelfde Windows versie gebruikt ;)

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:59
Een tijdje geleden wilde ik ook een clean install doen zonder bloatware en toen had ik na enig zoeken links naar de ISO images gevonden. Maar nu kan ik dezelfde link niet meer vinden :?
Maar wat ik wel vond is deze pagina van Microsoft waarmee je een DVD of USB stick zou kunnen maken om Windows 8.1 te installeren. Ik heb dit niet zelf getest ! Maar als dit werkt verwacht ik dat de licentie die bij je laptop hoort automatisch gebruikt wordt en Windows wordt geactiveerd. Zo ging dat bij mijn laptop althans wel.
Succes ! :)

• SiC123
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 12:08
Waar woon je? Ik denk dat dat ook belangrijk is voor eventuele aanbiedingen voor hulp.

• Dikke Foaf
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-10 22:57
Hang een USB drive aan de laptop en boot van de clonezilla live-cd.
Maak een image van de huidige HDD in de laptop en save die naar de externe USB drive.
Sluit af en vervang je HDD door de SSD en start terug op van de clonezilla live-cd.
Zet nu de net gemaakte image op de externe USB drive terug naar de SSD.

Alles staat dan terug zoals het was en geen nood aan herinstallatie (tenzij je dat nu net wilde doen).
Wel daarna nog even checken of de alignment van de partitie goed is.

[ Voor 6% gewijzigd door Dikke Foaf op 18-12-2014 22:57 ]

• peterpv
kariem112 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:49:
Je kunt toch ook een "illegale" schone versie gebruiken ? (zonder activatie rotzooi) Bij het installeren je eigen serial ingeven en je hebt een legale windows. (wel even opletten dat je exact dezelfde Windows versie gebruikt ;)
Klopt 100% maar het probleem is dan altijd te weten of de versie die je download ook ECHT clean is.
Ik vertrouw dan op de SHA1 sleutels om dit te testen. Maar die sleutels zijn nu ook niet meer te vinden :-(

En als je een DVD van iemand leent en die komt niet direct van MS heb je kans dat er ook allerlei bloatware geinstalleerd wordt (niet schadelijk, wel hinderlijk, vind ik dan).

[ Voor 13% gewijzigd door peterpv op 18-12-2014 23:00 ]

• kariem112
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
peterpv schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:58:
[...]

Klopt 100% maar het probleem is dan altijd te weten of de versie die je download ook ECHT clean is.
Ik vertrouw dan op de SHA1 sleutels om dit te testen. Maar die sleutels zijn nu ook niet meer te vinden :-(

En als je een DVD van iemand leent en die komt niet direct van MS heb je kans dat er ook allerlei bloatware geinstalleerd wordt (niet schadelijk, wel hinderlijk, vind ik dan).
:) ja, daar heb je gelijk in.

• Bertha781
Klop de SHA1 sleutel kan ik nergens vinden. Is toch frustrerend dat windows dit zo aanpakt.
Ik woon in Sleen (Drenthe) mischien een tweakers die een copy wil sturen. Of mag ik dat niet vragen?

• peterpv
Dikke Foaf schreef op donderdag 18 december 2014 @ 22:56:
Hang een USB drive aan de laptop en boot van de clonezilla live-cd.
Ook 100% goed, ik gebruik zelf dan Acronis TrueImage maar merk dan wel eens dat Windows dan soms niet wil opstarten. Dan is het wel verdomd handig om USB stick met Windows te hebben waarmee je dat even kunt fixen.

• SiC123
http://www.howtogeek.com/...8.1-with-a-windows-8-key/

Verwijst naar http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Helpt dat misschien? ik heb gecheckt, maar ik heb alleen 8.1 en dan doet de 8.0 key het niet volgens internet.

Kopie vragen van een windows cd/dvd is denk ik tegen de regels. Kopieerbeveiliging omzeilen is verboden en een kopie voor iemand anders is een illegale kopie voor zover mij bekend.

• Bertha781
Mijn huidige install in lang niet fris meer. Mijn install partitie is niet meer te benaderen. Dan volgt de melding:
Fabrieksherstel kan niet worden uitgevoerd. Een vereiste stationpartitie ontbreekt.

• Bertha781
SiC123 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:06:
http://www.howtogeek.com/...8.1-with-a-windows-8-key/

Verwijst naar http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Helpt dat misschien? ik heb gecheckt, maar ik heb alleen 8.1 en dan doet de 8.0 key het niet volgens internet.

