4 monitor speakers op 2.1 amplifier

Pagina: 1
Acties:

• Septimus_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
Hallo,

Ik heb recent 2 mooi JBL speakers gekocht ( de Control One ) en die aangesloten op een 2.1 amplifier, de ta-fe530r van Sony ( een oud ding ja, werkt nog goed :) ) Nu zou ik graag nog 2 van die speakers er op aan willen sluiten zodat in elke hoek van mijn kamer lekkere speakers zitten.

De JBL speakers zijn 8 ohm en ik moet ze dus parallel aansluiten. Mijn vraag is: kan dit ?
Op de versterker staat impedance use 4-16 ohms.

Alvorens dank ik jullie.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-01 22:25
Tja, de totale impedantie wordt dan 4 ohm, maar de realiteit is dat je speaker nooit continu 8 ohm blijft, in werkelijkheid schommelt de impedantie aan de hand van de frequenties van je geluid. Een dipje naar 6 ohm op beide speakers zal je versterker nog wel overleven, het wordt anders als het richting de 4 ohm of minder gaat per speaker, dan kan de impedantie onder de 2-3 ohm zakken en niet alle versterkers kunnen daarmee omgaan.
Je kunt het wel proberen, maar er is wel een risico. In ieder geval goed in de gaten houden of je versterker niet te warm wordt. Veel versterkers hebben hier wel automatische protectie voor, maar dat ontbreekt op veel instappers.

[ Voor 3% gewijzigd door Solarsparc op 18-12-2014 22:11 ]

• rohaantje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-09-2025
Je versterker heeft te weinig vermogen om je speakers aan te sturen.
Deze versterker gaat het beste werken voor 1 set speakers..
110W bij 4 ohm. Schakel je speakers zo dat ze 4 ohm vragen dan moet je versterker veel meer vermogen gaan leveren.

[ Voor 39% gewijzigd door rohaantje op 19-12-2014 08:56 ]

Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10

Jag

Haha terug naar de basis jij voordat je dit soort adviezen geeft :p.

Dit moet gewoon goed gaan werken. Wat Solarsparc zegt is waar, maar meestal vormt dit geen probleem. Zeker als je niet de grenzen continu opzoekt qua volume.

• Septimus_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
Nee, qua volume zit ik niet eens voorbij de helft. Mijn vader zegt dat ie het ook altijd deed, meerdere speakers erop aansluiten, maar zo slim is ie eigenlijk niet haha, dus ik had mijn twijfels. Maar okey, dit klinkt wel goed, en het kan dus wel.

Ik ga het proberen en houd mijn versterker in de gaten !

• ronnie vd
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:18
De versterker is stereo dus gewoon 2.0

Volgens de specs is hij:
Power output: 110 watts per channel into 4Ω (stereo)

Dit gaat prima, zowel qua impedantie als qua versterkervermogen.
Pagina: 1