Verkenner start automatisch op windows 8.1

Pagina: 1
Acties:
  • 821 views

• Elwin090
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-12-2021
Hey Tweakers,

Ik heb een vraag want elke keer als ik mijn laptop opstart opent automatisch Windows verkenner in de pc "Deze pc" koppeling ik weet niet zo goed hoe ik dat uit moet schakelen en ik ben er ook niet zo technisch mee

Graag hulp
Groet,
Elwin :)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:54
Staat die snelkoppelingen toevallig je je opstart map

Cloud ☁️

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

We willen je best helpen, maar we verwachten hier op GoT wel eigen inzet.
Dus: eerst zelf zoeken en proberen, en dan pas vragen. Wat had je zelf al gezocht en gevonden dat niet werkte? :)

Snap dat je niet technisch bent, maar een beetje zoeken kan geen kwaad natuurlijk :)

Tip: wat hij hierboven zegt ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Elwin090
Ik heb het allemaal zelf opgezocht en er stond dingen met de register maar dat heb ik allemaal gedaan maar het werkt niet en ik heb inderdaad al eigen inzet getoont want ik ben de hele avond al bezig maar ik kan geen oplossing vinden

Gr

En downloader_nl nee daar staat die niet tussen ik had al gekeken

• HKLM_
Staat er helemaal niets in je startup folder ?

[ Voor 200% gewijzigd door HKLM_ op 18-12-2014 20:41 ]

Cloud ☁️

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:33
Elwin090 schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:35:
Ik heb het allemaal zelf opgezocht en er stond dingen met de register maar dat heb ik allemaal gedaan maar het werkt niet en ik heb inderdaad al eigen inzet getoont want ik ben de hele avond al bezig maar ik kan geen oplossing vinden

Gr

En downloader_nl nee daar staat die niet tussen ik had al gekeken
En dat is nu allemaal info die voor ons van belang is. Dat scheelt vragen naar de voor jou (maar niet voor ons) bekende weg.
msconfig wellicht dat die bij opstarten daar staat?

• Elwin090
Nee dat is dus het probleem de register is goed met de explorer en alle zaken meer hij staat nergens tussen ik draai op Windows 8.1 64 bit

• HKLM_
Ook niet in je taskmanager bij startup

Cloud ☁️

• Elwin090
Nee staat die ook niet bij hij staat helemaal nergens en ik zou het niet meer weten

• HKLM_
Hoelang heb je dit probleem al ?

Cloud ☁️

Verwijderd

Misschien heb je bij folderopties het zien van verborgen bestanden uitstaan waardoor je de snelkoppeling van verkenner in je startmap niet kan zien.

• Elwin090
Nou nu ongeveer 1 dag want ik heb de laptop net 1 dag :P

• Elwin090
QuartrMain nee, dat is ook niet het geval daar had ik ook al naar gekeken

• HKLM_
Maar dit probleem was er toch nog niet direct bij het ingebruik nemen van de pc ?

Probeer anders een systeemherstelpunt terug te zetten, (niet de netste oplossing maar oke)

[ Voor 36% gewijzigd door HKLM_ op 18-12-2014 20:53 ]

Cloud ☁️

• Elwin090
Nee, geloof het niet maar weet het niet zeker

Verwijderd

typ eens in de zoekbalk msconfig en kijk wat er staat bij opstarten.

• Elwin090
Dat heb ik ook gedaan maar daar staat niet explorer of windows verkenner het is een super raar probleem en google kan me ook niet helpen

• HKLM_
Heb je al in de taakplanner gekeken of daar geen actie staat

Cloud ☁️

• Elwin090
Nee, daar staat naar mijn beleving ook niet want ik taakbeheer bij opstarten staat niks van windows verkenner of explorer of dergelijke

• HKLM_
Taalbeheer is iets anders als taakplanner he

Cloud ☁️

• Elwin090
Ik zou geeeen idee hebben wat het is en hoe het werkt ik ben noob he :P

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Move naar WOS, want dit is zeker geen aankoopadvies. Ik kan je gezien het niveau van het topic echter niet garanderen dat de locale modjes je topic oplaten...

• Elwin090
Is er een oplossing dan voor want dan ben ik wel bereid om Z.S.M dat toe te passen want ik vind het vrij irritant en google schiet ook niet op

• The Eagle

The Eagle

Jezelf wat minder hulpbehoevend en minder stellend opstellen zou al wel helpen. Nofi, maar als jij aan de ene kant zegt dat je noob bent en aan de andere kant stelt dat dingen her en der niet staan dan klopt dat niet. Een noob weet de taakplanner niet eens te vinden en iemand die geholpen wil worden vraagt dan waar dat staan.

Als je dat ding net een dag hebt zou ik hem gewoon naar een recovery point terugzetten. Leer je niks van, maar is voor jou wel de enige hapklare snelle oplossing die je kennelijk zoekt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Elwin090
En daar hebben we dus niks aan ik kom voor een oplossing niet voor bijdehante opmerkingen

Verwijderd

Buiten dat The Eagle een goed punt heeft en zeker niet bijdehand is heb jij tot nu toe nog geen enkele informatie gegeven wat kan leiden tot een oplossing.

Kom met informatie met wat er opstart tijdens het opstarten van Windows 8, want iets triggered het openen van een Verkenner venster.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 21:58 ]

• Elwin090
Ik zou het nog een keer uitleggen,

Namelijk als ik mijn pc opstart en inlog in mijn account krijg ik gewoon dingen die opstarten zoals skype etc. Dan start ook mijn verkenner op in het mapje waar je de schijven kan zien, ik heb al in de Register gezeten met de HKEY_LOCAL_MACHINE

En ook met opstart programma's in taakbeheer staat die niet bij en in de appdata map van Windows bij opstarten staat hij ook niet in dus ik vraag me af hoe ik dat uit kan zetten.

Gr

• The Eagle

The Eagle

Als jij een probleem hebt met een lekkende waterleiding kun je twee dingen doen:
1) je belt een loodgieter om het te fixen (kant en klare oplossing)
2) je kijkt zelf wat er aan de hand is, rijdt naar een installateur, vraagt daar advies, probeert dat thuis weer uit en gaat net zo lang door tot het gefixt is.

GoT is optie twee. Aan kant en klare oplossingen doen we niet, wel aan hulp bieden, onder voorwaarde dat je eigen inzet toont in het zelf vinden van een oplossing. Zie ook mijn eerste reactie in dit topic.
Als jij graag een kant en klare oplossing wilt, moet je je PC naar een computerwinkel brengen en ze het daar laten fixen.

Ik ben hier iig klaar mee. Ook al is je laatste post een hoop informatiever dan zoals je begon (had dat gewoon eerder gezegd), van mij hoef je in dit geval niks meer te verwachten. Wens je succes bij de oplossing :)

• Elwin090
Toch nog bedankt voor je advies The Eagle maar inderdaad ik zie het niet als een ernstige oplossing ik bedoel ik klik op kruisje en klaar maar wel bedankt voor je advies en sorry voor mijn reactie, ik zoek het alvast uit en ik kijk wel of ik er achter kom want op een gegeven moment zal ik het wel weten in ieder geval bedankt!

Verwijderd

Heb je al gegoogled? Want als ik google komen er heel wat bruikbare links naar boven.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Er wordt nogal wat 'heb je al gezocht' geroepen. Blijkbaar hebben de users het idee dat het een inkoppertje lijkt :P

Ik stel voor dat je even een nieuw topic opent in Windows Clients waarbij je aangeeft (welk OS/patch-niveau je hebt en) welke opties je al hebt geprobeerd. Dan wordt er wat actiever meegedacht :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.