Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Zo, kerst, dus kaartjes sturen. Omdat het jaar-in-jaar-uit drama is met de adressen, wil ik dat eens digitaliseren. Ik heb gekozen voor Excel, omdat dat redelijk toekomstproof is (zou fijn zijn als ik niet over 3, 6 of 10 jaar van software hoef te wisselen'. Maar je loopt tegen wat praktische zaken aan.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l9ndQLL.png

Wat doe je bijvoorbeeld met stelletjes? Je kunt twee regels aanmaken; één voor mannetje, één voor vrouwtje. Voordeel: je hebt beide telefoonnummers en het zoekt makkelijk als je het e-mailadres van één van beide zoekt. Nadeel: als je alle adressen automatisch print heb je dubbele adressen, met op beide adreslabels één van de partners als geadresseerde.

Alternatie is dat je bijvoorbeeld bij opmerkingen de partner plaatst. Maar als die partner een eigen e-mailadres en eigen 06-nummer heeft, schiet dat ook weer niet op en het komt de overzichtelijkheid niet ten goede.

Het liefst los ik dit in Excel op; zoals gezegd toekomstproof, het excelbestand kan in de cloud zodat mijn vriendin er ook bij kan en we zijn beiden bekend met het programma. Hoe maak je nou het beste een adressenbestand aan in Excel?

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Persoon koppelen aan een adres ipv een adres aan een persoon. Eén adres kan meerdere personen hebben en dat kan je dmv een pivottable hopelijk gemakkelijk de personen combineren op een bepaald adres.

Uitgaande dat een persoon maar één adres heeft

[ Voor 11% gewijzigd door Napo op 18-12-2014 18:48 ]

• BeyondThunder
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:31

BeyondThunder

Lost Lightning

Ik zou kiezen voor Outlook, heb je 1 keer wat werk om al je contacten erin te zetten, maar als je het hier na een beetje bij houdt heb je er veel aan. Adressenstickers, telefoon nummers en email adressen op je smartphone, etc. En als kers op de taart; Het is er voor gemaakt!

• Obiter dictum
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Obiter dictum

Zwart, geen suiker.

Topicstarter
Outlook staat niet op de laptop van m'n vriendin :(. Daarnaast gebruik ik het zakelijk, en dat hou ik _bijzonder_ graag strikt gescheiden.

[ Voor 45% gewijzigd door Obiter dictum op 18-12-2014 19:00 ]

Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:27
Ik heb bij familie eerst het familielid en dan de partner. Ik heb een hele rij kolommen hiervoor en laat via als en tekst samenvoegen formules (wel/niet getrouwd, kinderen wel/niet, etc) de aanhef maken. Via een koppelbestand kan ik via Word adresstickers printen. Inmiddels heb ik een Dymo, maar de ingebouwde adresbeheerder daarvan is prut.

Gezien het karakter van de vraag, zet ik hem door naar CSA.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 18-12-2014 19:40 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Verwijderd

En een stel er 3x in zetten? 1x ieder hun eigen gegevens en 1x als fam. blabla. Als je dat netjes bij iedereen doet dan is het makkelijk filteren. Als iemand nog alleen is dan geef je die ook het filter 'familie'.

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 19:45 ]

Pagina: 1