Soundbar voor de tv en muziek

Pagina: 1
Acties:

• JeroenBosch
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19-05-2024
Hallo,

Na flink te hebben gespaard wordt het nu tijd om dat geld eens uit te geven. Begin volgend jaar gaan mijn huisgenoot en ik een nieuwe UHD tv kopen, maar aangezien de meeste tv niet het beste geluid produceren willen we er ook een soundbar bij kopen. De tv word waarschijnlijk tussen de 42-55 inch.

Naast dat we de soundbar voor de tv willen gebruiken zal hij ook fungeren als stereo. Aangezien het aanbod van soundbars flink stijgt kan ik door de bomen het bos niet meer zien. We hebben een budget van ongeveer 600 € en de soundbar moet makkelijk te koppelen zijn aan verschillende apparaten. Dus het liefste moet verschillende aansluitmogelijkheden (jack, bluetooth). Kort samen gevat :

- ons budget is 600 €
- kamer is ongeveer 30m2
- verschillende aansluitmogelijkheden
- goed geluid voor tv en muziek

Wie heeft er een goede tip

• Septimus_
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09-2024
De meesten hier zullen zeggen dat je veel beter af bent met een paar boxen en een versterker. Maar anders schijnt de sonos playbar erg populair te zijn.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Als je beter geluid wil hebben bij de tv is een soundbar inderdaad een te overwegen optie. Als je ook goed geluid wil hebben bij het beluisteren van muziek zijn er betere alternatieven. Zoals hierboven al aangegeven zul je qua geluidskwaliteit en (aansluit)mogelijkheden stukken beter af zijn met een receiver en speakers.

Verder nog een schopje naar Consumentenelektronica Aankoopadvies.

• JeroenBosch
de reden dat we opzoek zijn naar een soundbar is dat we niet enorm veel ruime hebben in de kamer om er boxen kwijt te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Luidsprekers kun je ook met beugels aan de muur ophangen he ;)
Als je een beetje geluid wilt uit een soundbar ontkom je niet aan een soundbar met subwoofer. En die kosten ook ruimte ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenBosch
daar heb je helemaal gelijk in, weet gewoon niet zo goed waar ik op moet letten. Zoek een klein syteem en vandaar dat ik dacht aan een soundbar. vind het ook belangrijk dat het systeem simpel te bedienen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 640110

Ik kom zelf net ook uit de jungle der soundbars en heb recentelijk de Yamaha YSP-3300 gekocht (ligt boven je budget).

De Sonos Playbar is volgens mij de ultieme soundbar wat connectiviteit betreft, maar ligt net boven je budget. En dan heb je nog geen subwoofer. Die kost nog eens €700. Ik ben ook niet overtuigd door het geluid van Sonos, maar ik vind films/games dan ook belangrijker dan muziek. Een paar andere opties:

JBL Cinema SB400 (rond €500)
Is men erg positief over. Ik vind de subwoofer niet mooi (vet en lomp). Dit is persoonlijk, maar bij mij komt hij er niet in.

Denon DHT-S514 (rond €300)
Wederom veel positieve dingen over te lezen op internet. De subwoofer vond ik wat kracht missen.

Teufel Cinebar 11 (rond €400)
Is vrijwel iedereen lyrisch over. Enkel naar mijn weten nergens te beluisteren, tenzij je hem dus zelf koopt.

Q Acoustics Media 4 (rond €500)
Volgens What Hi-Fi een sublieme soundbar. Heeft geen aparte subwoofer, ik weet niet of je dit gaat missen.

Alle bovenstaande soundbars hebben in ieder geval bluetooth om muziek mee af te spelen. Ik heb zowel de JBL als de Denon beluisterd in de winkel en ik was te spreken over de Denon. Ondanks zijn lage prijs, vond ik hem goed klinken!

Ik weet niet van wat voor muziek je houdt, maar met deze beperkte informatie (en mijn beperkte expertise ;)), zou ik de JBL Cinema SB400 aanraden. Ik zou sowieso even zelf naar de winkel gaan om het e.e.a. te beluisteren.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 640110 op 21-12-2014 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-07 15:44
De teufel cinebar21 is misschien welke wat voor je:

http://m.teufelaudio.nl/h...21-xl-2.1-set-p14631.html

Is wel een redelijke grote sub en bar maar er zitten daarom ook fatsoenlijke speakers in. Zover ik weet heeft teufel echt prima prijs/kwaliteits verhouding.

Eventueel kun je nog kijken naar een 2.1 set?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Anoniem: 640110 schreef op zondag 21 december 2014 @ 06:39:
De Sonos Playbar is volgens mij de ultieme soundbar wat connectiviteit betreft, maar ligt net boven je budget. En dan heb je nog geen subwoofer.
In verband met het gebrek aan laag heb je eigenlijk bij elke soundbar wel een subwoofer nodig. En wat betreft connectiviteit vind ik de Sonos Playbar zeker niet de ultieme soundbar. Het Sonos ecosysteem zit goed in elkaar qua streaming services maar de Playbar op zichzelf heeft nagenoeg geen aansluitmogelijkheden; verder dan 1 optische aansluiting kom je niet.
Pagina: 1