Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop voor programmeren & studie HBO Informatica

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ga binnenkort de opleiding HBO Informatica volgen en voor de opleiding heb je, en het zal je misschien niet verrassen, een laptop nodig.

Ik heb op dit moment een HP Pavilion DV6-3185ED en dit is zonder twijfel de slechtste laptop waar ik ooit me gewerkt heb. De laptop is luidruchtig als maar zijn kan en dit ik erg frusterend als je erop moet werken.

Wat ga je met je laptop doen?
Ik ben van plan om de laptop voor mijn studie te gebruiken. Dus ik verwacht dat ik de volgende dingen moet kunnen doen:
- Programmeren. (Visual Studio 2013 Ultimate, Sublime Text 3).
- Office 2013.
- vmware.

En misschien nog andere dingen, maar dit zijn toch wel de meest noodzakelijk lijkt me.

Ik ben niet van plan om op de laptop te gamen, dus ik zoek niet per se naar een laptop met een dedicated GPU. Zou het wel prettig vinden overigens.

Verder heb ik de volgende eisen:
- 1920x1080.
- 8GB geheugen.
- i5 of i7.
- Mat scherm.
- Goede koeling.

Wat is je budget?
Mijn budget ligt tot de 800,- euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben inderdaad van plan om de laptop dagelijks mee te nemen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Laten we zeggen dat ik uit eerdere ervaringen niet sta te springen om weer een HP laptop te kiezen. Maar voor de rest sta ik voor elk ander merk open.

Ik heb zelf ook al rondgekeken en kwam uit op de volgende laptops:
MSI GP60 2PE-440NL
Asus N56JN-CN089H

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
MSI GP60
http://www.notebookcheck....book-Review.118846.0.html
Koeling wat minder...

Asus N56JN
http://www.notebookcheck....0H-Notebook.109631.0.html
Koeling iets beter

Asus N550
http://www.notebookcheck....01H-Notebook.98311.0.html
Aluminium, koeling waarschijnlijk prima

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier vrij weinig aan sinds ze boven mij budget zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog andere suggesties?

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11 13:49

ghostman

dwarf

Ik zou gaan voor de pricewatch: Asus N56JN-CN089H. Heb hem zelf ook en het is een perfect ding :). Alleen is de HDD wel erg traag, maar dat kan ook komen omdat ik aan een SSD gewend was. Hou er wel rekening mee dat een I5 niet het zelfde is als met desktop pc's en dat dus een I7 wel een stuk fijner werkt met wat jij noemt.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Verwijderd

Topicstarter
-Jeffrey- schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:37:
Ik zou gaan voor de pricewatch: Asus N56JN-CN089H. Heb hem zelf ook en het is een perfect ding :). Alleen is de HDD wel erg traag, maar dat kan ook komen omdat ik aan een SSD gewend was. Hou er wel rekening mee dat een I5 niet het zelfde is als met desktop pc's en dat dus een I7 wel een stuk fijner werkt met wat jij noemt.
Ik zat inderdaad te denken om voor de Asus n56jn te gaan. Vergeleken met de MSI GP60 is zijn de specs van de Asus veel beter.

Alleen heb ik een vraagje. Hoe is de koeler van de laptop? Tijdens idle en load?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 20:41 ]

• ghostman
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11 13:49

ghostman

dwarf

De echte temperaturen weet ik niet, maar ik kan rustig 3 uur lang Counter Strike spelen zonder dat die uitvalt door warmte ofzo. Je voelt natuurlijk wel dat de laptop warmer word, en je hoort de fan wat harder draaien, maar het valt allemaal nog wel mee.

|~ Steam ~ Twitch ~ YouTube ~|

Verwijderd

Topicstarter
-Jeffrey- schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:52:
De echte temperaturen weet ik niet, maar ik kan rustig 3 uur lang Counter Strike spelen zonder dat die uitvalt door warmte ofzo. Je voelt natuurlijk wel dat de laptop warmer word, en je hoort de fan wat harder draaien, maar het valt allemaal nog wel mee.
Oke, bedankt. De Asus staat nu bovenaan mijn lijstje. Ik zal nog wel een beetje rondkijken naar andere laptops maar het ziet ernaar uit dat ik toch voor de Asus ga.

Bedankt.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:23
Neem ook eens een kijkje bij Dell (Latitudes) en Lenovo (Thinkpads).

My favorite programming language is solder.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:57
Ik wil je feestje niet verpesten, maar als je van plan bent je laptop iedere dag mee te nemen dan is een lichte ultrabook met SSD echt onverslaanbaar. Eén omdat een één kilo wegende laptop met lange batterijduur gewoon erg handig is om de hele dag mee te sleuren en omdat je niet na 5 uur aan de stroom hoeft, en twee omdat op een laptop die veel gesleurd gaat worden de harddisk meestal als eerste stuk gaat, een probleem wat je niet hebt bij een SSD.

Je ruilt dan iets performance in voor mobiliteit, maar een ULV-processor is nog steeds snel genoeg om een paar VM's en IDE's te draaien (mede door het bijstaan van de SSD).

[ Voor 16% gewijzigd door Ramon op 18-12-2014 21:40 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Ramon schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:36:
Ik wil je feestje niet verpesten, maar als je van plan bent je laptop iedere dag mee te nemen dan is een lichte ultrabook met SSD echt onverslaanbaar. Eén omdat een één kilo wegende laptop met lange batterijduur gewoon erg handig is om de hele dag mee te sleuren en omdat je niet na 5 uur aan de stroom hoeft, en twee omdat op een laptop die veel gesleurd gaat worden de harddisk meestal als eerste stuk gaat, een probleem wat je niet hebt bij een SSD.

Je ruilt dan iets performance in voor mobiliteit, maar een ULV-processor is nog steeds snel genoeg om een paar VM's en IDE's te draaien (mede door het bijstaan van de SSD).
Kun je me een paar modellen suggereren?

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op donderdag 18 december 2014 @ 21:29:
Neem ook eens een kijkje bij Dell (Latitudes) en Lenovo (Thinkpads).
Ik heb inderdaadnaar de Latitudes en Thinkpads gekeken en ik ben niet echt onder de indruk van beiden als ik ze naast de Asus zet.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand nog toevallig een andere laptop dan de Asus N56JN-CN089H?

• YDeciever
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-12-2022
Verwijderd schreef op donderdag 18 december 2014 @ 20:39:
[...]

Ik zat inderdaad te denken om voor de Asus n56jn te gaan. Vergeleken met de MSI GP60 is zijn de specs van de Asus veel beter.

Alleen heb ik een vraagje. Hoe is de koeler van de laptop? Tijdens idle en load?
Als je nog wilt weten hoe het zit met de koeling van beide laptops,
is dat hierboven te zien...

Verwijderd

Topicstarter
YDeciever schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:54:
[...]

[...]

Als je nog wilt weten hoe het zit met de koeling van beide laptops,
is dat hierboven te zien...
Dat zijn de verkeerde links?
Pagina: 1