Anoniem: 643017

Topicstarter
Hoi allemaal,
Ik zit te twijfelen om een nieuwe tv te kopen. Op dit moment heb ik een 40 inch samsung tv, aangesloten op een gejailbreakte apple tv en ik heb een nas schijf. Ik gebruik netflix en de nasschijf het meeste.

Nu ben ik van plan een LG smart tv te kopen met ultra hd. Ik ben ook bereid om het duurdere pakket van netflix af te nemen zodat ik ook daadwerkelijk 4 k kan kijken op de tv. Hier staat een app voor op de tv dus dat moet geen problemen geven. (de apple tv die ik heb zou hem downscalen naar 720p, dat zou zonde zijn)

Echter wil ik dan ook de bestanden op mijn nas, die veelal 1080p zijn, af kunnen spelen op de tv. Het is geen synology, het is een buffalo en is eigenlijk gewoon een 'opslag' schijf waarvan ik bestanden kan streamen, infuse, een app op mijn apple tv (zo uit mn hoofd) giet dat in een mooi jasje, maar dat vind ik verder niet belangrijk. Mijn apple tv kan geen 1080p streamen, alleen maar 720p. Dat zou zonde zijn van de tv en brengt geen verandering tov de huidige tv.

Kan ik met een smart tv van LG de NAS benaderen? Uiteraard heeft de tv wifi en wordt ie in hetzelfde netwerk gehangen als de NAS. En als ik het kan benaderen, speelt hij dan ook .mkv en .srt? Of heb ik hier dan weer een andere mediaplayer voor nodig?

Hopelijk heeft hier iemand ervaring met een LG tv en of dit kan.

Het gaat trouwens om dit model: LG 49UB820V

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik zou je adviseren om je niet te veel te richten op de "smart" functionaliteit. Over het algemeen valt de gebruikservaring toch maar tegen.

De opzet die je omschrijft werkt op basis van DLNA. Zowel de tv als NAS moet dit ondersteunen om hier mee aan de slag te gaan. Of MKV gaat werken met de smart tv is niet op voorhand te zeggen. Het is een container formaat dat uiteenlopende audio en video codecs kan bevatten. Het kan dus voorkomen dat sommige niet afgespeeld worden. De SRT's komen via DLNA niet mee. Deze worden op de meeste tv's alleen afgespeeld als je met een USB stick werkt.

Mijn advies zal altijd zijn om een losse mediaspeler te gebruiken. Werkt veel beter.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:45
Die LG ....820V ( 4K ) zou ik als ik jou was nog eens wat reviews van opzoeken voordat je hem koopt ;)

En een stand-alone mediaplayer van +/- € 50,-- werkt veel beter en geeft je meer vrijheid.

B.v zoiets --> http://www.geekbuying.com...A-OTG---Black-330268.html

Topicstarter
Waarom reviews over opzoeken?

• WiLLoW_TieN
Omdat een goede 49" 4K LED TV niet bestaat voor minder dan € 800,-- 8)

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
WiLLoW_TieN schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:46:
[...]

Omdat een goede 49" 4K LED TV niet bestaat voor minder dan € 800,-- 8)
Joh, laat de mensen toch in hun waan. Das goed voor de economie :).

4k dat is die shit! En voor +/- €800 krijg je shit ook: retescherp als je de content ervoor hebt (die nauwelijks nog beschikbaar is overigens), een geweldig laag contrastratio en super lage natuurgetrouwe kleuren }:O

• WiLLoW_TieN
ToFast schreef op donderdag 18 december 2014 @ 17:53:
[...]

Joh, laat de mensen toch in hun waan. Das goed voor de economie :).

4k dat is die shit! En voor +/- €800 krijg je shit ook: retescherp als je de content ervoor hebt (die nauwelijks nog beschikbaar is overigens), een geweldig laag contrastratio en super lage natuurgetrouwe kleuren }:O
Das waar kopen dat ding :+

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:36
Als hij er tevreden mee is, is het toch goed???

Als je geen losse mediaspeler wil is volgens mij een Samsung een betere oplossing omdat die wel aardig complete mediaspelers in hun tv's hebben zitten.

Echter ben ik ook van mening dat je beter een los apparaat kan kopen voor het kijken van films. Meestal zijn de omdat mediaspelers in tv's nogal beperkt voor qua afspelen van verschillende soorten video bestanden en ook qua geluidssporen.

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik gebruik m'n Smart-TV in combinatie met Plex media server op m'n PC.

Persoonlijk ben ik erg tevreden met m'n 42LM860V uit 2012 (LG welteverstaan). Een LG tv icm met een Plex media server is een prima werkbare oplossing, speelt 99% van het materiaal af wat ik 'm voer. 1080p, HSBS en OU 3D media, DTS output, you name it.
Een recentere Samsung tv (van m'n ouders) heeft echt niet zo'n prettige mediaspeler.

Ik moet toegeven dat ik niet weet hoe de meest recente modellen het voor elkaar hebben. LG is bijvoorbeeld inmiddels overgestapt naar WebOS.

Hier staat tekst

• markcd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-04-2023
Ik heb de 55ub850v ultra hd tv en een synology nas, ik kan alles zonder problemen afspelen, (dts en ac3) ook ondertitels werken. alleen ultra hd videos spelen alleen vanaf usb.
3d hsbs videos spelen ook zonder problemen af, alles werkt over wifi N.
Succes met je aankoop

[ Voor 4% gewijzigd door markcd op 18-12-2014 18:50 ]

Topicstarter
Hoi Sjaak, voor Plex media server moet je computer altijd aan staan toch? Kan je hiermee ook ondertiteling gebruiken? Als je die dezelfde naam geeft dat hij dan deze automatisch pakt? Bijna alle series die ik download (kijk nauwelijks films) zijn .mkv bestanden.. En hoe zit dat met WebOS, is dat een vervangend iets van wat jij hebt of is het er naast?

Markcd, hoe heb jij je synology nas benaderd? Ik heb een buffalo, zou dat verschil maken?

• markcd
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 09-04-2023
hoi danilo6
in webos op smartshare klikken, en je krijgt de nas en usb drive te zien, vervolgens kun je door de mappen bladeren, mkv werkt, ook m4v. plex app is nog niet in de nederlandse store, wel in de uk store, maar is een betaalde app.
ps ik zou toc voor de 49ub850v gaan ipv LG 49UB820V (geen webos en 3d)

[ Voor 12% gewijzigd door markcd op 18-12-2014 20:11 ]

Pagina: 1