Kopie vragen van een windows cd/dvd is denk ik tegen de regels. Kopieerbeveiliging omzeilen is verboden en een kopie voor iemand anders is een illegale kopie voor zover mij bekend.
Sorry als er dan gevraagt word naar dat wat niet mag. Ik heb de key en dus de licentie en wil verder niets omzeilen. Alleen graag een werkbare Windows install bestand.
Voor welke versie zou ik moeten kiezen?
Windows 8.1
Windows 8.1 N
Windows 8.1 Pro
Windows 8.1 Pro N

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-10 23:44

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Je kan toch gewoon een evaluatie installeren van w8.1, proberen te activeren en dan microsoft bellen

• peterpv
De evaluatie versie is 100% gelijk aan de retail versie :)
Alleen is de evaluatieversie niet geactiveerd en die andere wel.
Als de laptop een geldige Windows 8.1 licentie heeft (en dat is in dit geval zo) wordt deze automatisch geactiveerd. Waarschijnlijk heb je de versie "Windows 8.1" dat is wat er standaard op de meeste laptops zit. Pro alleen op business laptops en N nergens want die moest MS maken om de EU gelukkig te maken :+

Heb je een USB stick liggen van 4 GB (weet niet zeker of dat genoeg is) of 8GB (zeker groot genoeg) ? Probeer dan gewoon de MS link die ik boven voorstelde, Volgens mij is dat echt de beste en simpelste optie en helemaal legaal. :P

[ Voor 76% gewijzigd door peterpv op 18-12-2014 23:26 ]

• SiC123
Bertha781 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:15:
[...]
Voor welke versie zou ik moeten kiezen?
Windows 8.1
Windows 8.1 N
Windows 8.1 Pro
Windows 8.1 Pro N
De eerste.
N is zonder windows media player en Pro is hoogstwaarschijnlijk niet de versie die voorgeinstalleerd was. Kun je op je licentie sticker zien, Als daar geen pro(fessional) staat dan is het de normale.

• Bertha781
Ik heb geen wondows 8.1 licentie maar een 8 licentie. Na 8 geinstalleerd te hebben kan ik updaten naar 8.1

• peterpv
Het zou mij niet verbazen als jouw Windows 8 key gewoon werkt met Windows 8.1 omdat W8.1 een gratis upgrade is voor W8. Weet niet zeker want nooit getest (ik zet er gelijk W8.1 op).

• Bertha781
Stel ik kan een 8.1 retail in mijn PC stoppen. Hoe groot is de kans dat die werkt denken jullie?

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
je weet het als je op deze link klikt :)

http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media

Wowhead profiel

Verwijderd

Bertha781 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:01:
Klop de SHA1 sleutel kan ik nergens vinden.
64bit Win8 NL dvd

This file contains both Windows 8 and Windows 8 Pro. Please refer to your product keys to determine which products are included with your subscription.
For more information, please visit the Windows Dev Center.
File Name: nl_windows_8_x64_dvd_915410.iso
Languages: Dutch
SHA1: 5ABBC9B337A2D458461E5FEF32CB7BA042512DF9

32bit Win8 NL dvd

This file contains both Windows 8 and Windows 8 Pro. Please refer to your product keys to determine which products are included with your subscription.
For more information, please visit the Windows Dev Center.
File Name: nl_windows_8_x86_dvd_915477.iso
Languages: Dutch
SHA1: 505F84F4A5BE77CF578BA45F18B57040FEFA0948

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterpv
En mocht je na de procedure die hier http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media
is beschreven Windows 8 draaien, kijk dan hier http://windows.microsoft..../upgrade-product-key-only
om deze gratis-en-voor-niks naar Windows 8.1 te upgraden. :9
Bertha781 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:30:
Stel ik kan een 8.1 retail in mijn PC stoppen. Hoe groot is de kans dat die werkt denken jullie?
Ik dacht eerst dat dat wel zou werken maar na wat Googelen denk ik dat het niet gaat werken ;(
Ik kan het ook niet even uitproberen want ik heb geen PC beschikbaar die met Windows 8 kwam (zoals jouw laptop).

[ Voor 42% gewijzigd door peterpv op 19-12-2014 09:19 ]

Pagina: 1