[WordPress] Webshop met grafische compositie producten?

Pagina: 1
Acties:

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik ben bezig om voor iemand een website te maken, op basis van WordPress, om er productinformatie, bedrijfsinformatie en een kleine webwinkel neer te zetten. De eerste twee is geen enkel probleem. De webwinkel op zich is ook geen probleem, daar heb ik WooCommerce voor geïnstalleerd.

De uitdaging is het volgende: het bedrijf heeft producten die verschillende combi's kennen. Zo kan product A gecombineerd worden met product X maar ook met product Y of Z. Product B kan ook met Y of Z gecombineerd worden. Zo zijn er nog talloze combi's te bedenken.

Het bedrijf ziet het liefst dit op het scherm staan:

A + X = €??

De eerste selectie zorgt er voor dat de 2e selectie een bepaald aantal producten zijn. Zo is bijvoorbeeld product A niet te combineren met product W. Zodra een bezoeker Product A selecteert moet product W dus ook niet te kiezen of te zien zijn.

In 2 vakken zou de bezoeker z'n product moeten samenstellen en in het 3e vak komt dan de uitkomst hiervan. Dus als ik product A in combinatie met product Z kies dan is de uitkomst een combiproduct met een bijbehorende setprijs.

Ik heb een add-on geïnstalleerd bij WooCommerce: Composite Products. Die kan dit ook doen maar dan niet netjes grafisch. Hoe ik zit zo netjes op een rijtje kan krijgen zou ik niet weten, behalve flink met de code knutselen (waarbij tijd en kennis een probleem oplevert).

Ik heb het vermoeden dat het lastig is wat het bedrijf wil en dat dit een aardige uitdaging oplevert. Iemand die mij een schop de goede kant op kan/wil geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Om een indruk te geven wat ik bedoel: www.rubberboten.nl daar kun je bovenaan een boot kiezen waarbij daarna de motor gekozen kan worden die bij dat type boot past. De grootste motor valt dus buiten de keus bij de kleinste boot. Dat is een mooi filter, precies wat ik zoek.

Omdat WordPress een beperkt werkveld biedt breid ik mijn zoekgebied uit naar andere webwinkel-pakketten. Toch zou ik enige tips kunnen waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

TheNephilim

Wtfuzzle

Misschien heb je wat aan http://docs.woothemes.com/document/chained-products/

WooCommerce is best uitgebreid, dus ik ga er vanuit dat ze er wel een oplossing voor hebben. Ook al gekeken naar http://docs.woothemes.com/document/product-variations/ toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Chained producten is voor producten die je aanbiedt bij een bepaald product. Zoals in het voorbeeld aangegeven: je verkoopt een laptop en doet er meteen een laptoptas bij, voor dezelfde prijs.

Met product variations bereik ik mijn doel ook niet. Ik zal even een snelle schets maken hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Hier even een mock-up gemaakt zoals ik het graag zou willen hebben. Het assortiment bestaat maar uit een beperkt aantal producten die op deze manier gekoppeld moeten worden. Toch is dat de hoofdzaak waar het om gaat.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/645076/webwinkel.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Inmiddels ben ik er achter waar ik naar zocht: Multistep Product Configurator. Althans, zo heet de plugin die ik nu gekocht heb via Themeforest.

Dit werkt prima in combinatie met de variabele producten die je kunt toevoegen, hoewel het redelijk bewerkelijk is om overal afbeeldingen bij te zetten en de onjuiste configuraties er uit te halen. Ik heb het nu werkend, ik moet alleen nog flink met de opmaak bezig. Ik hoop dat ook dit te doen is als niet-programmeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marceloerlemans
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-12-2024
Hoi Sypie,

Ik kwam zelf uit op de Woocommerce Visual Products Configurator
http://codecanyon.net/ite...ucts-configurator/9058551

Dit ziet er ook wel erg interessant uit!
Bedankt voor de vraag stellen, dat bracht mij weer verder in mijn zoektocht ;)

Groet, Marcel
Pagina: 1