Toon posts:

piii 550 wil niet op 825 mhz lopen..

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb coppermine 550 op een Asus p3v. het zaakje loopt nu op 733Mhz, maar als ik verder wil gaan met eze processor gaat dat niet, ik kom hooguit op 770 Mhz.
Ik heb alles geprobeerd, waar kan dit aan liggen????????

Ik heb mijn kast al goed gekoeld met een 120 mm fan en op de proc zit een goldn orb....

Verwijderd

Met luchtkoeling is dat echt wel normaal als 733 gehaald wordt laat staan 770 stabiel (als dat zo is). Dit is gewoon normaal

Verwijderd

Topicstarter
Op internet staan wel een heleboel mensen die gewoon met een standaard koeler van intel de 825 met gemak gehaald hebben....

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

De FSB van 133 Mhz.. Kan op AGP en/of PCI problemen veroorzaken waardoor je systeem het niet meer doet..

Ook je geheugen KAN problemen veroorzaken. Het is aan jezelf uit te zoeken wat het probleem vormt.

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk niet;
via apollo chipset support de 1/2 agp devider waardoor de agp bus bij 133 mhz (133*1/2) gewoon op 66mhz loopt.
De pci loopt op 37mhz, dat is ook niet teveel gevraagd.

en de fsb verhouding van het sijsteem tov het geheugen kun je op 4:3 zetten waardoor als je susteem op 150 loopt je geheugen gewooon op ((150/4)*3)112 MHZ LOOPT

Verwijderd

Heb je in de BIOS de CAS latency wel op "3" terug gezet om over de 133 barriere te gaan?

http://back.to/hardware

Verwijderd

Topicstarter
helpt ook niet;

ik heb hem nu wel zover gekregen dat hij goed boot (op 825), maar is nog niet stabiel genoeg op 1.85 volt....

kan het dan mischien aan mijn slotket adapter liggen??

• SICK
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-03 20:07
Heheheh same nick :)

Verwijderd

Ja dat kan heel goed, er zit een stuk extra electronica tussen van een ander merk, en misschien is dat niet goed op elkaar afgestemd...

Verwijderd

Topicstarter
mand nog andere sugesties???

Verwijderd

Met luchtkoeling kan je net zo goed hoog clocken, alleen word de temp dan wat hoger.

Het kan aan je stepping van de processor liggen, en dat ie gewoon niet hoger komt.

Ik had zelf in eerste instantie een p3 550 die geen ruk hoger kwam, maar na een brokkie winkelen had ik er een die met luchtkoeling lachend op 825 kwam (mobo gaat niet hoger).
Pagina: 1