Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

messagelabs vind onze mailserver niet lief

Pagina: 1
Acties:

• madsector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 19:20

madsector

Insert Beer Here

Topicstarter
Bonjour

Begin november heeft een van onze gedetacheerden geconstateerd dat onze eigen website niet te bezichtigen was. Er zou malware op staan. Ikzelf kon niets vinden. Gemeld aan de provider, die konden er niet veel mee... (?)

Een weekje terug was ik bezig met een probleem van een collega die zijn mail iedere keer terug kreeg. Het zou geïnfecteerd zijn. Naast een scan van nod32 ook met de Kaspersky Rescue Disk lopen scannen maar niets kunnen vinden.

Toen kwam, diezelfde dag, mij een mail onder ogen waarin door de hoster verontschuldigingen werden aangeboden voor een virusinfectie; een van de subdomeinen was inderdaad geïnfecteerd. Ik ben gaan kijken en als de gebruiker een mail stuurde met een URL er in van de destijds geïnfecteerde website ging het mis, maar met de URL van de hoofd website ging het wèl goed.

Ondertussen de Barracuda als outbound mailserver ingezet, voorheen alleen als inbound, omdat ik zeker wilde weten dat wijzelf geen virussen aan het verspreiden waren...

Nu is het zo dat alle partijen waarbij nu onze mail gereject wordt allen gebruik maken van messagelabs.com. Ik heb bij Symantec gekeken of onze IP's op een lijst staan, maar dat is niet het geval.

In het kort komt het er op neer dat de mail gereject word als onze domeinnaam er in staat. Stuur ik een mail vanaf gmail gaat het goed, plaats ik in hetzelfde mailtje de URL dan gaat het fout.

Hoe los ik dit op?

Vandaag heb ik in ieder geval de volgende zaken geregeld; DKIM, SPF en het IP adres waarmee we naar buiten mailen staat op geen enkele blacklist, maar geen verbetering.

Het stomme is dat er sommige mails wèl doorheen lijken te komen...

Nog maar één servertje thuis!

• madsector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11 19:20

madsector

Insert Beer Here

Topicstarter
Ik weet nu in elk geval het exacte verschil tussen mails die doorkomen en mails die niet doorkomen. De rejections bevatten een link naar onze site, de andere niet. Zelfde mail, alleen met een regeltje weggehaald in de handtekening...

Nog maar één servertje thuis!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:34

DukeBox

loves wheat smoothies

Check eens de NDR en kijk welke meldingen er in staan. Klopt je PTR e.d. ? Anders heeft een correcte SPF ook weinig zin.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:50
Linkjes in emails worden graag door spamfilters gebruikt voor de herkenning .. dus als er eerder mails met die link erin gemarkeerd zijn als spam .. dan staat het ongetwijfeld in een van de vele spam databases.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10:10
Ik weet dat een aantal spamfilters ook kijken naar de safebrowsing list van google, staat die URL daarop vermeld?

Vaak vind je ook in de exacte NDR welke lijst de veroorzaker is van je problemen.

Join the club

Verwijderd

ff de IP adressen van je domein/mailservers etc door een blacklist check halen.
http://www.dnsstuff.com/tools

Waarschijnlijk ben je ergens gelist.
Pagina: 1