Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Na jaren met een laptop te werken, wil ik graag terug een desktop. De pc zal vooral gebruikt worden om te gamen (fps), surfen, wat foto's te bekijken/bewerken en sporadisch een zelfgemaakt filmpje te bewerken. Ik ben geen die-hard gamer en heb zeker ook niet de tijd om elke avond te gamen, ik verwacht dus ook zeker niet >100fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De pc mag inc 27" 1440p monitor rond de €1500 kosten, over €100 doe ik niet moeilijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik nu al heb, is een speakerset en (draadloze) muis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc wordt in een kast in de bureau gezet (met vooraan en achteraan verluchting) dus het uitzicht maakt me niet uit. Hoe stiller de pc hoe beter.
Ga je overklokken?
De processor ga ik sowieso niet overklokken, het zou kunnen dat ik de videokaart lichtjes overklok, maar aangezien ik hiermee nog geen ervaring heb zal ik dit pas bekijken als ik de pc heb. De stabiliteit van het systeem is voor mij belangrijker dan de prestatie.
Nog enkele vraagjes
Heeft het veel nut om de i5-4590 processor te verkiezen boven de i5-4460?
Volgens mij is er niet zoveel verschil tussen de msi geforce gtx 970 en de asus strix gtx 970, ze koelen beiden passief tot 60-65°C maar ik had gelezen dat de msi harder kan koelen indien nodig. Zijn er redenen om de asus versie te kiezen? Moest ik dan toch overklokken lijkt de msi me beter.
Welke processor koeler zouden jullie nemen?
Alvast bedankt voor de feedback!
Na jaren met een laptop te werken, wil ik graag terug een desktop. De pc zal vooral gebruikt worden om te gamen (fps), surfen, wat foto's te bekijken/bewerken en sporadisch een zelfgemaakt filmpje te bewerken. Ik ben geen die-hard gamer en heb zeker ook niet de tijd om elke avond te gamen, ik verwacht dus ook zeker niet >100fps.
Wat mag het systeem gaan kosten?
De pc mag inc 27" 1440p monitor rond de €1500 kosten, over €100 doe ik niet moeilijk
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het enige wat ik nu al heb, is een speakerset en (draadloze) muis.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De pc wordt in een kast in de bureau gezet (met vooraan en achteraan verluchting) dus het uitzicht maakt me niet uit. Hoe stiller de pc hoe beter.
Ga je overklokken?
De processor ga ik sowieso niet overklokken, het zou kunnen dat ik de videokaart lichtjes overklok, maar aangezien ik hiermee nog geen ervaring heb zal ik dit pas bekijken als ik de pc heb. De stabiliteit van het systeem is voor mij belangrijker dan de prestatie.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 184,79 | € 184,79 |
| 1 | Asus H97M-E | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 349,80 | € 349,80 |
| 1 | Seagate Desktop HDD ST3000DM001, 3TB | € 93,50 | € 93,50 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 98,80 | € 98,80 |
| 1 | Dell Ultrasharp U2715H Zwart | € 496,17 | € 496,17 |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 27,94 | € 27,94 |
| 1 | Logitech K360 | € 27,99 | € 27,99 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 63,- | € 63,- |
| 1 | Seasonic S12G 450W | € 64,- | € 64,- |
| 1 | Crucial MX100 256GB | € 94,50 | € 94,50 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.580,44 | |
Nog enkele vraagjes
Heeft het veel nut om de i5-4590 processor te verkiezen boven de i5-4460?
Volgens mij is er niet zoveel verschil tussen de msi geforce gtx 970 en de asus strix gtx 970, ze koelen beiden passief tot 60-65°C maar ik had gelezen dat de msi harder kan koelen indien nodig. Zijn er redenen om de asus versie te kiezen? Moest ik dan toch overklokken lijkt de msi me beter.
Welke processor koeler zouden jullie nemen?
Alvast bedankt voor de feedback!