Wat gebruiken bij presentatie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiedag,

binnenkort presenteer ik een quiz voor de school van mijn twee jongens.
De quiz (foto's, muziek,...) maakte ik aan in Keynote en zal ik ook via deze weg projecteren.

Ik ben in het bezit van een MacBook Air, 13 inch (jaar 2013).

Graag zou ik de presentatie doe via twee externe luidsprekers en een microfoon
Hoe kan ik dit werkend krijgen via mijn laptop? Dat ik dus zowel kan presenteren als muziek kan laten afspelen (vanuit keynote presentatie)?
Kan dit rechtstreeks? moet dit via een mengpaneel?...

dank voor jullie hulp
een leek :9

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 15:33

Bestla

Kvinne

Ik zou het via een mengpaneeltje doen. ( cheapass geval is genoeg ) Je kan dan makkelijk via de sliders een voiceover/commentaar bij de quiz doen.

Mengpaneel aansluiten op een versterker voor de speakers. Laptop aan het mengpaneel, mic ook aan het menpaneel en off you go.
Mengpanelen hebben meestal een microfoonaansluiting en USB dus plug and play.

Versterker en speakers kun je bij de kringloop halen voor weinig. Misschien de rest ook nog wel.

[ Voor 26% gewijzigd door Bestla op 18-12-2014 15:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Redhawk,

bedankt voor de reactie.
ik ga op zoek naar de nodige onderdelen.
Nog een vraagje, wat bedoel je met cheapass geval?
(sorry voor de misschien nood-vraag).

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:51

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Vraag even op de school van je kinderen wat er al aanwezig is. Vrijwel iedere school beschikt al over een eigen muziekinstallatie. Het is zonde om zelf dingen aan te schaffen voor eenmalig gebruik, wanneer de benodigde zaken al aanwezig zijn.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Voor dit soort dingen heb je aan een cheap-ass oplossing, zoals hierboven genoemd, al genoeg. Hiermee wordt bedoeld: een budget dingetje wat geluid kan mixen. Je hoeft er geen mengtafel aan te hangen van duizenden euro's, enkele tientjes kan ook al voldoen voor dit doel.

Verwijderd

Iets als een Behringer Xenyx 302 zal voldoen.

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 15:33

Bestla

Kvinne

Ik heb een Behringer VMX100 2 kanaals mengpaneel met USB en heb hier ook een linux laptop aan hangen met een berg mp3 's erop.
http://www.bax-shop.nl/dj-mixer/behringer-vmx100usb-dj-mixer/product-details.html
€ 73 ,00 Cheapass dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de extra uitleg allen.
inderdaad geen slecht idee om eerst eens rond te kijken wat de school zelf bezit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 15:28:
Goeiedag,

binnenkort presenteer ik een quiz voor de school van mijn twee jongens.
De quiz (foto's, muziek,...) maakte ik aan in Keynote en zal ik ook via deze weg projecteren.

Ik ben in het bezit van een MacBook Air, 13 inch (jaar 2013).

Graag zou ik de presentatie doe via twee externe luidsprekers en een microfoon
Hoe kan ik dit werkend krijgen via mijn laptop? Dat ik dus zowel kan presenteren als muziek kan laten afspelen (vanuit keynote presentatie)?
Kan dit rechtstreeks? moet dit via een mengpaneel?...

dank voor jullie hulp
een leek :9
Er is trouwens (in ieder geval op Windows) ook gewoon een manier hoe dit kan zonder extra apparatuur. Sluit microfoon en speakers op de PC aan en klik onder de mic eigenscappen in de volume manager 'luisteren naar dit apparaat'. De mic zal dan op de speakers afgespeeld worden (en gemixed worden met alle andere geluiden die op de PC afgespeeld worden). De microfoon staat dan als een extra device in de volumemixer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-08 22:50

mr.paaJ

generatie cmd+z

Dat moet met OSX ook wel kunnen

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Pagina: 1