• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-10 13:40

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik ben sinds kort bezig met mijn eigen servers in te richten om OpenVZ VPS services aan te bieden en het gepriegel ervan bevalt me uitstekend. OpenVZ is een leuk virtualisatie software welke met de commandline goed in te richten is. Desalniettemin ben ik op zoek naar een nette GUI omgeving die me wat meer vrijheid geeft om snel een VPS aan te maken.

Weet iemand een up to date GUI voor openVZ? Waarin ik ook wat meer kan spelen met load balancing (in die zin dat ik netjes kan zien welke VPS aan resources gebruikt en zo een beetje kan schalen).

Ook kom ik totaal niet uit hoe ik mijn resources netjes kan verdelen. Ik heb bijv. 32GB geheugen in mijn server zitten en ik geef elke VPS 2GB aan geheugen. Ik heb inmiddels 4 VPSjes aangemaakt wat dus een totaal van 8GB aan resources zou moeten eten. Zou....want als ik met top mijn server resources bekijk zie ik dat er van de 32GB er 27GB in gebruik zijn. Wat ik dus heel erg vreemd vind. Komt . dit omdat ik ze ook swap resources geef? Vreemde daaraan is dat als ik elke VPS bekijk, dan zie ik dat geen enkel van ze ook maar iets van swap memory gebruikt.
top - 16:47:25 up 72 days, 1:25, 2 users, load average: 0.73, 0.86, 0.78
Tasks: 270 total, 1 running, 269 sleeping, 0 stopped, 0 zombie
Cpu(s): 0.1%us, 0.3%sy, 5.4%ni, 93.9%id, 0.2%wa, 0.0%hi, 0.0%si, 0.0%st
Mem: 32805808k total, 27419936k used, 5385872k free, 777332k buffers
Swap: 16506876k total, 0k used, 16506876k free, 18848236k cached
Ook vind ik dat soms mijn cpu load best hoog is. Ik heb er twee quad core CPU's inzitten en geef (volgens mij) iedere VPS 1 core, maar soms is mijn load average wel 8.xx.

Ik snap er dus niet zoveel meer van. Ik wil elke server (heb er 5) 10 VPSjes geven met ieder 2GB, maar als ik bij 4 VPSjes al zoveel resource problemen heb voorzie ik nog meer ellende bij 10 stuks.

iemand die mij hiermee zou willen helpen of me in de juiste richting wilt sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

19G aan cache & buffers + 8G voor de VMs = klopt precies. Lees wat over geheugengebruik onder Linux.
load = te lang verhaal om het hier te houden. Zoek even op hoe load werkt onder Linux.
Fijn dat je plezier hebt in OpenVZ maar ik denk dat je nog wat extra kennis moet opdoen over hoe Linux werkt.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-05-2024
Yzord schreef op donderdag 18 december 2014 @ 14:53:
Desalniettemin ben ik op zoek naar een nette GUI omgeving die me wat meer vrijheid geeft om snel een VPS aan te maken.
Proxmox :)
Er zijn legio "Control Panels" voor OpenVZ. Zie https://openvz.org/Control_panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
CAPSLOCK2000 schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 02:43:
19G aan cache & buffers + 8G voor de VMs = klopt precies. Lees wat over geheugengebruik onder Linux.
load = te lang verhaal om het hier te houden. Zoek even op hoe load werkt onder Linux.
Fijn dat je plezier hebt in OpenVZ maar ik denk dat je nog wat extra kennis moet opdoen over hoe Linux werkt.
Thanks voor je antwoord...en je hebt gelijk over mijn kennis in Linux. Kan het geen problemen opleveren voor mijn andere toekomstige 6 vpsjes die cache en buffers? Ik heb wel de swap partitie opgeschroefd naar 64GB, die stond op 16GB namelijk.

Ik zal me wat meer gaan inlezen. Mijn excuses als ik te noobies overkom...maar ik probeer het allemaal wat onder de knie te krijgen.
d1ng schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 09:17:
[...]

Proxmox :)
Er zijn legio "Control Panels" voor OpenVZ. Zie https://openvz.org/Control_panels
Proxmox ja? Ik hoorde juist dat die ook niet zo denderend was. Mag ik je vragen waarom specifiek Proxmox?

En de site kende ik al...meeste ervan werken niet meer (de free versions dan).

[ Voor 20% gewijzigd door Yzord op 19-12-2014 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
Yzord schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:51:
[...]
Proxmox ja? Ik hoorde juist dat die ook niet zo denderend was. Mag ik je vragen waarom specifiek Proxmox?

En de site kende ik al...meeste ervan werken niet meer (de free versions dan).
Ja, waarom niet. Ik heb het 2 jaar lang gebruikt en niet echt slechte ervaringen mee ofzo. Het is gewoon _een_ manier om (o.a.) OpenVZ machines via een GUI te beheren. Voor specifiek gebruik zijn er wellicht betere alternatieven, maar dat kan ik niet uit je openingspost halen.

Ben nu toch benieuwd wat je gehoord hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik werk samen met Cyberbunker en hun verafschuwen Proxmox, maar meer dan dat weet ik ook niet hoor haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d1ng
Yzord schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 19:13:
Ik werk samen met Cyberbunker en hun verafschuwen Proxmox, maar meer dan dat weet ik ook niet hoor haha.
Elk OS heeft wel genoeg nadelen om (voor bepaald specifiek gebruik) te kunnen verafschuwen ;) Het is maar net waar je een OS voor nodig hebt. Gaat om de right tool for the right job.

Maar als het een Debian-thingy is, kun je misschien ook eens kijken naar OpenNode OS. Volgens mij nog flink actief en RHEL/CentOS based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:22

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Cyberbunker? Die van Sven? Ik vrees dat je nog een stijle leercurve tegemoet ziet })

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd hoor, maar als je het commercieel wil aanbieden dan verwachten je klanten natuurlijk wel dat jij een expert bent, en eerlijk gezegd laten je vragen zien dat je nog een beginner bent. Niks mis mee hoor, iedereen is ooit een beginner geweest, maar het lijkt me niet verstandig om je inkomen daar nu al van af te laten hangen.

Buffers en cache zullen door de Linux kernel worden vrijgegeven als je die ruimte voor iets anders nodig hebt. Zolang je dat ram toch niet gebruikt zal Linux proberen om er zo veel mogelijk nuttig gebruik van te maken. Helemaal niet gebruiken is tenslotte echt nutteloos.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Pagina: 1