windows 8.0

Pagina: 1
Acties:

• redphoenix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 19:54
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe laptop gekocht met windows 8.1 voorgeinstaleerd.
Nu heb ik een SSD in deze laptop geplaatst waar ik nu windows 8 op wil instaleren.
Er zat echter geen CD meegeleverd bij de laptop.
Ik heb een tool gedownload van microsoft site 8.1 maar deze pakt mijn code niet en ik heb waarschijnlijk een windows 8.0 instalatie nodig.

Hebben jullie tweakers een idee waar ik een windows 8.0 iso bestand kan vinden? voor een schone instalatie op mijn ssd schijf? :)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Als jij een echt Windows 8.1 installatiemedium gebruikt hoef je code uberhaupt niet eens in te voeren. Ik vermoed dan ook dat je een verkeerde versie gebruikt(Pro ivm Core etc...)

• Koenvh
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:57

Koenvh

Hier tekenen: ______

🠕 This side up

• redphoenix
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-10 19:54
Als ik de tool van de link hierboven gebruik krijg ik de melding
"u kunt deze productcode niet gebruiken om een handelsversie van windows 8.1 te activeren.
en voor windows 8.0 werkt die niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:26
mad-dog schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:45:
Als jij een echt Windows 8.1 installatiemedium gebruikt hoef je code uberhaupt niet eens in te voeren. Ik vermoed dan ook dat je een verkeerde versie gebruikt(Pro ivm Core etc...)
Dus iedereen heeft een laptop waar de key in de (U)EFI zit ingebakken? (In dit geval waarschijnlijk wel daar niet van).
redphoenix schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:44:
Hallo,

Ik heb pas een nieuwe laptop gekocht met windows 8.1 voorgeinstaleerd.
Nu heb ik een SSD in deze laptop geplaatst waar ik nu windows 8 op wil instaleren.
Er zat echter geen CD meegeleverd bij de laptop.
Ik heb een tool gedownload van microsoft site 8.1 maar deze pakt mijn code niet en ik heb waarschijnlijk een windows 8.0 instalatie nodig.

Hebben jullie tweakers een idee waar ik een windows 8.0 iso bestand kan vinden? voor een schone instalatie op mijn ssd schijf? :)
Via http://windows.microsoft....reate-reset-refresh-media krijg je als het goed is een setup waar je geen key moet invoeren maar alleen de versie die je hebt. Deze kan je dan vervolgens downloaden (als ISO of gelijk op USB) en vervolgens Windows installeren. (Deze ISO's werken ook gewoon met Windows 8.0 key, tenminste in een VMWare easy install die ik had gedraaid wel).

Wel even kijken wat voor versie je hebt bij systeemeigenschappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Starke op 19-12-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Starke schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:12:
[...]

Dus iedereen heeft een laptop waar de key in de (U)EFI zit ingebakken? (In dit geval waarschijnlijk wel daar niet van).
Was misschien een beetje kort door de bocht dat alle W8 laptops dat hebben, maar toch komt het er bijna wel op neer. Alle bekende OEMs gebruiken een in de bios ingebakken, alleen de kleine merken(BTO enzovoort) gebruiken een normale OEM versie met sticker
Pagina: 1