Nieuw bericht in title bar?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik heb gezocht, maar kon geen topic hierover vinden.

Bij outlook.com krijg je een (1) te zien als je een nieuw bericht hebt in de title bar. Vind het persoonlijk een handige feature om direct te zien of je een nieuw bericht hebt. Zeker met multi tab browsers van deze dag :)

Mocht er wel al een topic over zijn: Excuses 8)7

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Er komt al een getalletje voor de titel te staan als er een nieuw bericht is in het topic dat je aan het lezen bent. Lijkt me een beetje verwarrend om dat ook voor DM's te gaan doen want dan weet je niet meer waar dat getal op slaat. Bovendien is het forum daadwerkelijk de kernfeature terwijl je op het forum zit en DM's hangen er een beetje naast omdat het handig is. :P

[ Voor 7% gewijzigd door NMe op 18-12-2014 18:12 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Squ1zZy
  • Niet online
Hmm, zit wel wat in. En eventuele text? (dm) bijvoorbeeld?

Edit: Ben het niet helemaal eens dat het forum de kern feature is :P
Ken mensen die alleen handelen via Tweakers en persoonlijk ben ik meer in het nieuws te vinden :)

En eventueel als optie voor de user? Bij voorkeuren bijvoorbeeld.

[ Voor 69% gewijzigd door Squ1zZy op 18-12-2014 17:55 ]

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

NMe zegt dan ook dat dat de kernfeature tijdens het forumbezoek is :P

Maar jij hebt het over tweakers-breed. Het blijft een beetje een rare oplossing, vooral omdat het in je multi-tab oplossing mogelijk niet opvalt als de titels erg worden ingekort.

We willen sowieso nog gaan kijken naar desktop notificaties van browsers (die je dan dus e.o.a. popup kunnen geven als je dat toelaat). En daar zouden dan o.a. de DM's en de on-site notificaties in terecht moeten komen (zegmaar alles wat rechtsboven die gele elementjes doet activeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-07 21:33

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ACM schreef op donderdag 18 december 2014 @ 23:01:
NMe zegt dan ook dat dat de kernfeature tijdens het forumbezoek is :P
offtopic:
Dat heb ik er na zijn post stiekem bij geëdit ter verduidelijking. :+
Maar jij hebt het over tweakers-breed. Het blijft een beetje een rare oplossing, vooral omdat het in je multi-tab oplossing mogelijk niet opvalt als de titels erg worden ingekort.
Het is überhaupt Tweakers-breed raar omdat je op vrijwel alle pagina's relevante nieuwe content kan hebben die zinniger is voor zo'n vermelding in de titelbalk dan een DM. Een setting zoals Squ1zZy voorstelt zou kunnen maar stiekem lijkt dat me feature option bloat.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Niet online
Duidelijk standpunt :)
Thanks ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-06 13:58
Vier jaar later, en de nummers tussen haakjes in de title tag worden op steeds meer websites toegepast zodra er nieuwe berichten zijn toegevoegd, zoals bijv. op dit forum of bij "live blogs" op nieuws-sites. Ik vraag me af: is hier sprake van een spontane navolging van een goed idee, is het volgens een bepaalde conventie, of wordt het veroorzaakt door een of ander framework?
Pagina: 1