Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mediaspeler voor de digibeet, een uitstervende soort?

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 17:21
Met de komst van Chromecasts en hardware onafhankelijke platformen zoals Boxee et al. lijkt het steeds moeilijker te worden om een mediaspeler te vinden die een complete oplossing bied die makkelijk te beheren en te gebruiken is voor digibeten. Dat wil dus zeggen dat ik niet aan de slag wil gaan met een laptop of smartphone om een Chromecast aan de praat te krijgen :)

Ik zoek een mediaspeler om bij een familielid te plaatsen die geen onderhoud nodig heeft en vooral makkelijk in het gebruik is. We hebben het hier over digibeten en bijvoorbeeld navigeren door mappenstructuren met .mkv en .srt files e.d. is iets wat ik wil voorkomen ;) De bedoeling is dat dat ding kant en klaar werkt met media op een (interne) harddisk die ik om de zoveel maanden kan bijwerken.

Zelf draai ik hier thuis een oplossing met PlexMediaServer op een zelfbouw NAS en een RaspberryPi als client er aan op een TV met CEC+ zodat ik één afstandsbediening hoef te gebruiken. Vooral de interface van Plex spreekt mij erg aan, met plaatjes en informatie over de films/series en bijhouden wat en hoever te bent met kijken. Helaas zoek ik een kant en klare oplossing en geen client-server systeem dus valt deze helaas af.

Ik denk dat ik mijn eisen als volgt op kan sommen:
- Kant en klaar systeem
- Inclusief duidelijke afstandsbediening
- Snelle interface!
- Makkelijk en duidelijk films / series kiezen uit een lijst met afbeeldingen en informatie. Geen file listings
- Ondersteuning voor (ten minste) mkv's + srt's
- Liefst inbouw harddisk (3.5)

Op dit moment klinkt de Popcorn Hour A-300 mij goed in de oren. Als ik de video's bekijk en reviews lees is de gebruikservaring stukken sneller en beter dan het simpelere A-100 model en de goedkopere AC-Ryan's en Sitecom mediaspelertjes.

Het nadeel aan de Popcorn Hour, wat ik opmaak uit de reviews, is dat je met losse apps moet werken om je media te indexen (en die dus ook eerst moet opstarten als je het apparaat aanzet) in plaats van dat het meteen werkt en je je media bibliotheek te zien krijgt. Maar misschien kan iemand met ervaring hier meer over vertellen?

Ben benieuwd wat jullie kijk hier op is!

• StrongArmLance
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:20

StrongArmLance

Endless flow

Je hebt toch gewoon voor een paar honderd euro van die bluray spelers met smart tv erop? (of smart tv op de tv) dat is echt wel genoeg voor een digibeet, wat moet die met een android stick/google tv?

Maar dan zou ik dus toch wel voor een google tv/android tv achtig iets gaan, is best te doen met een aardige airmouse en hoeft niet veel te kosten.

[ Voor 27% gewijzigd door StrongArmLance op 18-12-2014 21:05 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Aankoopadvies dus ik verplaats je even naar CEA.

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:58
Je draait al Plex op de Pi, is XBMC (tegenwoordig Kodi) niet geschikt? Die kan standalone indexeren, etc. en heeft ook prima ondersteuning voor subtitles, verschillende skins met verschillende niveaus van gebruiksvriendelijkheid, etc.
De Pi vind ik persoonlijk aan de trage kant voor XBMC, maar het draait ook op veel van die Android-TV-boxjes (bijv. van Minix), of je kunt voor een paar honderd euro een mini-PC (bijv. Intel NUC) bouwen met OpenELEC. Dat is, als het eenmaal draait, minstens net zo onderhoudsvrij als zo'n Popcornapparaat, want die apparaten vallen me toch keer op keer tegen qua gebruiksvriendelijkheid en prestaties.

Noot: PC's doen vanzichzelf geen HDMI-CEC, kan wel met een USB-adapter van Pulse-eight

[ Voor 8% gewijzigd door Solarsparc op 18-12-2014 22:20 ]

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-11 14:37
Hier ook een NUC met openelec, na opstarten kun je klikken op Films en je krijgt een lijst met films klik je op Series dan krijg je een lijst met series.
Veel makkelijker gaat het niet worden volgens mij. :)