iets aansluiten op een access point

Pagina: 1
Acties:

• Simbob
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Eerst even een kleine schets van mijn situatie.

In de binnenkast in de woonkamer komt een UPC kabel binnen met aan het einde een modem/router van UPC. Het betreft een Technicolor TC-7200. Deze modem heeft een router functie en dat werkt naar behoren.

Op de eerste etage staat een access point met daaraan een bedrade pc en voorziet de apparaten van een goede wifi signaal op de eerste etage en de zolder. Het betreft hier een Netgear WNDR3700.

Maar als ik een Nas of een WD live hub direct aan het access point hang kan ik ze niet benaderen. De interne harde schijf van WD live hub kan ik niet zien, wel zie ik de speler wel in het netwerk. De WD live hub kreeg wel een ip adres.

Op deze interne schijf staan nog een pak bestanden die ik wil overzetten.
De Nas staat nu naast de modem/router, maar die wil ik binnenkort op de eerste etage zetten en dan aansluiten op het access point.

Kan iemand uitleggen waarom ik de interne harde schijf van de WD niet ziet?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:53
ncornelisse schreef op donderdag 18 december 2014 @ 18:59:
Op de eerste etage staat een access point met daaraan een bedrade pc en voorziet de apparaten van een goede wifi signaal op de eerste etage en de zolder. Het betreft hier een Netgear WNDR3700.
Dat is geen access point maar een complete draadloze router. Hierdoor wordt standaard het ene netwerk middels NAT en/of een firewall gescheiden van de ander waardoor je apparaten elkaar niet eenvoudig kunnen bereiken. Eenvoudigste oplossing is de router instellen als access point, soms heeft de software hier een eenvoudige instelling, anders gebruik deze handleiding: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• Simbob
  • Niet online
Maar ik de Netgear aangesloten via een draad op de modem/router.
En dat heb ik gedaan via de handleiding die je voorstelde.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-07 22:30
Geef wat meer details over de instellingen van de WNDR3700. Ik heb hier een zelfde opstelling en dat werkt prima. Alles wat ik aan de WNDR3700 hang, wordt gezien.

"Met een draad" is dat LAN op LAN?

• Simbob
  • Niet online
Ja klopt met draad.
De Netgear is aangesloten op een LAN poort van de modem/router.
Alles is ingesteld met behulp van de handleiding op GOT.

Heel veel in te stellen is het niet op de Netgear als deze is opgesteld als access point.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-07 22:30
Vast IP adres of via DHCP van je hoofdrouter?
IP adres binnen of buiten de DHCP range van je hoofdrouter?
Zelfde subnet ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

ncornelisse schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:52:
Ja klopt met draad.
De Netgear is aangesloten op een LAN poort van de modem/router.
Ahum, de vraag ging over de WNDR3700 - zit de kabel vanaf de modem/router in de WAN poort ervan of in een van de LAN-poorten?
Vrij moeilijk om een ethernetkabel in de DOCSIS coax WAN van een kabelmodem te steken :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Masimo schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:06:
Vast IP adres of via DHCP van je hoofdrouter?
IP adres binnen of buiten de DHCP range van je hoofdrouter?
Zelfde subnet ingesteld?
In de modem/router van UPC kan je geen vaste ip adressen invoeren, maar al mijn apparaten hebben we telkens dezelfde. Dus het zal onder de motorkap wel geregeld worden.

Alle andere instellingen zijn in de range en hetzelfde subnet.

Wanneer ik de kabel in de modem/router steek is er niets aan de hand uiteraard.
De Western digital wordt wel gezien via het AP, maar ik kan de interne harde schijf niet benaderen.

Vorige week tijdens de eerste keer dat ik de Nas aansloot, krijg ik ook niets te zien in het netwerk.
De Nas is nu direct op de modem/router aangesloten, maar het liefst zie ik deze op de eerste etage staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Is het mogelijk om een switch op de eerste etage te zetten met daarop aangesloten het access point voor de wifi in de rest van het huis, bedrade pc en een Nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:17
Je hebt de vraag van dion_b nog steeds niet beantwoord:
Ahum, de vraag ging over de WNDR3700 - zit de kabel vanaf de modem/router in de WAN poort ervan of in een van de LAN-poorten?

[ Voor 4% gewijzigd door AtRi op 19-12-2014 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
de LAN poort zoals beschreven in de vele handleidingen.

Maar om veel problemen te omzeilen is mijn vraag weer of er niet gewoon een switch achter de modem/router geplaatst kan worden en daarop het access point, bedrade pc en de Nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simbob
  • Niet online
Het is opgelost. Een 5 ports switch er tussen geplaatst en daarop het access point.
Blijkbaar kan je niets aansluiten op de Netgear router wanneer deze veranderd in een AP.

Maar zo werkt het ook, dus ik ben geholpen.
Pagina: 1