Alle geluid valt weg na verloop van tijd?

Pagina: 1
Acties:

• Opifex
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 12-07 21:25
Hellow allemaal,

Ik zit sinds 3 dagen met een vreemd probleem...
Mijn PC (windows 7 64-bit) draait enkele uren probleemloos, ik heb geluid van alles: filmpjes op youtube, muziek op spotify, bleeps van facebook, etc.
Maar na verloop van tijd krijg ik nergens nog geluid uit. Ik weet niet of het gebeurt na een bepaalde actie, of dat het gebeurt na x aantal minuten. Daar moet ik misschien nog eens beter op letten. (Wordt wel moeilijk, aangezien ik het meestal niet meteen doorheb dat het geluid wegvalt. Er staat namelijk niet heel de tijd muziek oid op).

Wat heb ik al geprobeerd?
  • "Test geluid" afspelen --> error: "Failed to play test tone"
  • Playback device uitschakelen en opnieuw inschakelen --> geen effect
  • Jack in en uit trekken --> geen effect (er komt wel ruis als de jack zwevend is, dus aan de speakers zelf ligt het niet)
Iemand enig idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Met vriendelijke groeten,
Azziplekkus

EDIT: Ik heb net speakers (softwarematig) weer op en af gezet, en nu heeft het het wel opgelost! (gisteren hielp dit niet, enkel een reboot lostte het probleem op).

EDIT2: Spotify geeft de melding "Er is een probleem met de geluidskaart. Er kan geen muziek worden afgespeeld"

[ Voor 12% gewijzigd door Opifex op 18-12-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-01 20:21
Hoi Azziplekkus,

heb je al geprobeerd om je drivers van je geluidskaart te updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ik zou je oude drivers verwijderen via Apparaatbeheer en vervolgens de meest recente drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Drivers opnieuw geinstalleerd via windows --> geen effect
Drivers opniew geinstalleerd via Intel driver tooltje --> na installatie zegt hij "installed successfully", na het op OK klikken kom je terug in het menu van het tooltje terecht, waar je een overzicht krijgt van alle drivers die gedownload geweest zijn door het tooltje. er staat "installation failed" achter... Geen idee welke van de 2 ik moet geloven...

Hoe dan ook, het probleem blijft.

Ik vermoed eerlijk gezegd dat het iets met Windows zelf te maken heeft. Bij het afsluiten, wanneer dat schermpje er opkomt dat om een bevestiging vraagt als er nog programma's openstaan die misschie niet-opgeslagen gegevens bevatten, staat er bij dat explorer nog bezig is met "logoff sound" af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Iemand nog ideeën? Het begint namelijk zeer ergerlijk te worden =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Ik zou nog proberen om een registry cleaner te draaien(CCleaner).
Eerst deinstalleren, vervolgens alle registry keys verwijderen en nogmaals proberen.

Het niet goed afsluiten kan duiden op malware/virus. Draai eens een scan van malwarebytes en een anti-virus scan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Bij die driver tool van intel krijg ik hetzelfde...
Het laatste vensertje van de installer zegt "installed successfully", het tooltje zelf zegt "failed"...

Scan van mbam zal ik nu doen, maar ik denk niet dat het met malware te maken heeft. Het was geen malware die niet afsloot. Er stond letterlijk bij dat hij nog niet kon afsluiten omdat Windows nog bezig was met het "logoff-sound" af te spelen. (Maar dat ging niet, want het geluid was kapot)

EDIT: mbam heeft niets gevonden.

[ Voor 3% gewijzigd door Opifex op 15-01-2015 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hampeleman
Heb je dit probleem al vanaf het begin van je installatie of is dit later ontstaan?
Is systeemherstel een optie tot voor de datum van het probleem?
Kijk wat er gewijzigd is sinds die datum. Windows update die zorgt voor het niet functioneren van je geluid.
Ik noem nu maar wat want weet het zo niet:(
Er moet in ieder geval iets gewijzigd zijn als het probleem niet sinds het begin af aan optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
Deze pc werkt al minstens 3 jaar goed. Nooit problemen met het geluid gehad.
Systeem herstel is spijtig genoeg geen optie.
Windows Update stond niet op automatisch, en toen het probleem zich begon voor te doen was het al een tijdje geleden dat er updates geinstalleerd waren. Een paar reboots verder heb ik 3 a 4 ladingen van updates binnengekregen. Maar voorlopig hebben die ook nog niets opgelost =/
Pagina: 1