SB 128 voor MP3 only...goed idee?

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Ik wil een servertje gaan maken (deze bak eigenlijk ;) die alleen voor MP3 wordt gebruikt, wordt aangesloten op mijn hifi (met best goede speakers).

Is dat aan te raden? Op zich doet de SB128 hetzelfde als de Live! met gewoon MP3..toch?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34
Als je geen presets wilt is het in feite hetzelfde ja.

• blender
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je zou het nog leuker kunnen doen... gewoon een oude 486 pakken. Een MP3 decoder in elkaar solderen (stond in de Elektuur een keer hoe dat moet maar ik wed dat je het ook wel op internet kunt vinden) heb je niet eens een geluidskaart nodig... gewoon linux ofzo erop knallen en dan cat bestanden.mp3 > /dev/lpt1 of een scriptje schrijven ofzo. (je sluit dat ding dat je soldeert aan op je printerpoort namelijk)

Verwijderd

kan best wel... Ik heb zowel de SB128 als de Live gehad, en qua geluidskwaliteit merkte ik weinig verschil. De live klinkt imho iets helderder met strakkere bassen, terwijl de sb128 een beetje gedempt (muddy) geluid heeft... Moeilijk te omschrijven :)

Maar de sb128 is zeker geen slechte keus als je toch geen EAX, presets of meer als 2 boxen wilt gebruike. De sb128 kan wel 4 boxen aan, maar het gaat altijd maar matig...

Ohja, vergeet niet zodra je die sb128 geinstalleerd hebt ff in het register te zoeken naar "allow tone control" en verander de waarde die hierachter staat ff naar 1. Opnieuw opstarten en je hebt opeens bass & treble schuifjes derbij in de mixer! Op 1 of andere manier zijn ze dat vergeten bij creative om aan te zetten bij de installatie van de drivers...

Zie deze pagina maar ff voor meer info. Die hele equalizer had ik trouwes toendertijd ook gezien, maar ik heb nooit gesnapt hoe het precies werkte met hexadecimale waardes dus dat heb ik maar met rust gelaten :) Maar het schijnt dus dat je zelfs een hele equalizer hebt... is wel handig als je 'm aan je hifi gaat hangen.

• Config
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-01-2025
Thnx guys ;)

maarre die bak gaat nog voor veel dienen van MP3...

ik hou mijn vortex 2 en 2500 setje voor DVD/CS